Pri EuroNCAP so v decembrskih testiranjih razbili 15 novih avtomobilov in enega starega 12 let. Testiranja so dokaz, kako bolj varni so danes novi avtomobili v primerjavi s tistimi izpred desetletja ali več.
Tokrat so morali temeljit preizkus varnosti prestati: alfa romeo giulietta, BMW Serije 6 GT, dacia duster, DS 3, fiat punto, ford c-max, ford grand c-max, hyundaikona, jaguar f-pace, kia stinger, kia stonic, MG ZS, opel karl, toyota aygo in toyota yaris.
Malo serijskih odličnjakov
BMW Serije 6 GT, hyundai kona, jaguar f-pace, kia stinger in toyota yaris so bili že s standardnim paketom opreme ocenjeni z maksimalnim številom petih zvezdic za varnost, medtem, ko si je kia stonic pet zvezdic zaslužila z doplačljivim paketom varnostne opreme. Tri zvezdice s standardno varnostno opremo so dobili alfa romeo giulietta, dacia duster, DS 3, ford c-max, ford grand c-max, kia stonic, MG ZS, opel karl in toyota aygo (aygo ima z opcijskim Safety Pack-om štiri zvezdice).
Kakorkoli, glavna novica tokratnega testa neodvisnega evropskega konzorcija je 0 zvezdic za varnost za ostareli punto, ki pa je še vedno močno prisoten tudi na slovenskih cestah. Testirali so punta s petimi vrati z 1,2-litrskim bencinskim motorjem z 49 kilovatov moči (65 KM) in petstopenjskim ročnim menjalnikom. Prejel je zgolj 51 odstotkov možnih točk za varnost odraslih potnikov, 43 odstotkov točk za zaščito otrok in 0 odstotkov za napredne sisteme.
Ta rezultat niti ni preveliko presenečenje, glede na to, da so pri Euro NCAp v zadnjem desetletju močno zaostrili pogoje za doseganje zvezdic za varnost, ki so vse bolj pogojene z varnostno opremo, ki jo vozila leta 2005 še niso imela, na primer samodejnim zaviranjem v sili, ki preprečuje tudi trke s pešci ali kolesarji.
Velik napredek avtomobilske industrije
Generalni sekretar EuroNCAP Michiel van Ratingen je po zadnjih testiranjih povedal: "Leta 2017 smo videli ogromno dobrih avtomobilov, ki so dosegli maksimalno število zvezdic za varnost na testih EuroNCAP. Med njimi so mali kompaktni avtomobili, kot sta VW polo in ford fiesta, tudi nova seat ibiza. Tudi nekateri mali avtomobili imajo standardno že nekateri mali avtomobili, ki smo zmožni sami preprečiti prometno nesrečo."
Dodaja, da je dejstvo, da starejši avtomobili po varnosti niso niti približno konkurenčni novim avtomobilov, kar pomeni, da je avtomobilska industrija v zadnjih desetih letih veliko vlagala v izboljšanje varnosti potnikov in drugih udeležencev v prometu. Hkrati pa rezultati jasno razkrivajo, katere znamke so na tem področju naredile več in katere manj.
Komentiral je tudi rezultat punta, ki je po 12 letih od predstavitve še vedno na trgu, za katerega je dejal, da v kategorijah kot je zaščita odraslih potnikov in otrok še vedno dosega standarde za dosego do dveh zvezdic, na področju sistemov za pomoč vozniku in izogibanju trkov pa je daleč od današnjih standardov. "Ima le opozorilnik za nepripet varnostni pas za voznika in sopotnika, zato si je prislužil 0 zvezdic," pravi van Ratingen.
Bolj izstopajoče od zelo slabega rezultata ostarelega fiata je dejstvo, da je Kia precej pred ostalimi. To, da je boljša …
So pa tudi testirali predpotopen model punta... zakaj niso testirali še golfa enke? Bi zvezdice že v minus tolkle... Testira …
Fiat nima 5 zvezdic niti nov, ničlo pa dobi star zaradi naprednih varnostnih sistemov. Ha ha, napredni varnostni sistem voznike …