Nemška blokada, ki nasprotuje koncu motorjev z notranjim zgorevanjem v EU od leta 2035 dalje, škoduje že tako okrnjenemu ugledu vlade v Evropi. Za zaprtimi vrati naj bi se med diplomati v Bruslju širil bes zaradi nemške blokade, piše spletni Automobilwoche.
Trenutna nemška blokada načrtovane zaustavitve prodaje novih motorjev z notranjim zgorevanjem od leta 2035, je v Bruslju naletela na nerazumevanje in celo zgražanje. Diplomati EU v Bruslju po pisanju nemškega spletnega portala govorijo o zlorabi zaupanja in kritizirajo nestrinjanje vlade v Berlinu z odločitvijo EU, da naj bi po letu 2035 v Evropi prodajali le še nova brezemisijska vozila. Kritike letijo na vodenje nemškega kanclerja Olafa Scholza (SPD), ki ga primerjajo celo z madžarskim premierjem Viktorjem Orbanom, piše Automobilwoche.
Formalnost, ki to ni
"Menimo, da gre za zlorabo zaupanja," o nemškem pristopu pravi neimenovan diplomat, ki pravi, da so pogajanja potekala na običajen način, ugovore je bilo mogoče izraziti že prej – "in nemške skrbi so bile upoštevane. Želeli bi, da bi se notranji koalicijski spori rešili prej. V prihodnje se bomo vedno spraševali ali kateri od sporazumom z Nemčijo sploh drži”?
Po glasovanju evropskih parlamentarcev bi morala v torek pasti še zadnja, za številne le še formalna ovira, o potrditvi odločitve o prepovedi vozil z motorji na notranje zgorevanje po letu 2035. Formalnost, ki ne zahteva razprave. Odločitev EU bi morale potrditi še posamezne države. A se je kaj kmalu vzpostavila koalicija štirih držav, ki je temu nasprotovala - poleg Nemčije še Italija, Poljska in Bolgarija - zato so odločitev prestavili za nedoločen čas.
Pogajalci Evropskega parlamenta in držav EU so se že oktobra lani dogovorili o prepovedi prodaje novih vozil, ki med vožnjo povzročajo emisije. Stalni predstavniki držav članic so novembra z nemškim soglasjem potrdili izid pogajanj, Evropski parlament pa ga je potrdil sredi februarja.
Več diplomatov po pisanju nemškega portala poudarja, da je bilo dovolj priložnosti, da vsaka država izpostavi svoje skrbi. Lansko poletje, na primer, ko so države EU usklajevale pogajalska stališča. Pa tudi kasneje, ko so potekali pogovori s parlamentom. "Izražati nasprotovanje zdaj je precej nenavadno," pravi eden od diplomat EU.
Nemčija vztraja pri e-gorivih
Automobilwoche še piše, da je šele konec februarja, približno teden dni pred načrtovanim glasovanjem, nemški prometni minister Volker Wissing prek časopisa Bild izrazil zaskrbljenost – in zagrozil, da se po mesecih pogajanj ne bo strinjal z izidom.
Wissing in nemški finančni minister Christian Lindner sta večkrat poudarila, da mora Evropska komisija podati predlog, kako bo mogoče po letu 2035 še vedno registrirati nove osebne avtomobile, ki uporabljajo podnebno nevtralna sintetična goriva, tako imenovana e-goriva.
Predvsem stranka FDP trdi, da morajo biti vse tehnološke možnosti odprte za podnebno nevtralno mobilnost. Z e-gorivi lahko motorji z notranjim zgorevanjem teoretično delujejo podnebju prijazno, vendar je njihova proizvodnja razmeroma energetsko intenzivna.
Je pa človek vsekakor v današnjem času zelo zašel iz realnosti živega bitja in življenja na tem planetu. Vsi nas …
Če pa mislijo da bomo vsi imeli električno vozilo, bomo pa potrebovali še tri dodatna sonca da bomo vse lahko …
Električna vozila se žal v prihodnosti nikakor ne bodo obnesla. Že zdaj so 20.procentne izgube elektrike v vseh električnih omrežjih …