Fiat 500X je z nami že več let, a to dobro skriva. Njegova prikupna debelušna podoba mehkih linij, postavljena na večja kolesa, ki jih še poudarjajo obrobljeni koloteki, je točno tisto, česar si danes ljudje želimo - biti opazen, biti pohvaljen. Ob nedavni prenovi so Italijani vse skupaj samo še prijetno nadgradili in dodali nekaj čarobnega modnega prahu. Tudi z notranje stvari bi zgolj s fotografij sodili, da je 500X udoben in praktičen avto, narejen po meri uporabnika, s sodobnimi asistenčnimi pripomočki, novim motorjem in infozabavnim zaslonom.
Vožnja v fiatu 500X kot dober prepir v odnosu
To jim je treba priznati, Italijani znajo narediti stvari zelo lepe in fine. Za na fotografije. V realnosti stvari niso tako enoznačne. Da bi se zaljubljenost v 500X lahko prelevila v trajnejšo ljubezen, mora partner za volanom tudi kaj potrpeti.
Začnimo z malenkostmi, tako se namreč začne vsak dober prepir v odnosu. Ne razumem, da pri Fiatu vztrajajo pri tako nedoročenem dizajnu oziroma funkcijski (ne)uporabnosti ročic za smerokaze in brisalce - trd preklop, prevelika oddaljenost od prstov, posledično nezavedno vklapljanje dolgih luči, vklop vseh brisalcev le prek obročkov, ne pa dejanskega premika ročice … Ne, toliko nezavestnih in zavestnih konfrontacij z ročicami v drugih sodobnih avtih že zelo dolgo nisem imel.
Prav, požrem, modro pomolčim in se potolažim z ličnim volanom ter merilniki. Opazim premik na bolje pri sedenju, še posebej če ga primerjam s tistim v manjšem 500.
O novem trivaljnem litrskem motorju nimam pripomb razen pozitivnih, tistih 88 kilovatov se prav rade volje spravi na plano. In čeprav še vedno ne govorimo o kakšni pretirani športnosti, niti ne o navoru, je mogoče s tem motorjem preživeti tako v mestu kot na avtocesti.
Ne pa tudi z ročnim menjalnikom z izrazito neposrečenim razmerjem med prestavami. A veš tisto, ko še pri 30 km/h nisi prepričan, ali že lahko prestaviš iz prve v drugo. Predstavljajte si zastoj, ali pa speljevanje v razmeroma enostaven klanec, pa vam bo vse jasno. Gibi sicer lične ročice niso niti približno gladki, večkrat pa sem šele s pogledom na položaj ročice uganil, v kateri prestavi imam. Dobro razmerje in razumevanje? Niti ne.
Na cesti odnos s fiatom 500X lahko opišemo kot vihravega. Mehkobno ojačan volan (sem povedal, da je ličen?) ne vabi v ovinkaste avanture, podvozje se na vožnjo čez neravnine maščuje z grobimi udarci. Ni kaj, v odnosu je treba marsikaj potrpeti.
K sreči pa 500X lahko tudi veliko da. Všeč mi je, kako odločno je stopil po poti različnih asistenčnih sistemov, ko opozarja in preprečuje trke od spredaj in zadaj. Vzvratno kamero so glede na kakovost slike sicer od dobavitelja očitno dobili z velikim popustom, a svoje osnovno poslanstvo opravi.
Prtljažnik je po uporabnosti večji, kot zgleda na fotografiji, še posebej, če izkoristimo možnost nastavljanja višine. Ob podiranju naslonjal v avto zaradi široke odprtine dokaj enostavno spravimo tudi velike predmete.
Infozabavni zaslon in sistem sta prenovljena. Fiatu se morda zdi to velik lepotni korak naprej, sam sem pogrešil več občutka za intuitivnost in odzivnost glede na to, kdaj si jo jaz zaželim, ne pa glede na to, kdaj ima sistem občutek, da si jo želim.
Kje je njegovo mesto v razredu?
Fiat 500X je avto, ki nastopa v sila zahtevnem velikostnem razredu, ki se le še širi. V njem so tako "budget" a vse prej kot manj sposobni avti (dacia duster, suzuki vitara ...), kot tudi bolj navihani ali vsestranski: VW T-roc, hyundai kona, mazda CX-3 …
Kam spada fiat 500X? Med najlepše gotovo. Ampak saj veste, kako je z manekenkami, ki bi rade spreminjale svet, da na njem ne bi bilo več sovraštva in vojn … Za pošten in trden odnos bo treba iti globlje. No, za začetek je važno, da se imamo radi.
Podatki o vozilu (fiat 500X 1,0)
Motor: 999 cm3, bencinar, trivaljnik
Moč: 88 kW (120 KM) pri 5.750 vrt/min.
Navor: 190 Nm pri 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.265 × 1.796 × 1.595, medosna razdalja 2.570
Prtljažnik (v litrih): 350 - 1.000
Poraba na testu: 7,7 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 138 g/km
Zmogljivosti: 188 km/h, 10,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 17.590
Konkurenti: VW t-roc, seat ateca, dacia duster, suzuki vitara, opel mokka X, mazda CX-3, hyundai kona, toyota CH-R ...
PLUSI: zunanja prikupnost, uporabna praktičnost, motor, novi asistenčni sistemi.
MINUSI: menjalnik, "originalne" obvolanske ročice, trdo podvozje, multimedija
Domnevam, da je avtor testnega zapisa še eden v vrsti tistih, ki misli, da je "nemška" notranja "urejenost" tisto edino …