Družinam eden najbolj prijaznih audijev doslej

Foto: Saša Despot Audi Q3 Foto: Saša Despot Audi Q3 Foto: Saša Despot Audi Q3 Foto: Saša Despot Audi Q3 Foto: Saša Despot Audi Q3 Foto: Saša Despot Audi Q3 Foto: Saša Despot Audi Q3 avto kolo guma pnevmatika Foto: Saša Despot Audi Q3 Foto: Saša Despot Audi Q3 Foto: Saša Despot Audi Q3 Foto: Saša Despot Audi Q3 Foto: Saša Despot Audi Q3 volan Foto: Saša Despot Audi Q3 informacijski zaslon števci infotainment Foto: Saša Despot Audi Q3 Foto: Saša Despot Audi Q3 Foto: Saša Despot Audi Q3 Foto: Saša Despot Audi Q3 Foto: Saša Despot Audi Q3 Foto: Saša Despot Audi Q3 Foto: Saša Despot Audi Q3 luči led meglenke Foto: Saša Despot Audi Q3 Foto: Saša Despot Audi Q3 Foto: Saša Despot Audi Q3 infotainment navigacija Foto: Saša Despot Audi Q3 blis mrtvi kot asistenčni sistem Foto: Saša Despot Audi Q3 Foto: Saša Despot Audi Q3 Foto: Saša Despot Audi Q3 klima klimatska naprava prezračevanje Foto: Saša Despot Audi Q3 vzvratna kamera Foto: Saša Despot Audi Q3 Foto: Saša Despot Audi Q3 Foto: Saša Despot Audi Q3 avto led luči diode
Q3 je boljši v večini pogledov, še največ pa je pridobil pri karakterju.
Oglej si celoten članek

Lastniki audija Q3 prve generacije ob pogledu na njegovega naslednika gotovo vzdihujejo, saj se zdi, kot da je med njima več kot le ena generacija razlike. Pa ne le generacija, temveč že kar celo velikostni razred. Pravzaprav lahko ob pogledu nanj vzdihne tudi marsikateri lastnik starejše generacije Q5. 

Pri novem Q3 me je morda še najbolj presenetilo, kako velik je postal. Predhodnika je prerasel za skoraj deset centimetrov v dolžino in sega od enega do drugega roba že skoraj 4,5 metra. Pa širši in je in celo malenkost nižji - osnovni recept, da ob dodatku velikih 19-palčnih koles (doplačilo) že sami proporci nakazujejo na mišičasto, športno postavo. Razlika od manjšega in po namembnosti drugačnega Q2 je zdaj veliko bolj očitna.

Novi audi Pri Audiju predstavili uličnega rezbarja

Q3 pa je naredil konkreten korak naprej tudi pri dizajnu, kjer je bled vtis predhodnika le še oddaljen spomin. Ošiljeni LED žarometi, po možnosti matrični, in zadnja svetila s sekvenčnim delovanjem smernikov, velika maska, ki "sili" prek roba pokrova, dodatki kroma, zaključen potek linije s pokrova motorja na streho in nato spust v zadek, pomožne bočne linije … Vtis od zunaj je prav dober. Dodajmo še takšno vpadljivo barvo, kot je (modna) svetlo modra, in v tem avtu bosta enako dobro izgledala voznik ali voznica.

Foto: Saša Despot Audi Q3 Foto: Saša Despot Audi Q3

Opa, kaj pa je to? Sedem se v avto in poskusim zapreti vrata. Ki se zaprejo le napol. In še enkrat. In še enkrat. Tudi na sopotnikovi strani ... V redu, saj imam rad "zadihtane" avte, ampak ta izkušnja mi pa ni všeč. 

Sedež je tak, kot od audija s športnim paketom opreme pričakujem - odličen. Volan tudi in velik serijski digitalni zaslon pred njim prav tako. Q3 povzema obliko kokpita iz svojih večjih sorodnikov, kar pomeni manj gumbov in več digitalnega. Več modernosti in manj tradicionalnosti. Kar ponazarjata tudi oba USB priključka na sprednji konzoli, en klasični, drug nove generacije C. Ali pa napredna navigacija, ki zmore ob navezavi na svetovni splet sproti iskati informacije o najustreznejši poti, medtem ko v ozadju igra premium Bang&Olufsen zvok. 

Foto: Saša Despot Audi Q3 Foto: Saša Despot Audi Q3

Nekje v iskanju tega kompromisa "najbolj" sodobnega in "najbolj" uporabnega pa se zalomi. Pod velikim in odličnim sredinskim zaslonom, tam, kjer se pri prestižnejših A6, A7 in A8 začenja spodnji digitalni zaslon, v Q3 ždi širok pas neizrabljenega prostora v obliki trde gladke plastike, ki osorno razmeji prostor med digitalnim svetom in fizičnimi gumbi za nadzor klimatske naprave.

Kralj Njegovo veličanstvo štirih krogov, S8

In ko oči opravijo svoje ter se v okušanje notranjosti vpletejo še prsti, razočaran ugotovim, da je znotraj koncerna Volkswagen tudi premijska znamka Audi stopila korak nazaj pri materialih, saj je marsikateri del armaturne plošče in vratnih stranic - govorim o dosegu roke, ne o kakih skritih kotičkih - iz trde plastike. Hm.

Foto: Saša Despot Audi Q3 Foto: Saša Despot Audi Q3

Omenil sem že, da je Q3 postal na zunaj velik. Še večji pa je od znotraj, saj je postal čisto pravi družinski avto. Prostora na drugi klopi ne zmanjka niti dvema odraslima potnikoma. In če Audi že nima lastnega kompaktnega enoprostorca, kot jih imata BMW in Mercedes, potem se s Q3 odkupi zaradi notranje prilagodljivosti. Zadnja klop je vzdolžno pomična, ločeno nastavljivi so tudi nasloni. In prtljažnik ni le velik, temveč je tudi uporabno izdelan, z dvojnim dnom, utori za spravilo prtljažnega roloja in vsem, kar spada zraven. Odlično!

Med vožnjo je Q3 pravi audi. Zelo dobro uravnoteženo podvozje, sicer za doplačilo športnega značaja, mi je vlivalo veliko zaupanja v ovinkih in poskrbelo za dobro, čeprav pričakovano nekoliko trše pobiranje neravnin. Vse skupaj je začinil še dober občutek na volanu, medtem ko številčni serijski in doplačljivi sistemi v avtu poskrbijo za udobje brez neprijetnih presenečenj od starta do cilja.

Foto: Saša Despot Audi Q3 Foto: Saša Despot Audi Q3

Testni avto je imel na prtljažniku oznako 35 TFSI. Na Audijevo nomenklaturo se bodo manj poučeni verjetno še dolgo navajali, saj sem prav vsakemu radovednežu moral razlagati, da ne gre za noben superstroj, temveč bencinski štirivaljnik s spodobnimi 110 kilovati na zalogi.

Avto Klasični zasloni v avtomobilih na pogorišče zgodovine?

Bencinar ostaja všečen stroj in več kot dostojna alternativa dizlu, saj zelo dobro lovi razmerje med zmogljivostmi in porabo, to kar večina strank danes zelo poudarja. Se pa v Q3 še bolj pozna, da bo moral Audi čim prej storiti korak naprej tudi pri menjalniku. S-tronic sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik namreč že vidno zaostaja za gladkostjo in prijaznostjo zadnjih izpeljank BMW-jeve osemstopenjske avtomatike ali Mercedesove devetstopenjske, ki delujeta po klasičnem principu pretvornika navora.

Cena je tisto zadnje področje, kjer audi Q3 pade ali obstane. Opcij je veliko in nekatere so žal obvezne. Je pa dejstvo, da vložek v strupenejši izgled zunaj in znotraj hitro dviguje ceno, s še nekaj tehnikalijami zraven pa je cena na testnem avtu poskočila že na prek 53 tisočakov. Preveč? Tista neugledna plastika mi ne gre iz spomina ... BMW X1, prihajajoči mercedes GLB, range rover velar, jaguar e-pace, volvo XC40, lexus UX in še kateri čakajo na vsako najmanjšo napako.

Podatki o vozilu (Audi Q3 35 TFSI S-line S-tronic)

Motor: 1.498 cm3, bencinar, trivaljnik
Moč: 110 kW (150 KM) pri 5.000 vrt/min.
Navor: 250 Nm pri 1.500 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.484 × 1.849 × 1.585, medosna razdalja 2.680
Prtljažnik (v litrih): 530 - 1.525          
Poraba na testu: 7,2 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 131 g/km
Zmogljivosti: 207 km/h, 9,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 38.780      
Konkurenti: BMW X1, volvo XC40, range rover velar, jaguar e-pace, lexus UX ...

PLUSI: moderna zunanjost, udobna notranjost, prostornost, uporabnost 2. klopi in prtljažnika, motor, asistenčni sistemi, pester seznam doplačil.

MINUSI: zapiranje vrat, nadpovprečno trde plastike.

Foto: Saša Despot Audi Q3 Foto: Saša Despot Audi Q3 Foto: Saša Despot Audi Q3 Foto: Saša Despot Audi Q3 Foto: Saša Despot Audi Q3

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.