Pri milanski podružnici britanskega podjetja ECU testing (britanski dobavitelj elektronskih krmilnih enot avtomobila, modulov ABS črpalk, krmilnikov prenosa, dušilk ..., ukvarjajo se tudi s popravili in testiranji elektronskih enot), so naredili zanimivo primerjavo zanesljivosti "avtomobilskih računalnikov" vozil s poreklom iz različnih držav: Japonske, Francije, Italije in Nemčije. Raziskovalci so želeli preveriti nekatere mite, ki veljajo tudi med Italijani.
Miti, ki jih pogosto slišimo tudi »za šankom«, pravijo, da je nemška elektronika najboljša in italijanska najslabša. V milanski podružnici ECU Testinga o zanesljivosti elektronskih krmilnih enot (ECU) menijo drugače. Med 16. januarjem in 16. junijem letos so zbirali podatke o vseh avtomobilskih delih, ki so šli skozi njihove teste in delavnice ter jih vgrajujejo v avtomobile s poreklom iz omenjenih štirih držav.
Podatki vključujejo število primerov z obravnavanimi težavami, znamko avtomobila, državo porekla znamke avtomobila in državo porekla okvarjenih delov. Pri podjetju so zapisali, da so rezultati zelo presenetljivi, zlasti v primerjavi z italijanskim javnim mnenjem o nemških avtomobilih, ki veljajo za najbolj zanesljive, italijanski pa v javnosti veljajo za prvake na drugi strani lestvice.
Glede na zbrane podatke pri ECU Testing trdijo, da so italijanski avtomobili bolj zanesljivi od nemških. ECU Testing je kot referenčno točko podatke italijanskih vozil primerjal s tistimi pri francoskih, nemških in japonskih. Izkazalo se je, da imajo italijanski avtomobili 48 napak na 100.000 vozil, nemški pa 53 napak na 100.000 vozil. Najboljši so bili japonski avtomobili z zgolj 17 napakami na 100.000 vozil, na drugem mestu pa so bili francoski avtomobili s 25 okvarami na 100.000 vozil.
Pri ECU Testing so preverili tudi konkretne ECU enote v različnih znamkah avtomobilov oziroma državah porekla in ugotovili, da je bilo največ primerov okvar (75 odstotkov) pri tistih iz Nemčije, sledi Japonska (8 odstotkov), Italija (6 odstotkov) in Francija (2 odstotka). V Milanu so izpostavili še en zanimiv podatek, in sicer, da se avtomobili pregovorno pokvarljive Alfe Romeo kvarijo manj od Volkswagna. Pri seznamu okvar glede na znamko vozila je na vrhu lestvice najbolj zanesljivih Toyota s petimi okvarami na 100.000 vozil, sledijo Renault (16 okvar), Honda (25), Nissan (29), Citroën (27), Alfa Romeo (29), Peugeot (31), Volkswagen (31), Audi (56), BMW (57), Opel (58), Mercedes (64) in Fiat (66).
Država porekla |
Napake na 100.000 vozil |
Odstotek zanesljivosti v primerjavi z Italijo |
Najslabši del |
Japonska |
17 |
65 % |
ABS |
Francija |
25 |
48 % |
ECU |
Italija |
48 |
|
ECU |
Nemčija |
53 |
-11 % |
ABS |
* Vir: www.ecutesting.it
Država |
Poreklo okvarjenih delov |
Nemčija |
75 % |
Japonska |
8 % |
Italija |
6 % |
Francija |
2 % |
Irska |
4 % |
ZDA |
4 % |
Znamka |
Država |
Okvare na 100.000 vozil |
Toyota |
Japonska |
5 |
Renault |
Francija |
16 |
Honda |
Japonska |
20 |
Nissan |
Japonska |
25 |
Citroën |
Francija |
27 |
Alfa Romeo |
Italija |
29 |
Peugeot |
Francija |
31 |
Volkswagen |
Nemčija |
31 |
Audi |
Nemčija |
56 |
BMW |
Nemčija |
57 |
Opel |
Nemčija |
58 |
Mercedes |
Nemčija |
64 |
Fiat |
Italija |
66 |
Vir: www.ecutesting.it
Pred kratkim smo pisali tudi o največji raziskavi zadovoljstva uporabnikov avtomobilov v Veliki Britaniji, poimenovani VDS (Vehicle Dependability Study, raziskava zanesljivosti vozil), kjer lastnikom avtomobilov zastavljajo vprašanja o kakovosti in zanesljivosti njihovih vozil, starih od enega do treh let. Letnikov od 2015 do 2018. Letos je v spletni anketi agencije J. D. Power o izkušnjah s svojim avtomobilom v zadnjih 12 mesecih sodelovalo 11.530 Britancev in Britank. V anketi so morali odgovoriti na vprašanja o kakovosti/trpežnosti, videzu, motorju, menjalniku, izkušnje v vožnji, ogrevanju in prezračevanju, delovanju navigacije, zadovoljstvo s sedeži, delovanje multimedije, stroških uporabe ...
Kar polovica pritožb lastnikov vozil v Veliki Britaniji v zadnjih 12 mesecih leti na zvočne, zabavne in navigacijske sisteme. Zelo so se premešale tudi karte o zadovoljstvu med vozniki. Slednji so na dno uvrstili premijske znamke, BMW, Audi in tudi Fiat, na vrh pa znamki Peugeot in Škoda. Splošno mnenje voznikov je bilo, da postajajo vozila bolj zanesljiva - rezultati v primerjavi z letom 2017 so boljši, - še vedno pa obstaja skrb vzbujajoče število vprašanj, ki jih povzročajo navigacijski sistemi, vgrajeni v najnovejše modele. To je vzrok, da so premijske znamke končale na dnu lestvice zadovoljstva uporabnikov.
Ha ha makaronarji dali ven svoje izsledke
Mogoče malce bode v oči dejstvo, da so teste delali v Milanu....