Enica tudi z xDrive zabavna in varčna

Foto: Anže Petkovšek BMW 118d xDrive Foto: Anže Petkovšek BMW 118d xDrive Foto: Anže Petkovšek BMW 118d xDrive Foto: Anže Petkovšek BMW 118d xDrive Foto: Anže Petkovšek BMW 118d xDrive Foto: Anže Petkovšek BMW 118d xDrive Foto: Anže Petkovšek BMW 118d xDrive Foto: Anže Petkovšek BMW 118d xDrive Foto: Anže Petkovšek BMW 118d xDrive Foto: Anže Petkovšek BMW 118d xDrive Foto: Anže Petkovšek BMW 118d xDrive Foto: Anže Petkovšek BMW 118d xDrive Foto: Anže Petkovšek BMW 118d xDrive Foto: Anže Petkovšek BMW 118d xDrive Foto: Anže Petkovšek BMW 118d xDrive Foto: Anže Petkovšek BMW 118d xDrive Foto: Anže Petkovšek BMW 118d xDrive Foto: Anže Petkovšek BMW 118d xDrive Foto: Anže Petkovšek BMW 118d xDrive Foto: Anže Petkovšek BMW 118d xDrive Foto: Anže Petkovšek BMW 118d xDrive Foto: Anže Petkovšek BMW 118d xDrive
BMW serije 1 z oznako 118d xDrive s štirikolesnim pogonom porabi več goriva, kot s pogonom na zadnji par koles, stane 2.650 evrov več, a hkrati ponuja več zanesljivosti v vseh vremenskih razmerah.
Oglej si celoten članek

BMW je šele lani prvič ponudil štirikolesni pogon xDrive v seriji 1. Pri BMW Slovenija tudi zato še nimajo prave slike, koliko slovenskih voznikov se odloči za nakup enice z vsekolesnim pogonom, je pa dejstvo, da so pričakovanja velika, pa čeprav je treba odšteti znatno več denarja.

Velika prevlada pogona xDrive

Kupci BMW vozil so xDrive sprejeli za svojega . Pri nas se kar šest od desetih "bavarcev" proda s pogonom xDrive, še bolj izrazito je to pri modelih X, saj  BMW pri nas proda samo 4,8 odstotka vozil s pogonom sDrive. Na splošno pa se največ, kar 72 odstotkov kupcev za pogon xDrive odloči v kombinaciji s serijo 5.

Tudi zato ni nič nenavadnega, če bo tudi na slovenskih enicah prevladal napis xDrive in ne sDrive, pa čeprav sam menim, da obstajajo tudi dobri razlogi, zakaj kupiti sDrive pogon.

Prodajna razmerja: zadnji pogon - vsekolesni pogon me ne čudijo, saj je Slovenija vendarle hribovita dežela. Sneg lahko zapade že oktobra in skopni šele maja. Prav vozniki v državah s podobnim podnebjem, kot je Slovenija, so glavni uporabniki vsekolesnega pogona. To pa ni edini razlog, da je BMW na enici ponudil xDrive. Štirikolesni pogon ponujata tudi glavna konkurenta audi A3 in mercedes-benz razreda A, pa tudi volkswagen golf.

Foto: Anže Petkovšek BMW 118d xDrive

Tudi s štirikolesnim pogonom vožnja zabavna

Na suhi cesti sistem moč med prednjo in zadnjo osjo razporedi v razmerju 40:60. V trenutku, ko sistem zazna, da je vozilo izgubilo oprijem s cestiščem, prerazporedi navor. Elektronika to stori tako hitro, da voznik tega sploh ne občuti, zato ponuja maksimalni oprijem tudi na spolzkem. To vedno ni dobro, saj sistem ni vsemogočen, fizikalne zakone nikoli ne smemo podcenjevati.

V dobro xDrive štejem, da se vozniku vseeno pusti zabavati. Toliko zabave, kot pogon zadaj vseeno ne omogoča, enici pa se pozna tudi 100 kilogramov dodatnega bremena, ki ga prinaša xDrive. Tako pri pospeških, kot pri porabi, ki je za pol litra višja, kot pri sDrive pogonu, a je bila s 6,2 litra še vedno dovolj nizka. Ni pa razlika zanemarljiva, sploh, če še prištejemo dodatnih 2.560 evrov, kolikor štirikolesni pogon podraži nakup. No, za dodatna dva tisočaka in pol vam ne bo žal, ko bo na cesti plast snega. S testno enico z sDrive pogonom sem dve zimi nazaj ob poznem odhodu iz službe imel kar nekaj težav s speljevanjem v snegu na nespluženi cesti.

Foto: Anže Petkovšek BMW 118d xDrive

Dvolitrski turbodizel je znano glasen, a prožen in z veliko navora. Vseh 320 Nm je na voljo že od 1750 vrtljajev dalje. Kljub štirikolesnemu pogonu pospešuje hitro, prav neverjetno pa je, da ga je mogoče tudi z ročnim šeststopenjskim menjalnikom brez težav obvladovati pri dobrih tisoč vrtljajih.

Nekaj graje moramo nameniti ročnemu šeststopenjskemu menjalniku, ki se je ob hitrem pospeševanju rad zataknil. Prav zato bi raje izbral odličen osemstopenjski samodejni menjalnik in doplačal dobra dva tisočaka, a takrat bi se cena z vsemi dodatki nevarno približala 40 tisočakom!

Podatki o vozilu (BMW 118d xDrive)
Motor: turbodizelski, 1.995 ccm
Največja moč: 105 kW (143 KM) pri 4.000 vrtljajih
Najvišji navor: 320 Nm pri 1.750 vrtljajih
Zmogljivosti: 210 km/h, 8,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba: 6,2 litra/100 km (kombinirani cikel)
Cena: 30.450 evrov / 37.517 evrov (osnovni testni/ testni z doplačili)

Plusi: vozne lastnosti, lega, štirikolesni pogon;
Minusi: glasen turbodizel ob zagonu, cena, natančnost ročnega menjalnika

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.