Prodajalci avtomobilov so že lani glasno opozarjali na nujno sprejetje novega zakona o obdavčitvi motornih vozil. Težava je, da se je že pred časom spremenil način merjenja ogljikovega dioksida.
Emisije se merijo po novem postopku WLTP, ki je bolj realen, rezultati so podobni emisijam ob dejanski uporabi vozila. To pomeni, da so emisije ogljikovega dioksida za od 20 do 25 odstotkov višje kot po prejšnjem protokolu NEDC. Trenutno še obračunavamo DMV po starih NEDC vrednostih, zato se to ne pozna pri obdavčitvi. Težava je, da s 1. 1. 2021 teh preračunov ne bo več, uradne vrednosti bodo le še po WLTP. Če ne bi prišlo do spremembe DMV, ki so ga šele kot predlog na začetku januarja predstavili pri Ministrstvu za finance, bi prišlo v kombinaciji starega zakona in novih, višjih vrednosti po WLTP do zelo velike podražitve vozil. Zaradi velike progresivnosti v obdavčitvi bi se davki povečali tudi za trikrat, s tem pa bo zrasla tudi cena novih vozil.
Zgodila se je korona in nova vlada
Slavko Ažman, vodja delovne skupine za davke pri Sekciji za osebna motorna vozila, je za zurnal24.si že konec leta 2019 dejal, da se s sprejetjem novega DMV mudi, saj gre za spremembo načina obračunavanja. Dejal je, da bi moral biti zakon sprejet najkasneje septembra letos, pri čemer je opozoril tudi na številne pripombe Sekcije na predlog Fursa na zdajšnji predlog. Vmes se je zgodila nova vlada in korona kriza.
Na začetku februarja je sicer potekala javna obravnava predloga novega zakona o davku na motorna vozila. V Sekciji za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije so pripravo novega zakona pozdravili, saj bi se zaradi novega načina merjenja emisij brez spremembe zakona prihodnje leto avtomobili za slovenske kupce močno podražili. "Smo pa podali tudi nekaj pripomb na predlog zakona. Naše pripombe so se nanašale predvsem na obljubo Ministrstva za finance, da bo prenova zakona davčno nevtralna, torej, da se obdavčitev vozil ne bo povečevala, kar pa se na žalost ni zgodilo. Opozorili smo tudi na neutemeljeno diskriminacijo dizelskih vozil in na res nerazumljivo povečevanje obdavčitve električnih vozil, ki so v primerljivih evropskih državah popolnoma izvzeta iz obdavčitve. Z upoštevanjem teh pripomb bi lahko dobili sodoben, ekološko naravnan in evropsko povsem primerljiv zakon," danes pravi Ažman, ki smo ga vprašali, kako bo zastoj v sprejemanju zakona vplival na obdavčitev vozil po novem ciklu WLTP.
Čas se izteka
Ažman pravi, da so v sekciji na vprašanje, v kakšni fazi je priprava opredelitev do pripomb na predlog zakona in kakšna je predvidena časovnica njegovega sprejemanja prejeli odgovor Ministrstva za finance, da je postopek sprejemanja zakona začasno prekinjen zaradi epidemije in da bodo s sprejemanjem nadaljevali takoj, ko bo to mogoče. Ker pa zakon med drugim prinaša tudi spremembo načina obračunavanja davka, kar terja prilagoditve računalniških sistemov tako na strani uvoznikov kot tudi na strani Finančne uprave, je časa za njegov sprejem relativno malo.
"Že v naših pripombah smo poudarili, da je zelo pomembno, da je zakon sprejet vsaj do septembra." Enak odgovor smo s strani Ministrstva za finance prejeli tudi na zurnal24.si, kjer so nam dejali le, da so bile na Ministrstvu za finance prioritetne vsebine, vezane na odpravljanje posledic epidemije COVID-19, "zato je nadaljevanje postopka glede prenove Zakona o davku na motorna vozila časovno prilagojeno tem vsebinam. Ministrstvo za finance bo v prihodnje pristopilo k nadaljnjim postopkom prenove omenjenega zakona."
POSEBNA PONUDBA POSOJIL Pozdravljeni, sem posameznik, ki ponuja posojila. Ima kapital, ki se bo uporabljal za odobritev posojil med kratkorocni …
Moj avto (dizel) po 12 letih še vedno deluje, kot nov. Užitek se je peljati z njim zaradi brezhibnega delovanja …