Evropska motoristična grobnica

Foto: Žurnal24 Sodeč po podatkih, ki smo jih zbrali, največ motoristov umre na štajerskih cesta
Čeprav je število smrtnih žrtev manjše, je zaradi slabih cest Slovenija za motoriste še vedno ena od najnevarnejših držav v EU.
Oglej si celoten članek

STATISTIKA: Sodeč po podatkih, ki smo jih zbrali, največ motoristov umre na štajerskih cestah. Nevaren pa je očitno celoten avtocestni krak. Pri vzrokih za nesrečo prevladujeta neprilagojena hitrost in izsiljena prednost. Starost motoristov, ki so umrli v zadnjih treh letih, pa je od 15 do 85 let.
Motoristi. Slovenija v primerjavi z drugimi članicami Evropske unije (EU) spada med najnevarnejše države za voznike motornih koles, piše v zadnjem poročilu Evropskega sveta za prometno varnost. V njem je navedeno, da je pri nas vožnja z enoslednim vozilom (motorjem) kar 50-krat nevarnejša kot vožnja z avtomobilom.

Problem pa ni zgolj v infrastrukturi, kot pravijo strokovnjaki, ampak tudi v slabem poznavanju cestnoprometnih predpisov in sploh slabem znanju slovenskih voznikov. Evropski svet jih namreč glede na prej omenjeno uvršča na predzadnje mesto med Evropejci, za njimi so le Hrvatje.

Po dolgi zimi je ključnega pomena, da preverimo delovanje motorja in telo pripravimo na vožnjo. Idealno bi bilo, če bi opravili kar kakšen tečaj. Na cesto gremo šele, ko smo dobro pripravljeni.
Robert Štaba, zavod Varna pot
Slaba infrastruktura

“Motoristične zveze in Avto-moto zveza Slovenija (AMZS)na problem slabe infrastrukture v obliki dotrajanega asfalta opozarjajo že vrsto let,” je kritičen inšturktor varne vožnje pri AMZS Brane Legan. Težava je večplastna in poleg dotrajanih cestišč obsega tudi pomanjkanje primernih poligonov, po njegovem mnenju pa težavo predstavlja tudi preslabo psihofizično stanje voznikov.

Podatki slovenske policije kažejo, da se največ hudih nesreč na motorjih zgodi ravno v tem času, ko je asfalt še mrzel in velikokrat tudi moker, vozniki pa po doglem mirovanju precenjujejo svoje zmožnosti. “Pred prvo vožnjo mora voznik poskrbeti tako zase kot za motor. Na zadnjem je treba opraviti pregled vseh vitalnih delov in odpraviti napake. Še posebno pomebno je stanje pnevmatik in vilic, pogonskega motorja in drugega. Preden sedejo na motor, pa morajo vozniki opraviti tudi telesne priprave, predvsem pa na cesto iti počasi in umirjeno,” pove Legan.

Stanje na slovenskih cestah je porazno. Na številnih odsekih je cestišče celo tako poškodovano, da bi zadostila zgolj preplastitev. Varnost bi najbolj izboljšali z manjkajočimi poligoni in dirkališčem.
Tadej Jereb, poškodovan motorist
Število smrtnih žrtev upada

Število smrtnih žrtev se v zadnjih letih sicer zmanjšuje, lani se je v primerjavi z letom poprej zmanjšalo za tretjino in se je ustavilo pri 31. Za to je v veliki meri odgovorna sprememba zakona o omejitvi moči enoslednih vozil za mlade voznike, ugodno pa naj bi na varnost po mnenju policije letos vplival tudi poostren nadzor nad kršitelji s pomočjo helikopterjev.

Z rebalansom več za lamele
Lani je prometno varnost motoristov ministrstvo za promet (MP) poskušalo izboljšati s preventivno postavitvijo jeklenih varnostnih ograj na kritičnih odsekih državnih cest in dodatnih lamel (zaščita na ograji) za motoriste. Od aprila pa do konca leta jih nameravajo namestiti še 74,5 kilometra. Ob rebalansu proračuna bo po zagotovilih MP predlagano povečanje namenskih sredstev za lamele iz 130 tisoč na 200 tisoč evrov.

Moje mnenje je, da motorist po končani zimi ne sme prehitro na cesto, ker je še polna peska. Predvsem pa ne sme iti na motor, če nima čiste glave. Pred sezono je obvezen pregled motorja.
Nataša Pirc Musar, motoristka
Mini intervju: Mateja Pivk, urednica Motosvet.com
Statistika govori, da so mladi motoristi bolj ogroženi?
Popolnoma normalno je, da se med mladimi začetniki pojavlja več napak kot med izkušenimi vozniki. Bolj skrb vzbujajoč je podatek, da je velik odstotek smrtnih žrtev v starejših skupinah (od 24 do 34 let).

Kako bi lahko izboljšali razmere?
Pripomogla bi pravilna vzgoja najmlajših, a rezultati te bi se pokazali šele čez slabi dve desetletji. Vsekakor pa bi ob tej priložnosti na srce položila dejstvo, da se otroci učijo z zgledi, kar pomeni, da bodo od staršev pobrali odnos do spoštovanja predpisov.

Kaj je razlog za veliko število nesreč motoristov?
Mentaliteta povprečnega voznika motornega kolesa se ne razlikuje od tiste, ki jo ima voznik avtomobila. Pri vseh zagotovo manjka cestne kulture, le da so vozniki avtomobilov manj izpostavljeni in pozneje plačajo za svoje neumnosti.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.