Z manj kot 10 % proizvodnje leta 2020 se bo proizvodnja električnih motorjev v tovarni v Tremeryju podvojila na približno 180.000 proizvedenih električnih motorjev leta 2021. Do leta 2025 naj bi v tovarni na leto proizvedli že 900.000 električnih motorjev, kar je več kot polovico največje proizvodnje pred pandemijo.
Premik v smer elektromobilnosti je dokaz, da se avtomobilska industrija spreminja zelo hitro. Povpraševanje po dizelskih avtomobilih je v zadnjih petih letih po škandalu Dieselgate v Franciji in Evropi močno upadlo, medtem ko novi, strogi predpisi EU proizvajalce avtomobilov kaznujejo za preseganje mejnih vrednosti emisij in jih s tem spodbujajo k izdelavi več električnih oziroma elektrificiranih vozil.
Leto preboja
Tako so začeli sredi pandemije in ob kljub še vedno negotovem povpraševanju potrošnikov po elektrificiranih avtomobilih avtomobilski proizvajalci od Volkswagna do Nissana opuščajo dizelske modele in povečujejo proizvodnjo električnih pogonov.
"Leto 2021 bo ključno za prehod iz konvencionalnih pogonov na električne modele," besede Laetitie Uzan, predstavnice sindikata CFTC v Tremeryju, povzema Automotive News Europe.
Za 3000 delavcev v Tremeryju in širšo avtomobilsko industrijo obstaja velika dodatna težava. Elektromotorji vključujejo le petino delov tradicionalnega dizelskega motorja, kar postavlja pod velik vprašaj številna delovna mesta.
Uzanova je priznala, da obstaja tveganje, da bo v prihodnosti potrebnega manj osebja, kljub temu pa ostaja optimistična, da bo proces "naraven", torej, da se bodo delavci zamenjali in jih ne bodo nadomestili drugi delavci.
Lastnik tovarne v Tremeryju je po novem novi avtomobilski gigant Stellantis, ki je bil na novo ustanovljen z združitvijo proizvajalcev Peugeotov PSA in Fiat Chryslerja prav z namenom lažjega spoprijemanja s spremembami v industriji. Pri Stellantisu so sicer zagotovili, da tovarn ne bodo zapirali in si bodo prizadevali zaščititi delovna mesta.
Toda nekateri analitiki in strokovnjaki opozarjajo, da bodo morali evropski proizvajalci avtomobilov narediti velike reze, da bi lahko zagotovili dovolj velike naložbe v električno mobilnost, da bodo sploh lahko dohiteli ameriškega pionirja električnih avtomobilov Teslo.
Ogroženih na desettisoče delovnih mest
Po pisanju Automotive News Europe naj bi bilo v Franciji od 400.000 zaposlenih v celotni industriji ogroženih 15.000 delovnih mest, kjer izdelujejo komponente za dizelska vozila.
IAB, nemški inštitut za raziskovanje dela, pa je izračunal, da bi prihod električnih vozil lahko ogrozil 100.000 delovnih mest v Nemčiji ali približno eno od osmih delovnih mest v nemški avtomobilski industriji.
Po podatkih raziskovalne skupine analitksga podjetja JATO Dynamics je prodaja dizelskih vozil še leta 2015 dosegla 50 % celotne prodaje vozil, kar je veliko več kot v Severni Ameriki in Aziji.
Po mnenju raziskovalcev v IHS Markit vsaj 20 modelov avtomobilov po letu 2021 ne bo več ponujalo dizelskih različic, od Volkswagnovega pola in Renaultovega scenica do Nissanove micre in honde civic, prav zato so zapisali, da se bo letos dizelska kriza še močno poglobila.
Elektrificirani novi že v večini
Medtem pa bo letos v prodajne salone prišla kopica novih električnih modelov.
Združenje proizvajalcev in trgovcev motornih vozil v Veliki Britaniji pričakuje, da bo letos na britanski trg uvedenih 29 novih popolnoma električnih modelov in sedem priključnih hibridnih modelov, kar je več, kot bo uvedenih modelov s klasičnimi motorji na notranje zgorevanje. Slednjih bo let 26 modelov, od tega jih bo zgolj 14 ponujalo možnost izbire dizelskega motorja.
Pri Automotive News Europe še pišejo, da obstajajo spodbudni znaki, da se zanimanje potrošnikov za električna vozila povečuje.
Po podatkih JATO so so evropski kupci prvič kupili več elektrificiranih vozil v EU - popolnoma električnih, priključnih hibridov ali hibridov - kot pa vozil z dizelskim motorjem.
Prodaja popolnoma električnih in priključnih hibridnih vozil v EU je v prvih devetih mesecih leta 2020 zrasla za 122 %, torej v času, ko je prodaja novih vozil zaradi pandemije padla za rekordnih 29 %.
Kljub temu so še vedno predstavljali le okoli 8 % celotne prodaje, nekatere voznike pa je odvrnila omejena razpoložljivost polnilnih mest in tudi večje cene številnih elektrificiranih modelov.
V Renaultovi tovarni Cleon blizu severne francoske obale prehod iz dizlov na elektrificirana vozila že poteka. V polovici stavbe je nameščena montažna linija za dizelske motorje, hibridni in električni motorji pa so razporejeni na dve celotni stavbi.
"Če bi se na primer uslužbenec po nekaj letih odsotnosti vrnil v tovarno, kraja ne bi prepoznal," pravi predstavnik sindikata Lionel Anglais.
elektro vozilo je morda res primerno za urbana okolja, kjer so kratke relacije: doma elektro polnilnica-služba-šola-vrtec-trgovina, itd. in čist zrak...sicer …
Naši trije dizli (skupaj imajo 143+170+184= 497 KM) veselo predejo vsakič, ko jih zaženeš. Nobena elektrika mi še dolgo ne …
Razmerje med ceno disela ali elektrifikacije je ogromna. Elektrifikacijo si bo lahko privoščil čisto vsak z minimalcem, disela seveda ne. …