Od 2016 pet zvezdic ne bo več pet zvezdic

Foto: Euro NCAP
Foto: Euro NCAP
Pozabite na vse, kar trenutno veste o zvezdicah za varnost vašega avta po Euro NCAP-u. Leta 2016 se uvaja povsem nov sistem z dvema ločenima ocenjevanjema.
Oglej si celoten članek

Euro NCAP bo storil enega največjih preobratov pri ocenjevanju varnosti avtomobilov v svoji več kot 17-letni zgodovini, saj bo uvedel dvotirni sistem ocen. Novico je za zurnal24.si potrdila predstavnica organizacije Marie Brasseur. “Verjamemo, da morajo biti kupci vozil dodatno informirani o prednosti aktivnih varnostnih pomagal ter imajo pravico vedeti, kakšna je razlika, če ima njihov avtomobil vgrajene sisteme za izogibanje nesreči in kako to vpliva na celostno oceno EuroNCAP.”

Glavni test le še s serijsko varnostjo

Bistvena sprememba je, da bo Euro NCAP odslej svoje glavne teste vedno naredil le z vozili z osnovno serijsko opremo. Doslej je namreč veljalo, da so za teste uporabljali vozila z že vgrajenimi, a doplačljivimi aktivnimi pomagali, če jih je le proizvajalec v dovolj velikem številu ponujal na evropskem trgu. Posledično pa je lahko z dodatnim naborom točk na podlagi asistenčnih sistemov vozilo prejelo precej boljšo končno oceno, kot bi jo v svoji osnovni opremi, tako da je bil marsikateri avto prav po tej zaslugi ocenjen z najvišjim številom petih zvezdic, čeprav kupci dejansko niso vozili tako varnih avtov.

Drugi tir predvsem za manjše modele

Pričakovati je torej, da se bo odslej marsikateri avtomobil na testih odrezal slabše, štiri ali zgolj tri zvezdice za varnost bodo precej pogostejše. Da pa ne bi kaznovali tistih proizvajalcev, ki napredne asistenčne sisteme, kot so sistem za preprečevanje trka, za zaznavo pešcev,  menjavo pasov ali podobne, sicer imajo, a jih predvsem v manjših modelih zaradi cenovne občutljivosti kupcev ne nudijo serijsko, Euro NCAP ponuja rešitev dodatnega vzporednega testa.

Ta test bo praktično identičen dosedanjemu sistemskemu testu, proizvajalec, ki se bo zanj prostovoljno odločil, bo moral le zagotoviti, da bo vgradnja teh sistemov dosegala določen odstotek vseh prodanih vozi.

 En clio s tremi, drugi s petimi zvezdicami

“Dvojni sistem bo proizvajalcem omogočil, da razvijajo napredne sisteme, ki bi jih sicer pod enotirnim sistemom lahko še naprej ignorirali, saj so nekateri novi sistemi predragi, da bi jih lahko kot standardno opremo ponudili v najnižjih razredih,” pravi Brasseurjevea, ki pričakuje, da se bodo predvsem vozila višjih razredov izognile dvotirnemu sistemu in v celoti preklopila na nov način ocenjevanja.

Foto: Euro NCAP AEB Euro NCAP In kaj bo to v praksi pomenilo za kupca? Denimo, da bo nekoč v prihodnosti zavil v salon po takrat že novo generacijo najbolj prodajanega slovenskega avtomobila renault clia (sedanja geenracija je praktično brez naprednih sistemov). Pred seboj bo imel dva na videz enaka avtomobila, eden se bo kitil s petimi zvezdicami, drugi pa le s tremi. Kakšna bo razlika med njima? Ocena za varnost modela s standardno opremo je le tri zvezdice. Če se želi kupec voziti resnično v varnostno naprednem avtu, potem se bo moral odločiti za tistega, ki je dokazal svojo varnost tudi na vzporednem testu. Zgolj zračne blazine in serijski ESC pač že dolgo niso dovolj.

Drugje bodo varnejši celo cenejši, pri nas pa ...

Pojavlja se vprašanje, kaj bo novi sistem pomenil za cene vozil, saj dodatni sistemi pač stanejo več denarja. Na velikih trgih, kot je denimo britanski ali švedski, ocenjujejo, da bodo cene lastništva nekaterih najbolj varnih avtomobilov celo občutno upadle, saj bodo posledično nižje zavarovalne premije. Že sedaj namreč vozila s sistemom AEB v marsikateri evropski državi plačujejo manj, saj so dokazano manjkrat udeležena v nesrečah.

Na žalost pa je Slovenija ena tistih držav, kjer se napredne asistence praktično ne spodbuja, nasprotno, zavarovalnice jo zaradi pribitka na nakupno ceno vozila “kaznujejo” še z višjimi premijami.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.