Evropa se je šele nedavno zavedala, kako zelo je glede dostopa do baterij za baterijska vozila odvisna od Azije, od koder prihajajo velikani tega posla (CATL, Panasonic, Samsung ...). Da bi odpravili ranljivost, je Evropska unija sprejela vrsto ukrepov, ki spodbujajo podjetja k vzpostavljanju proizvodnje ne evropskih tleh.
Švedi
Proizvajalec vozil Volvo in mladi, a prodorni švedski proizvajalec baterij Northvolt sta naznanila vzpostavitev skupnega podjetja za razvoj trajnostnih baterij in vzpostavitev "gigatovarne", v kateri bi jih izdelovali. Skupni razvojni center bo začel na Švedskem delovati prihodnje leto, medtem ko lokacija tovarne na evropskih tleh še ni znana. V njej nameravajo do leta 2026 vzpostaviti kapaciteto za izdelavo baterij v skupni količini 50 gigavatnih ur na leto.
Naslednja generacija ključnega modela XC60 bo prva, ki bo uporabljala baterije na podlagi novega partnerstva, uporabljali pa jih bodo tudi v sestrski znamki Polestar. Volvo namerava do sredine desetletja povsem elektrificirati 50 odstotkov svojih modelov, do leta 2030 pa preiti le še na baterijska vozila. Polestar ima še bolj ambiciozen cilj - do leta 2030 izdelati klimatsko povsem nevtralen avto.
Northvolt je sicer partner že številnih avtomobilskih podjetij, med drugim tudi BMW in Volkswagna. Slednji je za prehod na električno mobilnost pri Švedih naročil za okoli 12 milijard evrov baterij.
Nemci
Porsche ima podobno strategijo. Znamka v Volkswagnovi lasti je najavila partnerstvo z nemško družbo Customcells za izdelavo baterij z višjo energijsko gostoto, poroča Automotive News Europe. Takšne baterije uporabljajo manjšo količino materialov, ki so potrebni za delovanje baterij. V skupnem podjetju bo imel Porsche 80-odstotni delež, napovedana kapaciteta tovarne pa bo 100 megawatnih ur, kar bo dovolj za okoli 1.000 vozil na leto.
Američani
Znamka Tesla je uradno zaprosila za dovoljenje, da bi v "gigatovarni" v Berlinu, kjer bodo prihodnje leto začeli izdelovati model 3 in model Y, lahko izdelovali tudi baterije. Šlo naj bi za prvo Teslino tovarno, kjer bi v velikem obsegu začeli izdelovati njihove lastne baterijske celice, imenovane 4680. Gre za nov tip cilindričnih celic, pri katerih so uporabili nove načine termalnega nadzora in ki imajo po napovedih šestkrat več moči od do sedaj uporabljenih. Pripomogle bodo k 16-odstotnemu daljšemu dosegu. Ustanovitelj Elon Musk je napovedal, da bi v Berlinu lahko vzpostavili proizvodnjo med 100 in vse do 250 gigavatov, s tem pa bi v Evropi nastala največja tovarna baterij na svetu.
Slovenci
Vredno omembe! V tovarni baterij Tab Mežica so pred dnevi napovedali, da bodo v okviru skupnega podjetja s kitajskim velikanom Haidi na Prevaljah leta 2022 zagnali proizvodnjo litij-ionskih baterij in s tem napovedali počasen prehod od izdelave svinčenih baterij na nove tehnologije. Na začetku se bodo v skupnem podjetju osredotočili na različne shranjevalnike energije (v hišah, industrijskih objektih), upajo pa tudi na prodor v del trga električne mobilnosti.
do danes smo se utapljali v plastiki od jutr naprej pa v baterijah.. samo je pa ena koristna stvar, baterij …