Euro NCAP: Teh kombijev ne priporočamo

Foto: Euro NCAP
Foto: Euro NCAP
Euro NCAP je prvič v zgodovini rangiral modele kombijev po pasivni in tudi aktivni varnosti. Razlike so velikanske.
Oglej si celoten članek

Pri organizaciji Euro NCAP ugotavljajo, da so lahka gospodarska vozila (LGV) iz kategorije N1 (skupna masa do 3,5 tone) v današnjih zahtevnih koronskih razmerah in drastičnem povečanju zahtev po logističnih storitvah še pod prav posebnim pritiskom. 

Nesreče, v katerih so udeležena LGV vozila, se zaradi velikosti in mase praviloma končajo s precej hujšimi posledicami za ostale udeležence.

Euro NCAP je podrobno preveril 19 lahkih gospodarskih vozil, tako imenovanih kombijev. Neodvisno organizacijo je zanimalo, kako varni so za potnike in ostale prometne udeležence v primeru nevarnosti ali pa celo nesreče. Omenjena devetnajsterica predstavlja kar 98 odstotkov vseh tovrstnih vozil, ki so na prodaj v EU, a jih organizacija v nakup priporoča le 14. Izven območja priporočljivih pa je ostala peterica kombijev, od katerih sta vsaj dva modela tudi v Sloveniji zelo razširjena.

Foto: Euro NCAP Euro NCAP test kombijev

Nerazumljive razlike, celo med dvojčki

Euro NCAP opozarja, da morajo biti tako kot osebni avtomobili tudi kombiji varni - tako za tiste, ki jih vozijo kot za ostale udeležence, vključno s pešci in kolesarji. A če so številni ADAS asistenčni sistemi pri avtomobilih že samoumevni in serijski, na primer avtomatsko zaviranje v nevarnosti trka z drugimi vozili, pešci in kolesarji, potem so pri kombijih takšni sistemi še prava redkost in praviloma na voljo kvečjemu za doplačilo. Da ima kombi več kot eno serijsko zračno blazino? Sploh ni nujno.

V oči zelo bodejo tudi razlike med posameznimi trgi, saj na enem trgu kupec svoj kombi lahko naroči z nekim asistenčnim sistemom, kupec istega modela v drugi državi pa ne. Ali pa celo razlike med dobavljivimi sistemi pri kombijih, ki pod dvema ali celo tremi znamkami prihajajo iz istega proizvodnega traku in so torej praktično enojajčni trojčki, razen po varnosti. 

"Prva stvar, ki nas je najbolj pretresla, je, kako generalno slabo so vozila v tem segmentu opremljena z avrnostnimi sistemi. Tehnologija, ki je danes že standardna v avtomobilih, je skoraj brez izjeme pri kombijih le opcijska." 

"Želimo si, da bi bila varnostna tehnologija v tem segmentu vgrajena standardno. Zmagovalci v zlati kategoriji Ford, Mercedes-Benz in VW kažejo pravo pot."

Michiel van Ratingen, generalni direktor Euro NCAP

Platinasti, zlati, srebrni in bronasti. Ter ostali. 

Euro NCAP je prvič doslej napravil sistematizacijo varnosti kombijev, za lažjo razumljivost jih je razdelil v štiri skupine. V najvišji, platinasti (vsaj 80-odstotni rezultat), pri kateri proizvajalci ne delajo razlik z avtomobili, glede varnosti danes ni še nobenega kombija.

V tako imenovano zlato kategorijo (vsaj 60-odstotni rezultat), so uvrstili modele ford transit, mercedes-benz vito in VW transporter. Ti trije kombiji, od tega je prvi predstavnik "težkokategornikov", dokazujejo, da Ford, Mercedes in Volkswagen znajo poskrbeti za izredno pomemben segment uporabe svojih izdelkov. 

V srebrno kategorijo (vsaj 40-odstotni rezultat) so umestili modele najbolj prodajan evropski model ford transit custom, dalje mercedes-benz sprinter, opel vivaro, peugeot expert in VW crafter.

Še šest jih sodi v bronasto skupino (vsaj 20-odstotni rezultat): citroën jumper/jumpy, FIAT ducato, iveco daily, peugeot boxer in toyota PROACE.

Na dnu v skupini najmanj neprepričljivih in zato nepriporočljivih (manj kot 20-odstotni rezultat) glede varnosti pa je peterica FIAT talento, opel movano, nissan NV400, renault master in renault trafic. 

4 pozivi proizvajalcem in regulatorjem glede lahkih gospodarskih vozil:

  • Čimprejšnja standardizacija obvezne varnostne opreme.
  • Izboljšano delovanje naprednih asistenčnih sistemov (ADAS) po vzoru avtomobilov.
  • Upravitelji flot naj prevzamejo odgovornost za varnost svojih voznikov tako, da pri nakupu novih dostavnikov posežejo vsaj po modelih iz srebrne kategorije. 
  • Proizvajalci naj na spletnih straneh in promocijskih vsebinah bolj jasno navajajo, katere varnostne sisteme nudijo pri svojih modelih.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 11:53 17. December 2020.

    Zapustil sem službo in zdaj. S tem preprostim spletnim delom na d0mu zaslužim 139 USD na uro 0d d0ma. zaslužim …

  • 10:35 17. December 2020.

    www︎.︎Vytran︆.︆net - oddličen projekt za odrasle, ki želijo najti parrtnerja za seks

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.