Dvanajstkrat okrog sveta s hibridom

Foto: Anže Petkovšek Igor Medved Foto: Anže Petkovšek Igor Medved Foto: Anže Petkovšek Igor Medved Foto: Anže Petkovšek Igor Medved Foto: Anže Petkovšek Igor Medved Foto: Anže Petkovšek Igor Medved Foto: Anže Petkovšek Igor Medved
Hibridna vozila so med Slovenci še vedno tabutema, a so vozniki, ki s pridom vsakodnevno izkoriščajo zeleno tehnologijo. Med njimi je voznik hibridnega taksija Igor Medved, ki v službene namene uporablja drugo generacijo hibridnega priusa.
Oglej si celoten članek

Z njim je prevozil že toliko kilometrov, da bi lahko 12-krat obkrožil zemeljsko oblo.


Kako dolgo ste že taksist in kako dolgo vozite hibridno vozilo?
Taksi vozim že devet let. Najprej sem vozil bencinsko opel vectro, nato citroëna C5, zadnjih sedem let pa hibridnega toyota priusa druge generacije.

Foto: Anže Petkovšek Igor Medved Koliko hibridnih taksijev je trenutno v Ljubljani?
Zdaj so štirje priusi, vozi pa tudi hibridna honda insight, ki je mehki hibrid.

Zakaj je večina taksijev bencinskih in ne dizelskih ali celo hibridnih? Sploh zdaj, ko so cene goriv dosegle rekordne vrednosti?
To se sprašujem tudi sam. Težava je verjetno začetna cena, ki je nekoliko višja kot cena konvencionalnih vozil. Vsi gledajo le za od tri do pet let naprej, ne pa deset. V Turčiji je večina, okoli 90 odstotkov taksijev prirejena za plin. Že če bi kombinirali uporabo plina in bencina, bi privarčevali do tretjino denarja za pogonsko gorivo. Veliko se govori tudi o elektriki, a je trenutno predraga, pa še mreža polnilnih postaj pri nas ni razvita.

Središča mest se v Evropi zapirajo za vozila, ki nimajo ekološkega predznaka. Vidite v tem svojo prednost pred drugimi taksisti?
Seveda. Naslednji avto bo zagotovo hibrid. Od zdajšnjega se bom, sicer s težkim srcem, moral posloviti. Na tem področju bo morala nekaj narediti država. Vozniki ekoloških vozil so v ZDA oproščeni celotnega davka pri nakupu vozila; pri nas sicer subvencionirajo nakup novega hibrida, rabljenega pa ne. To večini predstavlja prevelik zalogaj.

Ima Ljubljana posluh za “zelene” taksije?
Ima. Kot voznik hibridnega vozila sem bil oproščen nakupa nalepke za vožnjo po Ljubljani in rumenih conah. To znaša 300 evrov na leto.

Kolikšen je vaš prihranek pri gorivu, ker vozite hibrida?
Če imaš v floti tri vozila, v treh letih privarčuješ za tri četrtine novega vozila.

Foto: Anže Petkovšek Igor Medved Pod kakšnimi pogoji?
To velja, če na leto prevozite 80 tisoč kilometrov. Tudi zato jih na Zahodu na veliko uporabljajo podjetja, ki izposojajo avtomobile.

Kaj pa zasebno, bi ga imeli?
Zagotovo. Ima dobre vozne lastnosti, menim, da je primeren tudi za starejše ljudi, ker je zelo odziven.

Koliko kilometrov na leto prevozite z njim?
Zdaj, ko vozim le čez dan, okoli 70 tisoč, od tega vsaj 80 odstotkov po mestu.

Ste kdaj merili, kolikšna je povprečna poraba pri vožnji po mestu?
Vsak večer preverim porabo. V povprečju je od 4,8 do 5,2 litra na sto kilometrov. Tovarniško predpisana je sicer 4,2 litra.

Koliko, menite, bi bila povprečna poraba, če bi imeli vozilo z bencinskim motorjem?
Odvisno od modela. V povprečju pa imajo taksisti z vozili z bencinskimi motorji porabo od sedem do devet litrov na sto kilometrov. Če potegnemo vzporednico pri gorivu, privarčujem tudi 40 odstotkov denarja. V treh letih se investicija zagotovo obrestuje.

Koliko kilometrov ste prevozili s hibridom?
Okoli pol milijona.

Vozilo potem poznate do potankosti. Katere so – poleg porabe – glavne prednosti hibridov?
Lahko povem za priusa. Majhna poraba, majhen obračalni krog, prostorna notranjost in tudi prtljažnik ter uglajena in tiha vožnja. Tudi servisi so povsem običajni. Največji strošek so baterije, ki jih bom moral zamenjati prvič, in to po pol milijona prevoženih kilometrov. Je pa treba vozilo redno servisirati in kupovati originalne rezervne dele.

Foto: Anže Petkovšek Igor Medved Ali med taksisti izstopate?
Ko smo se pojavili s hibridi, smo izstopali.
Stranke smo celo dobili, ker so se ljudje hoteli ozaveščati o hibridih. V zadnjem času se je to spremenilo. Ljudje gledajo na ceno, ne na udobje, varnost ali tehnologijo.

Kako izkoriščate vožnjo zgolj na elektriko? Koliko na dan po mestu prevozite le na elektriko?
Na dan po mestu prevozim 200 kilometrov, od tega okoli 70 kilometrov le z elektromotorjem.

Kaj pa neslišna vožnja? Je to prednost ali slabost?
Odvisno. Ko nekoga zvečer neslišno pripelješ pred hišo, je to prednost, vsaj v začetku pa je bila to v mestih težava. Pešci ne slišijo avtomobila, zato je treba biti dodatno pazljiv. Večkrat se je zgodilo, da je nekdo skočil pred avto.

So taksisti kaj ljubosumni, ker vozite hibrida?
Ne, nikoli, tudi v začetku, ko smo zaradi tega dobili kakšno stranko več, tega ni bilo.

Kateri bo vaš naslednji avto?
Zagotovo hibrid. Če bi imel denar, bi bil to
hibridni lexus LS600h, ampak to so le sanje.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.