Družinski pustolovec

Foto: Žurnal24 Nasršena zunanjost priča, da gre za nekoliko drugačen avtomobil. Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Scenic avantura spada med tiste avtomobile, ki bi jih lahko po videzu uvrstili v več razredov. Kljub temu pa enoprostorec po uporabnosti ostaja pisan na kožo predvsem aktivnim družinam.
Oglej si celoten članek
 

PLUS, MINUS

Plus: Oblikovni dodatki, udobje, odlagalne površine

Minus: Lega na cesti, hrup pri visokih hitrostih, merilnik vrtljajev
Avantura naj bi znotraj scenicovega rodu nadaljeval zgodbo, ki jo je v njegovi prejšnji generaciji začel pisati scenic RX4. "Naj bi" pravimo zato, ker v nasprotju z ne preveč uspešnim predhodnikom avantura oziroma conquest, kot ga tudi imenujejo v tujini, nima štirikolesnega pogona, zato prave terenske vožnje od njega ne gre pričakovati. Zaradi 20 milimetrov večje oddaljenosti od tal (150 mm) in temnosive plastične zaščite, ki obdaja vse izpostavljene dele vozila, pa kakšnega izleta po ravnem brezpotju vendarle ne bo zameril.

4,3-metra dolgi avtomobil zaradi poudarjenih blatnikov in okrasnih dodatkov deluje mišičasto in skorajda SUV-ovsko, k čemur pripomorejo še 17-palčna lahka platišča. Poleg omenjene plastike avtomobil krasijo še kromirane kljuke vrat in zaščitni del sprednje maske, ki je nekoliko spremenjena v prid robustnejšemu videzu celotnega vozila. Serijski so aluminijasti strešni nosilci in aluminijasti pragovi, avanturi lastna pa je tudi barva orange cayenne.

Avantura je dobro "zaščiten" s plastiko, k terenskemu videzu svoje dodajo tudi dodatki aluminija in oddaljenost od tal. © Andrej Leban

 
Čista in udobna notranjost
Razgibana zunanja podoba in oranžna barva se čutita tudi v notranjosti. V omenjeni barvi so obarvani varnostni pasovi ter šivi na odebeljenem volanskem obroču, prestavni ročici in sedežih. Za popestritev so tu še grafični vložki na armaturni plošči in dvobarvni sedeži. Notranjost je sicer znana že iz običajnih različic scenica. Armaturna plošča je mehka na otip, tudi sicer so v notranjosti uporabljeni kakovostni materiali. Delovna površina je precej minimalistična z značilnimi Renaultovimi stikali. Voznik vse podatke o vozilu razbira z osrednjega elektronskega zaslona. Ta je pregleden, le merilnik vrtljajev zaradi majhnosti grafike ne more v celoti služiti svojemu namenu.  Prestavna ročica je priročna, njeni gibi so kratki, vendar se preradi zatikajo. Sedeži so primerno trdi in prilagodljivi in niti na dolgih progah ne utrujajo. Preglednost iz vozila je spodobna, le zunanja ogledala so premajhna za tako veliko vozilo. Pri vzvratni vožnji zato zelo prav pridejo senzorji.

Prostora je dovolj tudi na zadnji klopi. Kot je to že nuja, se vsi trije sedeži s potegom (pre)robustne ročice pomikajo neodvisno drug od drugega. Končna obdelava je na prvi pogled na visoki ravni, a to oceno skalijo malenkosti, kot je hladen piš, ki med vožnjo veje skozi reže oblog na voznikovih vratih. Serijska oprema paketa avantura je bogata, o varnosti ne gre razpredati, pogrešali smo le nekaj dodatnega udobja med vožnjo, kot je recimo tempomat.

Notranja ureditev je znana iz drugih Renaultovih modelov, osrednji digitalni zaslon voznika zalaga z vsemi pomembnimi informacijami. © Andrej Leban

 
Morje odlagalnih površin
Čeprav scenic ni več najmlajši, je konkurentom še vedno za zgled glede navdušujočega števila in prostornosti odlagalnih površin. Bolj ali manj skritih predalov je na pretek tako spredaj kot zadaj, zato si je treba dobro zapomniti, kam ste kaj odložili. Za povprečno družino ali navdušenega športnika je prostora dovolj tudi v prtljažniku (430 litrov, s podrtimi sedeži do 1840 litrov), ki pa mu primanjkuje mest za pritrditev. Da gre za družinsko vozilo, priča tudi majhno ogledalce, ki ga je mogoče potegniti s stropa in vozniku omogoča nadzor nad zadnjo klopjo.

Živahen pogon, umirjeno podvozje
Testnemu vozilu se je 1,9-litrski dizel s 96 kW (130 KM) in 300 Nm navora dobro podal. Deluje kultivirano in se odziva dovolj odločno ter zvezno. Poraba se ob zmerni vožnji giblje okoli sedmih litrov. K nekoliko nadpovprečni žeji gotovo pripomore upor zraka pri velikih hitrostih, ki ga potniki dobro slišijo. Scenic avantura ima tudi zaradi morebitnih izletov izven asfalta nekoliko trše nastavljeno podvozje, kar se čuti v hitri vožnji prek neravnin. Čeprav so bile na testniku nameščene gume dimenzij 205/55 R17, si razgrajanja skozi ovinke ne gre privoščiti, saj predvsem prednji konec prehitro popusti. Udobna družinska vožnja mu bo zato bolj prijala, potnikom pa tudi.

Scenic avantura je torej avtomobil, ki na cesti zaradi svoje pojave rad pritegne poglede, plastični oklep in dvignjeno podvozje pa mu omogočata tudi kako pustolovščino izven asfalta. Pa vendar se bo najbolje počutil v varnem objemu družine. Slednjo pa bo v zameno grela cena 24.500 evrov.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.