"EU ima priložnost avtomobilistom stopiti na prste"

Foto: T&E
Foto: T&E
Evropski proizvajalci avtomobilov pri Evropski komisiji lobirajo, da bi za tri leta odložili pravila, ki velevajo strožje teste glede testiranja norme porabe goriva.
Oglej si celoten članek

Proizvajalci avtomobilov rabo goriv in CO2 emisije še vedno merijo po testih, ki že dolgo veljajo za zastarele, a novih pravil, ki bi bolj ščitila uporabnike in bi onemogočale takšna zavajanja, EU še ni dorekla.

Pri Evropski komisiji želijo prekiniti dosedanjo prakso avtomobilski proizvajalcev, ki normno porabo vozil navajajo glede na teste, ki jih delajo v laboratorijih, v optimalnih pogojih, z raznimi triki, in ne v realnih na cesti.

Uveljavljeni triki

Pri agenciji Reuters navajajo pojasnila iz Bruslja, kjer ne odobravajo, da avtomobilske tovarne intenzivno izkoriščajo luknje, ki jim jih omogoča sedaj veljavni protokol, saj pri lastnih meritvah uporabljajo različne trike,  ki v realnem prometu niso mogoči in s katerimi se porabo lahko nerealno niža. Recimo, med testi porabe vozijo po povsem gladki površini, površine okoli vrat in oken zalepijo s posebnimi lepilnimi trakovi, uporabljajo posebna maziva ...

Imeli bi jih šele leta 2020

Evropske oblasti želijo nove standarde, ki predvidevajo merjenje porabe v realnih pogojih na cesti, uvesti do septembra 2017, pri Evropskem združenju avtomobilskih proizvajalcev (ACEA) pa pravijo, da z novimi testi ne morejo začeti pred 1. januarjem leta 2020. Še več, pri ACEA trdijo, da bo za prilagoditev potrebno še kakšno leto več, da bi lahko vse nove avtomobile preizkusili po novih pravilih.

Raziskave so pokazale, da izpusti iz avtomobilov predstavljajo 12 odstotkov emisij CO2, glavnega toplogrednega plina. EU želi v boju proti podnebnim spremembam avtomobilsko industrijo spodbuditi k naložbam v tehnologije, ki bi zmanjšale izpuste CO2. Pri ACEA so se strinjali, da morajo aktivno sodelovati pri zmanjšanju izpusta emisij CO2 in potrdili strožja pravila glede emisij, a hkrati trdijo, da so kratkoročni roki nerealistični.

Poraba ni realna

"Vsi vemo, da poraba goriva, ki jo navajajo avtomobilski proizvajalci ni realna. Oblati EU imajo v četrtek priložnost narediti temu konec in nove teste uvesti leta 2017," pravi Greg Archer iz organizacije Transport and Environment.

Nemški avtomobilski proizvajalci so že dosegli eno zmago, ko so izborili preložitev roka, do katerega bi morali vsi avtomobilski proizvajalci povprečne izpuste novih avtomobilov znižati pod mejo 95 gramov CO2 na kilometer. Povprečne emisije CO2 pri novih avtomobilih v Evropski Uniji so padle za 2,6 odstotka na 123,4 grama na kilometer, kar je veliko bolje od prvotnih ciljev, ki so predvidevali, da naj bi bile do leta 2015 povprečne emisije 130 gramov na kilometer, so sporočili iz Evropske agencije za okolje.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

  • 15:22 8. Maj 2015.

    Avtomobilistom? Dragi G.P., avtomobilisti smo tisti, ki avtomobile vozimo. Proizvajalci avtomobilov...a to ste mislili...?

  • mph
    12:13 7. Maj 2015.

    Uau, samo Kia? VSI delajo pa istem patentu. Tudi ameriški.

  • v EU bi mogl tud ...pa bi blo prec drgač..ne pa da se jih ujčka, se jih ne kaznuje in …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.