Na avtomobilskem salonu v Parizu smo se pogovarjali z Renaultovim šefom za program električnih vozil in avtonomne vožnje Ericom Feunteunom, ki nam je razgrnil srednjeročni načrt na področju električnih vozil in dolgoročni načrt na področju avtonomne vožnje. Če je elektrika že tu, pa čas, ko bodo po cestah vozila avtonomna vozila ni oddaljen toliko kot bi večina mislila. vse to od proizvajalcev vozil zahteva nove oblike poslovanja, saj je končni cilj avtonomnih vozil tudi ta, da se bomo odpovedali lastništvu avtomobila.
Renault je vodilni proizvajalec električnih avtomobilov v Evropi. Njegova modelan flota je sestavljena iz malih mestnih vozil, kot je twizy, do električnih dostavnikov kangoo, največ povpraševanja pa je po električnem zoeju velikosti clia, pri katerem so se pri Renaultu v petih letih odkar je prodajajo vozilo naučili, da morajo ponuditi različno zmogljive različice električnega avtomobila, saj so tudi potrebe uporabnikov različne. Na ta način so ga naredil itudi cenovno privlačnejšega.
Feunteuna smo izzvali, kako to, da kupci še niso pripravljeni množično posegati po elektirčnih vozilih. Njihova prodaja še vedno ni presegla enega odstotka prodaje celotnega trga. Sogovornik pravi, da je verjetno vzrok v ponudbi, saj je število modelov, ki jih ponujajo proizvajalci vozil še vedno zanemarljivo. Kljub temu je rast prodajee električnih vozil pri Renaultu v zadnjem letu poskočial za 37 odstotkov, predvsem pa opažajo rast pri modelu zoe. "Konkurenca prihaja, kar ni slabo za popularizacijo elektirčnih vozil," pravi Feunteun, ki opozarja na enega od dveh pomebnih vidikov za pospešitev prodaje električnih vozil, to je nakupna cena. "Tehnologija se bo pocenila. Že kmalu," pravi in dodaja, kar je že dolgo znano, da bo morala elektirčnim vozilom slediti tudi infrastruktura polnjenja baterij: "Tisti, ki stanujejo v hišah, nimajo težav s polnjenjem baterij, v stanovanjskih soseskah pa je polnjenje težava. Tu bodo morale vskočiti vlade in zagotoviti, da bodo lahko elektirčne avtomobile lastnik ivozil polnili tudi pred večstanovanjskimi stavbami, na primer v blokovskih naseljih." Drugače je na področju javnih polnilnic, ki jih je trenutno že veliko, njihovo število pa se še skokovito povečuje.
Feunteuna smo vprašali kaj so se še naučili pri elektirčnih vozilih. Pri evropskem združenju avtomobilskih proizvajalcev so prav pred avtomobilskim salonom v Parizu EU opozorili, da električni avtomobili nimajo vgrajenega tak ovelikega števila kompleksnih delov kot vozila z motorji na notranje zgorevanje, kar bo pomenilo odpuščanja pri dobaviteljih, pa tudi pri proizvodnih delavcih, tudi vzdrževanje elektirčnih vozil je manj zahtevno, kar pomeni manj dela za servise.
"Drži, kar ste našteli glede zahtevnosti vzdrževanja. Moram pa pudariti, da smo morali zaradi programa car-sharinga po Evropi odpreti številne nove servise, tudi v Sloveniji, da lahko servisiramo in vzdržujemo ta vozila. Električna vozila zahtevajo spremembe v poprodaji, tudi pri nadomesnti hdelih. vseeno pa menim, da dela za vse ne bo manj, se bo pa močno spremenilo," pravi sogovornik, ki smo ga opozorili tudi na doseg električnega vozila, češ, ljudje niso pripravljeni sprejeti, da morajo vseskozi paziti ,da jim ne zmanjka elektrike. "Poskušamo najti pravo ravnovesje med močjo in dosegom. DNA Renaulta je, da so njihova vozila uporabna. Letos smo izboljšali moč zoeja, vedno pa mislimo na ravnotežje med voznimi lastnostmi, ceno in dosegom."
Clio je na pogled veliko bolj konvencionalen kot elektirčni zoe. Audi je prav v aprizu predstavil svoj prvi elektirčni SUV, ki pa oblikovno ne izstopa od drugi SUV vozil s štirimi prepletajočimi prstami v motorni maski. Zakaj je pri Renaultu drugače? Feunteun pravi, da ne gre zato, da so EV vozila oblikovana bolj futuristično: "Smo se pa res osredotočili na dizajn, ki je še vedno eden ključnih dejavnikov pri nakupu avtomobila. Zoe je res drugačen kot clio. Čeprav smo zoeja predstavili pred petimi leti, je dizajn še vedno eden od glavnih kriterijev za nakup zoeja."
Feunteun nam je še pojasnil, da bo nova generacija elektirčnih modelov narejena na povsem novi arhitekturi, ki bo omogočila tudi povsem novo obliko, tako zunanjosti kot potovalne kabine. "Električna vozila morajo biti hrati atraktivna in uporabna," poudarja sogovornik, ki je pri Renautu zadolžen tudi za področje avtonomnih vozil.
Renault je na razstavnem prostoru pokazal največ futurističnih avtonomnih vozil med vsemi proizvajalci. Res ne bom oveč lastniki vozil in bomo, tako kot pri telefoniji plačevali mesečno naročnino na avtomobile? "To se je že začelo," opozarja sogovornik in dodaja, da Renault ogromna finančna sredstva vlaga v car-sharing sheme in robotaksije. Danes imajo po Evropi že 4.000 avtomobilov v shemi carsharinga, večina vozil je 100-odstotno električnih. "Car-sharing" postaja pomembna veja v poslovanju, na kateri se bomo učili o souporabi vozil, ki bo zaživela v bližnji prihodnosti," zaključuje Feunteun.
Najprej graja piscu, toliko napak.. Ker avto industrija ne more prodati električnih vozil predvsem zaradi cene, so izumili privlačen izraz …
Avtomobilski industriji torej ni dovolj enkratni znesek pri nakupu vozila in en letni prihodek na vozilo od servisiranja. Preiti želijo …