Električni luksuzni SUV, ki želi ponuditi nekaj več

Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV
Mercedes-Benz je na trg ponudil premijski električni SUV EQE, ki smo ga preizkusili v zmogljivi različic 500 z dvema elektromotorjema, z enim na vsaki pogonski osi in tako štirikolesnim pogonom 4 matic. Presenečeni smo bili glede porabe energije, ki je lahko za veliko in težko vozilo zelo ugodna.
Oglej si celoten članek

Luksuzni SUV višjega srednjega razreda nas je na testu presenetil s solidnim dosegom, vrhunskim udobjem in tehnologijami, prav tako z okretnostjo. Nekaj pa je tudi šibkih točk.

Mercedes EQE SUV je osmi električni avtomobil serije EQ. Mercedes ima med vsemi avtomobilskimi proizvajalci na trgu največ električnih modelov v različnih kategorijah. EQE je še posebej zanimiv, ker je osnova zanj električna platformi EVA 2, ki smo jo spoznali že z limuzinskima EQS in EQE, slednji nas je še posebej navdušil na področju dinamike in udobja. Tako kot pri limuzinah, je EQE SUV razred nižje od prestižnega električnega športnega terenca EQS SUV, ki ponuja še večjo baterijo.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV

Glede na priljubljenost SUV-jev te velikosti bo model EQE SUV zelo pomemben za Mercedes, a se podaja tudi v vode, kjer imajo predstavnike glavni nemški premijski konkurenti. To je audi Q8 e-tron in tudi BMW iX.

Številne oblikovne posebnosti dovolj za iztopanje na cesti

Zasnova temelji na drugih Mercedesovih serijah EQ, saj Mercedes poskuša čim bolj poenotiti svojo električno družino. In kdor ni popoln poznavalec mercedesov, bo s težavo med seboj ločil EQE, ki v dolžino meri 4,9 metra od še bolj premijskega športnega terenca EQS, torej večjega brata tega avtomobila. Spet imamo značilne zaobljene oblike, ki združujejo eleganco in razkošje. Tako kot je na predstavitvi limuzine EQS dejal glavni zunanji oblikovalec pri Mercedes-Benzu Rober Lešnik, vam je lahko avto všeč ali pa ne. In vtisi med testom, tudi znancev in prijateljev, so bili zelo pozitivni.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV

EQE SUV odlikuje značilen aerodinamičen sprednji del z rahlo »nasmejanimi« lučmi Matrix LED in zastrtim hladilnikom z dekorjem z majhnimi zvezdicami, ki je še en vpadljiv oblikovni element. Čisto črno masko dobite samo v osnovni opremi. Med prednjimi lučmi je tudi LED trak.

Zahvaljujoč popolnoma električni platformi je pokrov spredaj nenavadno kratek. Minili so časi velikanskih motornih pokrovov velikih Mercedesovih SUV-jev, ki so skrivali ogromne osemvaljne motorje. Tukaj ni potrebe po velikem motorju, pa vendar Mercedes spredaj ni vgradil prtljažnika oziroma "frunka". Škoda, saj nekateri tekmeci to ponujajo, kar zelo poveča uporabnost vozila.
Zanimivost, ki smo jo spoznali v električnih limuzinah, je, da se tekočina za pranje stekel polni skozi posebno režo v levem blatniku. Lep in hkrati praktičen element so izvlečeni ročaji, ki so ponoči tudi osvetljeni. Vrata so uokvirjena klasično, z dvojnimi akustičnimi stekli. Zelo premijsko, kar se pozna tudi med vožnjo, cenimo pa tudi dodatno stopnico, ki poleg lažjega vstopa v kabino pri EQE SUV ustvari še širši in bolj terenski videz.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV

Tudi zadek je zelo okrogel, za njim pa se skriva prtljažnik s prostornino (pod roleto) 510 litrov, zaradi praktične »tovorne« konfiguracije zadnjih sedežev, katerih naslonjala se enostavno zravnajo, je lahko osnovna prostornina do 580 litrov. To je več, kot ponuja konkurenčni BMW, a manj od audi Q8 e-trona. Razveseli tudi veliko dno prtljažnika, v katerega lahko zaradi odsotnosti prednjega prtljažnika skrijemo polnilni kabel.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV

Pri Mercedesu so znova naredili presežek na področju aerodinamike, saj je količnik zračnega upora odličnih 0,25. To so dosegli tudi z malimi spojlerji pred sprednjimi kolesi. Ti po zagotovilih tovarne dodajo do 15 kilometrov avtonomije.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV

Udoben, prostoren, predvsem pa zelo napreden

Medosna razdalja je v primerjavi z limuzino EQE krajša za devet centimetrov, krajši je tudi z dolžino 4,86 metra, medtem ko je s širino 1,94 metra in višino 1,68 metra širši in višji od limuzine.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV

V kabini je vseeno prostora na pretek, spredaj in na zadnji klopi. Znotraj je EQE SUV skoraj identičen EQS SUV-ju, torej je v osnovi na voljo z 12,8- in 12,3-palčnima zaslonoma, na voljo pa je tudi 56-palčna sestavljanka iz treh zaslonov. Tega je imel tudi testni primerek in velikost zaslona je res nekaj, kar je ekskluzivna posebnost. Četrt kvadratnega metra zaslonov na armaturni plošči navduši tudi tiste, ki so sicer hladni do avtomobilov. Čeprav bi se na prvi pogled zdelo, da to prinaša zelo zapleteno upravljanje s sistemi, se voznik na vse ukaze hitro navadi. Vsi podatki so na voljo v slovenskem jeziku, meniji pa so zelo pregledni in voznika ali sopotnika po korakih vodijo do ukaza, ki ga želijo izvesti. Na primer navigacije, kjer z virtualno resničnostjo v obliki smerokazov sistem s pomočjo zunanjih kamer, ki v živo predvajajo sliko, voznika natančno vodi po poti, ki jo odreja Googlova navigacija. Ta je odličen pripomoček tudi, ko je treba načrtovati pot z električnimi polnjenji, saj ponuja vse mogoče podatke o polnilnicah, navadnih in hitrih, optimalnih postankih, tudi cenah energije.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV

Avto ima veliko število večjih in manjših odlagalnih površin in predalov. V kabini smo najbolj uživali zvečer, ko se ambientalna osvetlitev "razigra" in ustvari nadvse prijetno vzdušje. Takrat je viden natančen pristop Mercedes-Benza do podrobnosti.
Potniki zadaj imajo pred nogami ravno dno in res veliko prostora. Potovanje zadaj je zato zelo udobno tudi na daljših poteh, prav tako pa imajo potniki zadaj dober pregled naprej, tudi zadnja stekla so dovolj velika, da potniki nimajo vtisa, da so utesnjeni. Če zdaj prevažate otroke, je to pomemben podatek.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV

Pameten pogon

Pri električnih vozilih v ospredje postavljamo učinkovitost električnega pogona. Sploh zdaj, ko lahko potegnemo več vzporednic med različnimi karoserijskimi oblikami, nas zanima, kako učinkoviti so SUV-ji, ki so večji, težji, manj aerodinamični. In EQE je na področju porabe energije med vožnjo in učinkovitostjo lepo presenečenje. Nič manjše kot je bil EQE. Platformi EVA 2 je prinesla nekaj temeljnih izboljšav. Prvi je fizični odklop sprednjega motorja, ko ni v uporabi. Mercedes je sprednjemu motorju s trajnim magnetom dodal enoto, ki fizično popolnoma odklopi motor, ko ni potreben. Priklop in odklop trajata 2,5 sekunde, pogosto celo hitreje, avto pa je zato učinkovitejši. Sistem naj bi prihranil do 6 % energije, torej govorimo o podaljšanju dometa do 30 kilometrov in to je že opazna razlika. O tem, ali se bo prednji motor odklopil, se avto samodejno odloči na podlagi podatkov številnih senzorjev, vlogo pa ima tudi temperatura oziroma podlaga, po kateri se avto vozi.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV

Drug pomemben sistem za povečanje učinkovitosti je toplotna črpalka, ki izrablja toploto motorjev in predvsem baterij za ogrevanje notranjosti. Kako učinkovita je, bomo morali preizkusiti še v zimskih razmerah.

Kljub veliki masi je značilno za električna vozila, velik navor 858 Nm in kombinirana moč elektromotorjev 300 kW (408 KM) poskrbita, da SUV v hipu postane hiter izstrelek. Pospešek od 0 do 100 km/h je 4,9 sekunde, največja hitrost pa 210 Takrat je seveda tudi zelo potraten z elektriko, baterija pa hitro kopni. Vendar pa se večino časa ne vozite športno, ampak udobno in tudi na tem področju v kombinaciji z zračnim vzmetenjem EQE SUV blesti. Neravnine požira s prefinjenim občutkom, na avtocesti dobro duši piš vetra in tudi hrup podvozja, kar ni samoumevno pri električnih avtomobilih. Predvsem pa je lahko zelo ekonomičen. V povprečju smo na testu v kombiniranem ciklu vožnje porabili manj kot 20 kWh energije na 100 kilometrov, na relacijski vožnji mesto-podeželje pa smo ga ob poletnih temperaturah okli 30 stopinj Celzija ukrotili tudi pod mejo 16 kWh na 100 prevoženih kilometrov.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz EQE SUV

Premijska cena

Osnovna cena 86.803 se glede na cene električnih vozil zdi primerna, tudi pri EQE SUV pa tako kot pri veliki večini premijskih vozil velja, da so premijski dodatki dragi. Dobrih 8.000 evrov stane hyperscreen, skoraj toliko še paket premium z z integracija pametnega telefona, head-up zaslonom, aktivno ambientalno osvetlitvijo ... 1.800 evrov stane panoramska streha, skoraj 2.000 evrov zračno vzmetenje, 1.300 evrov vrhunsko ozvočenje, 3.800 evrov AMG dodatki. Končna cena testnega vozila je bila že tako 142.142 evrov, za ta denar pa dobite skoraj vse, kar zna danes ponuditi nemška premijska znamka.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 7

  • 10:17 22. Oktober 2023.

    V Avstriji je isti avto s podobno opremo za 30000 evrov ceneje. Imam občutek, da se pri nas nekdo norčuje …

  • 10:12 22. Oktober 2023.

    Res mi ni jasno zakaj toliko truda oko reklamiranja tehsuper jajc, ki si jih lahko ptivošči Golobček in enih par …

  • 08:22 22. Oktober 2023.

    Zanima me,kdaj bo vlada kupila električna vozila,in kje jih bodo filali?sprašujem za prjatla

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.