Startup podjetje Faraday Future je končno pokazalo prototip električnega avtomobila, ki naj bi bil hitrejši celo od najhitrejšega modela tesla S in udobnejši od udobnih limuzin visokega razreda. Pri družbi, za katero stoji kitajski kapital, ga opisujejo za “čudno-lepega”. Njegova oblika je namreč nekaj posebnega, z mešanico elementov, ki smo jih vajeni pri suvu, a hkrati kar 3,2 metra dolgo medosno razdaljo, kar je več od mercedesa razreda S ali celo bentleyja flying spur. Tako spredaj kot zadaj podobo dopolnjuje svetloba vodoravnih LED trakov. FF91 je postavljen na 22-palčna platišča, njegova posebnost pa so tudi velike steklene površine, ki pa so narejene iz PDLC stekla, kar pomeni, da se lahko zasenčijo same od sebe s pritiskom na gumb.
Faraday bo zelo blizu tega, kar se imenuje avtonomno vozilo, za kar bo skrbela napredna tehnologija. Izpod prednjega pokrova se namreč dvigne stolpič s 3D LIDAR očmi, ki med drugim upravlja s kar 10 H kamerami, 13 radarji in 12 ultrasoničnimi senzorji. Na ta način naj bi avto prepoznaval dogajanje okoli sebe in omogočal varno samodejno vožnjo, po potrebi pa tudi samodejno parkiranje. Voznik bi samo stopil iz vozila, iskanje prostora, parkiranje in nato vnovičen prihod do voznika pa prepustil avtu.
Hitrejši z mesta od večine superšportnikov
Faraday FF91 je bil v ospredju zanimanja tudi zaradi svoje hitrosti pri pospeševanju, saj so pri družbi pokazali vzporedne teste z drugimi hitrimi avti, tudi teslo S P100. FF91 naj bi za pospešek od 0 do 97 km/h (0 do 60 milj na uro) potreboval le 2,39 sekunde, medtem ko tesla S v načinu “ludicrous” to hitrost doseže po 2,5 sekunde. Faraday je hitrejši celo od ferrarija laferrari (uradno 2,4 sekunde), na seznamu serijskih avtov pa bi zaostal le za porschejem 918 spyderjem (2,2 sekunde).
Od kje takšna eksplozivnost? Faraday ima kar 130 kWh baterijo, ki naj bi imela največjo energijsko gostoto doslej. Ob takšni kapaciteti zmorejo elektromotorji avtomobila kar okoli 770 kW moči (1.050 KM) in 1.800 Nm navora. Doseg z enim polnjenjem naj bi bil okoli 600 kilometrov, proizvajalec pa tudi v ovinkih kljub medosni razdalji obljublja zelo dinamične sposobnosti.
Video primerjave pospeševanja med (še zakritim) faradayjem in teslo P100D
Futurizma pri FF91 je še veliko, med drugim so namesto vzvratnih ogledal kamere, avto niti nima ročic za vrata, saj se ta odpro samodejno, ko se približa voznik. Sama podoba notranjosti avta sicer še ni bila prikazana, a naj bi temeljila na spremljanju in upravljanju informacij prek velikih zaslonov in hologramov.
Kaj bo dejansko prišlo v serijski avto in kako bo Faraday kot novinec uspel prepričati investitorje in kupce, bo znano prihodnje leto, ko bodo prvi avti pri kupcih. Cena zanje še ni znana, pri znamki govorijo o vrednosti za avto višjega ranga, torej okoli 150 tisoč evrov.
dezurni@zurnal24.si
Me prav zanima, kdo bo to kupil. Poplnoma neuporaben avto za vsakdanjo rabo. Ven se ne vidi nič, nazaj sploh …
Tesla killer? hmmm... naj se najprej pojavi na trgu in potem se bomo lahko pričeli počasi pogovarjati. Do 2018 je …