DS 5 – premium vsebina in kup nelogičnih rešitev

Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Foto: Anže Petkovšek Ds 5
Pred skoraj natanko letom dni so pri znamki DS, ki je od leta 2014 samostojna in ločena od Citroëna, predstavili prenovljeni DS5, tokrat brez Citroënove značke. Z njim želijo nadaljevati avantgardo začeto pred 60 leti, ko je luč sveta ugledala avtomobil DS, ki je z revolucionarnimi tehnolgijami svetu avtomobilizma prinesel toliko novega. A včasih manj pomeni tudi več.
Oglej si celoten članek

Kratica DS ponazarja francosko ime déesse (ali Boginja). Pri Citroënu so se ga spomnili za enega najbolj ikoničnih in karizmatičnih avtomobilov, ki so bili kdajkoli izdelani. DS, znan tudi kot žaba, je lani slavil 60 let. Njegov neposredni naslednik naj bi bil model DS5, ki pa se je postavil v zares velike čevlje, glede na to, da znamka DS po svoji ustanovitvi še sploh ni začela "dela", razen predstavitve prenovljenih modelov. Tudi zato nisem pričakoval, da bom na testu doživel nekaj revolucionarnega - sem pa pričakoval, glede na zelo nenavaden dizajn in sloves znamke, veliko udobja in prestiža.

Še vedno zelo citroën

Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Preveč nisem želel pričakovati niti zaradi tega, ker gre za prenovljen model. To je še vedno Citroën, v določenih oblikovnih elementih (stikala v notranjosti, poteze na armaturni plošči).

Navzven je posebnež - malo je karavan, malo terenec, malo kupe. Zelo poseben križanec, ki ti je všeč, ali pa ti ni. Po prenovi je morda izgubil nekaj brezkompromisnosti, je pa s premišljenimi vložki v krom in detajle precej pridobil pri vtisu premium izdelka. Seveda je izgubil vse oznake, ki so predhodnika povezovale s Citroënom. Podolgovato šestkotno masko z velikim znamkinim logotom na sredini bomo odslej videvali tudi na prihodnjih modelih DS. Drugačna so svetila s "podpisom" led dnevnih sijalk, dodelava je doletela tudi tiste zadaj.

Veliko nekonvencionalnih in nelogičnih rešitev

Žarometi so kombinacija led pozicijskih sijalk s ksenon projektorji. To ni najmodernejša visokotehnološka rešitev, so pa žarometi atraktivni, ponoči pa zagotavljajo dobro vidljivost in izboljšujejo varnost in udobje. Kot poklon izvirnemu modelu DS tudi ti žarometi skupaj z zasukom koles usmerjajo svetlobo v ovinkek in pomagajo vozniku prej videti, kaj se skriva izza ovinka.

Foto: Anže Petkovšek Ds 5

V kabini je nov sedempalčni zaslon na dotik. Ni mi všeč, da je pogreznjen. Trend pri premium proizvajalcih vozil je, da so ekrani še večji in samostoječi, na vrhu armaturne plošče v prid boljši preglednosti. Zabavno-informacijski sistem je bolj sofisticiran, kot je bil, a dotikanje ekrana ruši voznikovo osredotočenost na vožnjo. Z vrtljivim vmesnikom bi bilo delo hitrejše in enostavnejše. V avtu je tudi zaradi novega zaslona na dotik za ducat stikal manj kot prej. A teh je še vedno veliko, skoraj toliko, da se jih ne da prešteti - vseh vrst in oblik. Samo za odpiranje panoramske strehe, ki je razdeljena na tri dele, je na stropu skoraj 10 stikal. Ko smo že pri stikalih, predvsem me je motil velik okrogel gumb za upravljanje z jakostjo audio sistema, ki sem ga v mrzlih jutrih včasih le s težavo zavrtel, čez čas sem obupal in to počel zgolj še z stikali na večfunkcijskem volanu.

Foto: Anže Petkovšek Ds 5

Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Spredaj razkošno, zadaj ne, steklo umazano kljub brisalcu

Testni model je bil opremljen s projekcijskim zaslonom (head-up), na katerem se poleg trenutne hitrosti prikazujejo tudi podatki o navigaciji. Nič novega, a ga vseeno hvalim. To je dobra naložba denarja ob nakupu vozila.

Po zgledu na prestižne znamke ima vgrajeno analogno uro (serijsko pri bogatejšem od dveh paketov opreme), armaturna plošča oblečena v mehko gumo pa prinaša v notranjost preveč črnine, končna obdelava še ni na nivoju nemške premium trojke.

Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Foto: Anže Petkovšek Ds 5

Potovalna kabine je kakopak sila udobna, na razpolago so tri različne vrste usnja, testni model pa je imel sedeže oblečene v očem prijetno rjavo usnje prešito na način, da ustvarja vtis paščka ročne ure in z vgraviranim logotipom znamke DS. Sedeži niso le lepi, ampak na daljših poteh tudi sila udobni, pa tudi stanejo dodatnih 3.100 evrov. Na avtocesti sem s pridom uporabljal funkcijo masaže hrbta - resnično pomaga, po 300 kilometrih avtoceste nisem bil pretirano utrujen.

Potnika spredaj imata prostora na pretek, na zadnji klopi je prostor za dva, pa še ta je za kolena in glavo odmerjen povprečno. Volumen prtljažnika se ne more kosati s klasičnimi karavani C razreda, tudi nakladalni rob je precej visok. V zimskem času, ko so avtomobili tako zelo umazani, da včasih ne ločimo niti kakšne barve so, bi si želel električnega odpiranja prtljažnih vrat, pri DS5 pa se vrata s pritiskom stikala v potovalni kabini ali gumba na ključu le priprejo, nato pa moramo sami dvigovati vrata. Roke so bile tako vedno umazane in „slane“. Pa ne, da sem razvajen, danes je malo premium avtomobilov, ki so brez te uporabniške funkcije. In brisalec zadnjega stekla? Tako majhen je, da ne obriše niti tretjine stekla.

Foto: Anže Petkovšek Ds 5

Foto: Anže Petkovšek Ds 5 Odličen potovalnik, med ovinki slabši

Dvolitrski BlueHDi turbodizelski motor z 180 konjskimi močmi je stari znanec, ki najboljše vozne karakteristike zagotavlja v srednjem območju vrtljajev. Tam 400 Nm navora najbolj pride do izraza. V naboru motorjev za DS je to prava izbira, varčna in dovolj zmogljiva. V kombinaciji s samodejnim menjalnikom so prednosti dizelskega motorja še bolj izrazite. Menjalnik ni najhitrejši na trgu, je pa dovolj uglajen za udobna potovanja in zadovoljivo športen v režimu šport. Na to, da ni športnik, opozarja tudi pre(velik) volan, ki vozniku ponuja premalo informacij, kaj se dogaja pod prednjimi kolesi.

Tehnična novost so zadnji blažilniki, zaradi katerih je DS5 zdaj v zavojih boljši, kot je bil pred prenovo, hkrati pa udobje ni slabše – je zelo nadpovprečno, sploh na avtocesti, medtem, ko na slabših cestah, sploh na zadnji klopi, ne more ublažiti vseh treslajev. Udobje v kabini izboljšuje odlična zvočna zatesnjenost, na avtocesti se potnik počuti kot na vlaku, tudi pri hitrostih višjih od 130 km/h.

Foto: Anže Petkovšek Ds 5

Foto: Anže Petkovšek Ds 5 S ceno pod nemško konkurenco

Testirani model je bil opremljen z najbolj prestižno opremo so chic. To pomeni celo vrsto pripomočkov za udobnejšo vožnjo. Že v serijski opremi, ki pa je na voljo le z osnovnim dizelskim motorjem, je vključeno več, kot je značilno za osnovno opremo premium vozil, tudi dvopodročna samodejna klimatska naprava in cel kup estetskih dodatkov, so chic pa med drugim dodaja tudi tridelno panoramsko streho, multimedijo z navigacijo, parkirne senzorje, usnje v notranjosti in 17-palčna platišča. Dvolitrski turbodizelski motor z 133 kilovatov moči (180 KM) je naprodaj le s samodejnim menjalnikom, ta kombinacija pa na ceniku stane vsaj 40.390 evrov. Ko pobrskamo po seznamu doplačil je še kar nekaj pripomočkov, predvsem varnostnih, ki sodijo v tako vozilo. Bogato varnostno-tehnološko obdarjen testnik z najmočnejšim dizlom tako stane 42.750 evrov. Sprejemnljivo, glede na cene konkurenčnih Nemcev (audi A5, BMW serije 4, mercedes razred C coupe), ki so do 40 tisočakov še zelo oskubljeni, a na drugi strani ponujajo veliko boljšo vozno izkušnjo.

Podatki o vozilu: (DS5 Sport Chic BlueHDi 180 S&S EAT6)
Prostornina motorja: 1997 ccm
Moč motorja: 133 kW (181KM) pri 3.750 vrt./min
Navor: 400 Nm pri 2.000 vrt./min
Zmogljivosti: 220 km/h, 9,2 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 6,8 litra/100 km
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 114 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 29.900/40.390/42.750 (osnovni/testni/z dodatki).

Plus: Udobje, sedeži, drugačnost, cena glede na opremo;

Minus: Miniaturen brisalnik zadnjega stekla, velik in premalo natančen volan, preglednost, odlagalne površine;

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.