Ekskluzivno smo se že lahko usedli na udobni "sedež za taščo"

Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 tehnični direktor Mazdinega evropskega raziskovalnega središča Christian Schultze Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 višji oblikovalec Bahram Partaw Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 višji oblikovalec Bahram Partaw
Žurnal24 si je lahko med prvimi na svetu v živo ogledal in otipal novo največjo evropsko mazdo z imenom CX-80. Ima skoraj pet metrov, šest ali sedem sedežev ter seveda tisti poseben Mazdin pristop k udobju in estetiki.
Oglej si celoten članek

Med prvimi evropskimi novinarji smo si lahko še pred uradno premiero v živo ogledali novo mazdo CX-80. Z njo so pri Mazdi še dodatno navzgor po velikosti razširili ponudbo športnih terencev. Z modelom CX-80 se želi Mazda zoperstaviti uveljavljenim premijskim znamkam na evropskem avtomobilskem trgu.

Mazda CX-80 je po lani predstavljenem CX-60 drugi evropski model iz Mazdine skupine velikih avtomobilov za Evropo. S tretjo sedežno vrsto je tudi najbolj prostoren Mazdin evropski avtomobil, kar želi združiti z Mazdinimi znanimi karakteristikami. To so dinamična vožnja, udobje in prilagodljivost ter progresivne oblike in obrtniški pristopi, ki izhajajo iz tradicionalne japonske estetike, ki so jo prevedli v sodobnost.

Foto: MatijaJanežič mazda CX--80

Pri Mazdi poudarjajo, da so veliki avtomobili le ena od njihovih skupin. Druga je skupina majhnih avtov, ki so zasnovani na prilagodljivi platformi za avtomobile s prečno vgradnjo motorjev, z mazdami 3, CX-30 in CX-5, tretja pa električni avtomobili na Mazdini prilagodljivi električni arhitekturi skyactiv EV.

Mazda CX-80 je torej za zdaj največji avtomobil, ki ga Mazda ponuja v Evropi. Vse do stebrička B je praktično identična "manjši" mazdi CX-60, za njo pa ima podaljšano kabino, ki serijsko ponuja tudi tretjo vrsto sedežev, to pa jo spremeni v zelo učinkovit sedemsedežni avtomobil.

Foto: MatijaJanežič mazda CX--80

Pri Mazdi namreč novega modela niso zgolj podaljšali na 4,995 metra, s čimer je 25 centimetrov daljši od mazde CX-60, ampak so za enako dolžino na 3,120 metra raztegnili tudi medosno razdaljo. Mazda CX-80 je tudi 24 milimetrov višja od mazde CX-60, zanimivo pa je, da je tehnikom uspelo njen obračalni polmer ohraniti pri 5,8 metrih, kar obeta, da bo kljub večji dolžini precej okreten avtomobil.

Luksuznih šest ali komfortnih sedem sedežev

A najbolj pomembna je podaljšana kabina. Ta načeloma v treh sedežnih vrstah lahko sprejme do sedem potnikov. Glede na zlaganje klopi razpolaga z od 250, preko 687, do 1.971 litrov prostora za prtljago, možne pa so tudi druge konfiguracije.

Foto: MatijaJanežič mazda CX--80

Poleg osnovne konfiguracije z dvema sedežema spredaj ter vzdolžno pomično klopjo za tri potnike v drugi vrsti in dva potnika v tretji vrsti, je lahko klop v drugi vrsti opremljena tudi z naslonjalom za roke bočnih potnikov. 

V najbolj premijski izvedbi pa sta lahko v drugi vrsti dva sedeža, med katerima je praktična konzola. V vsakem primeru se bodo v tretji vrsti tudi na daljših poteh dobro počutili potniki s telesno višino do 170 centimetrov.

Nista le za okras!

Zadnje sedeže sem lahko na predstavitvi tudi preskusil in lahko potrdim, da je dostop nanje razmeroma preprost, kolikor to zadnja vrata omogočajo. Predvsem pa se na zadnjih sedežih sedi, če že ne tako udobno kot v drugi vrsti, pa vsaj podobno udobno. Lahek dostop in udobno sedenje sta bila tudi razloga, da so v primerjavi s CX-60 podaljšali celotno medosno razdaljo, ne pa samo zadka.

Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 višji oblikovalec Bahram Partaw

Kot sta nam na predstavitvi razložil tehnični direktor Mazdinega evropskega raziskovalnega središča Christian Schultze in višji oblikovalec Bahram Partaw, bi s preprostim podaljšanjem zadnjega previsa dosegli zgolj večji prtljažnik.

S podaljšanjem medosne razdalje pa so dosegli, da je olajšan vstop na zadnjo klop. Predvsem pa je udobnejše sedenje, saj imajo potniki v tretji vrsti stopala veliko nižje, kot bi jih imeli v zgolj podaljšanem avtomobilu, zato njihova kolena niso tako neudobno skrčena.

Saj res, kaj ne obstaja že mazda CX-90?

Mazda sicer že ima sedemsedežni avto za ameriški trg, ime mu je mazda CX-90. Kako to, da so šli v razvoj dodatnega modela samo za Evropo? Schultze pravi, da to ni bilo mogoče, saj je mazda CX-90 veliko večji avtomobil, ki v širino in dolžino meri še dodatnih 10 centimetrov. Zato je neprimerna za evropske ceste, še bolj pa za evropske garaže in parkirišča, ki se še vedno gradijo po zelo zastarelih merilih.

Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 tehnični direktor Mazdinega evropskega raziskovalnega središča Christian Schultze

S podaljšanjem medosne razdalje je mazda CX-80 dobila tudi enako vzvojno trdnost kot krajša mazda CX-60, pridobila pa je zmernih 100 kilogramov mase, ki so ji morali inženirji prilagoditi nastavitve podvozja.

Schultze je pojasnil, da so pri razvoju mazde CX-80 malce popravili tudi krmiljenje prednjih koles, ki je bilo pri mazdi CX-60 deležno nekaj kritik. Ti popravki se bodo sicer ob medgeneracijski prenovi pojavili tudi na mazdi CX-60, v kolikor jih niso izvedli že ob sprotnih izboljšavah.

Trik s stekli

Ko si popolnoma novo mazdo CX-80 ogledujete v živo, ugotovite, da kljub praktično enakemu prednjemu delu kot pri CX-60 s svojo obliko daje vtis precej drugačnega avtomobila.

Namenjena je drugačnim kupcem. Opazna so daljša zadnja vrata, ki olajšajo vstop v kabino, bočna stekla so velika. Partaw je pojasnil, da je zadnji del kabine hkrati tipično njen najožji, zato lahko pri potnikih predvsem na daljših poteh vzbuja precej tesnobe. Da bi jim to olajšali, so zato zadnja stekla razmeroma velika, tako da razbijejo občutke utesnjenosti na zadnji klopi.

Foto: MatijaJanežič mazda CX--80

Partaw je izpostavil tudi druge oblikovne elemente, ki mazdo CX-80 razlikujejo od mazde CX-60. Pravi, da so zadek avtomobila s preoblikovanjem poskušali prikazati kot ročno oblikovani kos kovine, ki avtomobilu da še posebno eleganten zaključek.

Konstruktivni element karoserije je tudi strešni nosilec, ki prednji del optično poveže z oddaljenim zadkom, na katerem so izstopajoča podrobnost tudi tridimenzionalno oblikovane zadnje luči, ki so prav tako drugačne kot na mazdi CX-60.

Gladka zunanjost in življenje v barvi

Mazdin oblikovni jezik kodo se na mazdi CX-80 odraža v gladkih karoserijskih panelih brez vtisnjenih podrobnostih, ki jim konture dodajo šele odsevi v njihovih kristalnih barvah.

Mazda CX-80 sicer prihaja z možnostjo devetih karoserijskih barv. Predstavljeni primerek za tesno zaprtimi vrati je bil obarvan v kristalno rdečo barvo. Ta po Partawovem mnenju tako kot ostale barve zares zaživi šele na naravni svetlobi, kjer dobi skoraj rubinsko rdeč odtenek z zelo globokimi sencami, ki popestrijo površino avtomobila.

Foto: MatijaJanežič mazda CX--80 višji oblikovalec Bahram Partaw

Kot osebno izbiro pa je Partaw izpostavil novo barvo, ki so jo razvili prav za mazdo CX-80. Gre za barvo taljenega bakra (melting copper), ki po njegovih besedah deluje, kot da bi pesek razpršili na bakreno površino, jo tako stalili ter utrdili in neprestano ponavljali postopek.

Pravi, da se prilega tudi novim platiščem, pri kateri so brušeni aluminij kombinirali s sivo barvo in predvsem v kombinaciji z barvo taljenega bakra dosegli večji občutek športnosti in elegance.

Znani pogonski sklopi, tudi izjemni dizel

Ko gre za upravljanje, bo mazda CX-80 povsem enaka mazdi CX-60, enaka pa je tudi ponudba pogonskih sklopov. To torej sestavljata priključno hibridni pogon z 214 kilovati sistemske moči in do 53 kilometri električnega dosega ali 3,3 litrski turbodizelski varčni šestvaljnik, ki je blago hibridiziran.

Foto: MatijaJanežič mazda CX--80

Schultze je pojasnil, kako so pri Mazdi dosegli večjo učinkovitost dizelskega motorja. Pravi, da deluje podobno kot klasični dizelski motorji s predkomorami. V zgorevalni komori so namreč dosegli tvorbo velikega zračnega vrtinca, s katerim so omogočili nastanek nekakšne predčasne gorivne zmesi.

S takšnim vrtincem lahko sicer povzročite kritično situacijo, ki povzroči predčasno zgorevanje. Da bi to zavrli, so s posebno jajčasto obliko zgorevalne komore namesto skledaste, zračni vrtinec razdelili v dva manjša dela, ki sta jim omogočila, da se po več vbrizgih gorivna zmes vžge šele z zadnjim vbrizgom. S tem so se s trenutkom vžiga zelo približali zgornji mrtvi točki bata in zmanjšali izgube motorja.

Foto: MatijaJanežič mazda CX--80

Schultzeja smo vprašali tudi, če bosta mazdi CX-80 in CX-60 končno dobili tudi obljubljeni turbobencinski šestvaljnik. Žal ga v Evropi ne bodo ponujali, saj zaradi sprememb evropske okoljske zakonodaje to ne bi bilo več smiselno. Kupcem v Ameriki ga zato ponujajo, Evropejci pa bomo ostali brez njega, je potrdil glavni evropski Mazdin inženir.

Na koncu je Shultze povedal še, da so z mazdo CX-80 hoteli ponuditi "smart" premijsko alternativo bolj običajnim nemškim premijskim znamkam. To pomeni, da bo ponujala cenovno odlično alternativo glede udobja, tehnologije in zmogljivosti. 

Avtomobil je pomemben tudi za evropsko identiteto znamke, ki ohranja njeno vrednost. Hkrati jim je končno uspelo poenotiti oblikovno identiteto znamke, saj lahko njihov novi avtomobil postavite ob bok že uveljavljeni mazdi CX-5 in boste v njiju lahko odkrili enake osnovne oblikovne značilnosti.

V Sloveniji se bo mazda CX-80 začela prodajati v nekaj mesecih.

dezurni@styria-media.si

Foto: MatijaJanežič mazda CX--80

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.