To vprašanje so postavili pri nemškem spletnem portalu focus.de.
Najcenejši volkswagen ID.3 v Sloveniji brez upoštevanja državne subvencije stane 43.232 evrov, v Nemčiji pa 39.995 evrov. Tudi, če odštejete subvencijo, vas kompaktni električni avtomobil z razmeroma osnovno opremo stane okrog 35.000 evrov. Na Kitajskem pa Volkswagen svoj najpomembnejši električni model prodaja z izdatnim popustom, s katerim je dobrih 25.000 evrov cenejši kot v Nemčiji.
Volkswagnovi kitajski proizvajalci so k popustom prisiljeni iz nuje, saj je Kitajska za Volkswagen najpomembnejši posamezni trg in padec tamkajšnje prodaje bi lahko ogrozil celotno skupino. Domača konkurenca je Volkswagen po prodaji električnih vozil namreč že prehitela, tudi zahvaljujoč cenovne politike. BYD kot najbolj prodorna znamka na Kitajskem svoj mestni električni avtomobil dolphin ponuja za 14.700 evrov, kar je celo malce ceneje od volkswagna ID.3, ki ga je na kitajskem trgu upoštevajoč vse popuste mogoče kupiti za dobrih 15.900 evrov.
Potem ko je na Kitajskem prodal okrog 130.000 volkswagnov ID.3, je bil Volkswagen prisiljen dajati popuste, s katerimi je vsaj deloma rešil tamkajšnji posel. Vendar za to niso krive samo nizke cene tekmecev, ampak po pisanju nemškega spletnega portala tudi dejstvo, da nemška znamka ne ponuja softverskih rešitev in infotainmenta, ki je v marsikaterem kitajskem tekmecu boljši. Kitajska tudi velja za tehnološkega voditelja na področju električnih avtomobilov, kar gre na roko domačim kupcem, ki se iz patriotizma raje odločajo za domače znamke.
Volkswagnov kitajski šef Ralf Brandstätter je v govoru na kitajskem avtomobilskem salonu kitajski trg električnih vozil opisal kot pregretega. Visoke kapitalske investicije in popusti bi lahko na koncu škodovali potrošnikom. Trenutno se na trgu preriva več kot 120 proizvajalcev električnih avtomobilov, ki bodo samo letos predstavili 150 novih modelov. Srdito tekmovanje na trgu in visoke cene baterij zato postavljajo proizvajalce pod hud gospodarski pritisk. Kratkoročni uspeh v prodaji zahteva zelo visoke kapitalske vložke.
Seveda pa dogajanje na Kitajskem odmeva tudi v Evropi. Kako naj namreč Volkswagnov evropski prodajalec kupcu razloži, da bi za isti avto na Kitajskem plačal 25.000 evrov manj. Posledica je tudi sivi uvoz. Nemški Handelsblatt je že januarja poročal, da so se v Nemčiji zaradi dolgih dobavnih rokov že pojavili prvi sivo uvoženi električni volkswagni. Pri Volkswagnu svoje pooblaščene prodajalce svarijo, naj ne prodajajo teh avtomobilov in naj jih ne prilagajajo zahtevam lokalnega trga. Vendar pa je uvoženih avtomobilov zelo malo in jih verjetno tudi ne bo veliko. Pogled na spletno stran za prodajo rabljenih avtomobilov mobile.de pokaže, da na njej ne najdete novega volkswagna ID.3 z manj kot 5.000 prevoženimi kilometri za ceno pod 26.000 evrov.
Poleg tega se uvoz električnega avtomobila s Kitajske niti ne bi splačal. Brez različnih modifikacij ga namreč ne bi mogli niti registrirati, saj kitajski avtomobili direktno ne ustrezajo evropskim tehničnim merilom, drugačni pa so tudi priključki za polnjenje in ne omogočajo polnjenja v Evropi. Ker Volkswagen ne podpira takšnega uvoza, bi kupec ostal tudi brez jamstev, infozabavnega sistema in celo operacijskega sistema.
Navsezadnje so zaradi vsega tega v Evropi precej dražji kot na Kitajskem tudi kitajski avtomobili. BYD dolphin, ki na Kitajskem stane dobrih 15.000 evrov, v Nemčiji brez subvencije stane skoraj 30.000 evrov. Sivi uvoz električnih vozil s Kitajske se torej kljub temu, da so tam občutno cenejša, ne splača.
Ne boste več kupovali majčk od kitajcev po en evro,zdaj bodo oni dirigirali kako pa kaj
Ne samo da so cene v eu napihnjene, tole je posledica predvsem cen surovin in energije. Medtem ko imajo kitajci …
Zgodovina se ponavlja. Pred časom smo kupci Yugota doplačali tak avto, ki ga je kupil Američan !