Evropska unija bi lahko že julija uvedla carine na električna vozila iz Kitajske, uvozniki pa morajo od danes (četrtka) naprej prijaviti uvoz tovrstnega blaga v EU, pišeta spletni portal Automotive News Europe in tiskovna agencija Reuters.
Reuters navaja, da je komisija v dokumentu, objavljenem v torek, zapisala, da ima dovolj dokazov, ki kažejo, da so bila kitajska električna vozila nedovoljeno subvencionirana in da se je uvoz povečal za 14 % na letni ravni, odkar je bila preiskava formalno uvedena oktobra.
Komisija zdaj izvaja preiskavo kitajskih baterijskih električnih vozil, da bi ugotovila, ali naj uvede tarife za zaščito proizvajalcev v EU. Preiskava naj bi se zaključila do novembra, čeprav bi lahko EU začasne dajatve uvedla že julija, saj bi sicer lahko nastale težko popravljive posledice.
Evropski električni avtomobili cenovno nekonkurenčni
Pri Evropski komisiji menijo, da bi proizvajalci vozil v EU lahko utrpeli škodo, ki bi jo bilo težko popraviti, če bi se kitajski uvoz pred zaključkom preiskave nadaljeval s tako pospešeno hitrostjo. Že jeseni lani je bilo s strani evropske komisije slišati, da bo delež Kitajske pri prodanih električnih vozilih v Evropi do leta 2025 dosegel 15 %, pri čemer je opozorila, da so cene običajno 20 % nižje od modelov, izdelanih v EU. Priljubljeni kitajski električni modeli, izvoženi v Evropo, so SAIC-ov MG, Geelyjevi modeli, tudi Volvovi modeli, velike ambicije ima tudi znamka BYD, ki je pred kratkim s prvim lastnim velikim trajektom svoja vozila pretovorila v Evropo.
Kitajska gospodarska zbornica za EU je po objavi dokumenta sporočila, da je razočarana nad potezo in da skokovit porast uvoza odraža naraščajoče evropsko povpraševanje po električnih vozilih.
Trenutno za kitajska vozila veljajo 10-odstotne carine. Te naj bi se po poročanju nekaterih medijev že to jesen povečali na 20-odstotkov. Kljub negotovosti glede natančnega časa uvedbe novih carin je jasno, da bodo kitajski avtomobili za evropske potrošnike kmalu dražji, pišejo mediji.
To da bodo carine je bilo jasno že zdavnaj.Podobno kot pri fotovoltiki. Najprej uvozi, potem fabrike v EU, ki so …
Za nekatere bodo kitajski visokotehnološki produkti še vedno poceni, za ostale pa so že danes predragi!
Profit EU kapitala naj se zmanjša na " normalnih " 15 - 20 % pa nebo potrebe po carinah na …