Južnokorejske oblasti so obtožile Nissan, da njegov model qashqai goljufa pri emisijah, saj naj bi uporabljal napravo ali sistem, ki omogoča, da avto doseže zahtevan standard na testu za emisije. V resnični vožnji pa da vsi qashqaji z dizelskim motorjem v ozračje spravljajo več škodljivih emisij od dovoljenega.
Pri Nissanu ostro zavračajo, da bi uporabljali tovrstno opemo. "Nissan ne manipulira s podatki glede naših vozil. Qashqai je bil korektno homologiran po korejskih pravilih. Nissan ne uporablja nelegalnih naprav ali načinov v nobenem modelu, ki ga izdeluje."
A oblasti v Južni Koreji te izjave niso prepričale in so znamki naložile kazen v višini okoli 260 tisoč evrov ter vpoklic vseh dizelskih qashqaijev na tamkajšnjem trgu. Takih pa je le okoli 800, poroča Auto Express.
Prvi mož Opla: "Zavajajoče poenostavljanje"
Prvič po sumničenjih, ki so jih na Opel vrgli nekateri nemški mediji, pa se je javil tudi prvi mož znamke Thomas Neumann. Zatrdil je: "Pri Oplu ne uporabljamo nikakršnih ilegalnih programov."
Neumann glede navedb Spiegla, ARD in Deutsche Umwelthilfe, ki trdijo, da so njihovi testi pri večih modelih zaznali velika emisijska odstopanja od uradno deklarirnanih, pravi, da so novinarji iz meritev potegnili "napačne zaključke". Šef znamke po poročanju Automotive News trdi, da gre za "zavajajoče poenostavljanje in napačno interpretiranje kompliciranih medsebojnih interakcij pri moderih načinih nadzora nad emisijami." Mediji so namreč na podlagi svojih meritev izpeljali sklep, da prečiščevanje izpušnih plinov ne deluje "na polno" v številnih scenarijih, denimo pod določeno zunanjo temperaturo, nad določeno hitrostjo ali vrtljaji ...
"Naši motorji so v skladu z zakonskimi standardi. Predstavljamo si, da bodo uradne oblasti znale to pojasniti," je dodal Neumann, ki se bo skupaj z drugimi člani vodstva Opla glede zadnjih obtožb danes sestalo z nemškim ministrom za transport.
dezurni@zurnal24.si
Če narediš test na ravnini, brez vetra pri 80 na uro s praznim vozilom in lahkim voznikom, je to zavajanje …