Znano je, da je trenutni testni postopek z zvenečim imenom New European Driving Cycle - NEDC star že 45 let in je bil v vsem tem času kljub silovitemu napredku pri razvoju avtov in spoznanju glede porabe in emisij le malenkostno spreminjan.
Že pred časom so na ravni Združenih narodov dorekli nova pravila za testiranje porabe in emisij pri lahkih motornih vozilih, vendar je močni avtomobilski lobi v Evropski uniji še tudi po izbruhu afere Dieselgate dosegel odložitev njegove uporabe.
Evropska komisija pa je na na srečanju tehničnega komiteja za motorna vozila v Bruslju minule dni sprejela dogovor med članicami, da bo NEDC s 1.septembrom 2017 odšel v pokoj, nadomestil pa ga bo Worldwide Light vehicles Test Procedure - WLTP.
Po mnenju evropske komisije bo WLTP omogočil veliko bolj realistične meritve CO2 emisij in porabe pri avtomobilih in lahkih gospodarskih vozilih, hkrati pa bo WLTP podlaga k premiku k nizkoogljičnim tehnologijam prevoza. Jeseni prihodnje leto bo WLTP predvidoma pričel veljati za vsa na novo homologirana vozila, leto dni kasneje pa še za vse druge. Za to, da se bo na področju emisij motornih vozil pričelo meriti realnejše vrednosti, gre v veliki meri zasluga nepopustljivi komisarki za industrijo Elzbieti Bienkowski.
Potrošniške organizacije zadovoljne
Potrditev WLTP so pri evropskem združenju potrošniških organizacij BEUC pozdravili. "Sprejetje novega standarda je velika zmaga za potrošnike, ki si želimo bolj realne podatke o porabi goriva in izpustih pri osebnih avtomobilih. Novi test bo odpravil številne pomanjkljivosti sedanjega. Če nič drugega, je avtomobil med ciklom večkrat v gibanju, dosega bolj realne hitrosti, pri čemer do njih hitreje pospešuje oziroma zavira. WLTP zato bistveno bolj odraža dejanske razmere v prometu, kjer bi z vožnjo v skladu z dosedanjim ciklom povzročali zastoje in slabo voljo," je dejal Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije.
Okorn vseeno opozarja, da je WLTP šele prvi korak pri odpravljanju anomalij med homologacijskimi testiranji, saj skušajo avtomobilski proizvajalci na različne sporne načine doseči nićjo vrednost emisij na laboratorisjkih testih, ki jih v realnem prometu ni moč ponoviti.
"Zato si bomo še naprej prizadevali, da Evropska unija čimprej uvede tudi teste na cesti, hkrati pa izboljša nadzor tako homologacijskega testiranja kot tudi avtomobilov, ki so že registrirani," je izpostavil Okorn.
Da bo WLTP resnično vpeljan, ga morata potrditi še Evropski parlament in Evropski svet.
dezurni@zurnal24.si
Na nagradno igro se prijavite TUKAJ.
"Do leta 2020 bo sicer RDE še vedno dovoljeval razkorak faktorja 2,1."<br />Torej so si kupil 4 leta nategovanja zato …
Še enega kupca avtomobila nisem slišal, da bi spraševal po izpustih. To ne briga nikogar, samo politiki so tečni s …
Nč, najboljš da kar lepo začnemo vozit na štromčka... "Tekoče" baterije so pogruntali že na Japonskem - sprazniš elektrolit in …