Dnevna soba na kolesih

Foto: Anže Petkovšek Citroën C4 grand picasso Foto: Anže Petkovšek Citroën C4 grand picasso Foto: Anže Petkovšek Citroën C4 grand picasso Foto: Anže Petkovšek Citroën C4 grand picasso Foto: Anže Petkovšek Citroën C4 grand picasso Foto: Anže Petkovšek Citroën C4 grand picasso Foto: Anže Petkovšek Citroën C4 grand picasso Foto: Anže Petkovšek Citroën C4 grand picasso Foto: Anže Petkovšek Citroën C4 grand picasso Foto: Anže Petkovšek Citroën C4 grand picasso Foto: Anže Petkovšek Citroën C4 grand picasso Foto: Anže Petkovšek Citroën C4 grand picasso Foto: Anže Petkovšek Citroën C4 grand picasso Foto: Anže Petkovšek Citroën C4 grand picasso Foto: Anže Petkovšek Citroën C4 grand picasso Foto: Anže Petkovšek Citroën C4 grand picasso Foto: Anže Petkovšek Citroën C4 grand picasso Foto: Anže Petkovšek Citroën C4 grand picasso
C4 grand picasso. S tehnologijo in futuristično obliko pred časom. Vrhunski tudi v udobju in prostoru, manj v dinamiki vožnje.
Oglej si celoten članek

Francozi. Vedno so znali izdelovati vpadljive in prostorne enoprostorce. Zato videz, ki bi ga prej postavili v prihodnost kot sedanjost, ni največje presenečenje večjega od bratov C4 picasso, opremljenega s sedmimi sedeži.

Od spredaj bi ga težko ločili od klasičnega C4 picassoja, zaradi podaljšanega zadka so luči oblike bumeranga zadaj drugačne, manj vesoljske kot preostali detajli družinskega vozila, a si oblikovalci po našem mnenju zaslužijo pohvale. Avtomobil izstopa iz konkurence in je na cesti opazen.

V primerjavi s predhodnikom ohranja zunanje mere, a je zaradi 11 centimetrov raztegnjene medosne razdalje s centimetri radodarnejši tudi v drugi vrsti, ki je s prostorom še izdatnejša, če za 15 centimetrov nazaj pomaknemo vzdolžno pomično klop. Njena slabša stran je prenizko sedenje; odrasli bodo morali razmakniti noge, ko bodo želeli uporabljati plastično mizico v hrbtišču sprednjih foteljev. Ta ponujata razkošje z velikim R. Usnjena sedeža sta tako udobna, da bi lahko v njiju počivali po obilnem nedeljskem kosilu. Sta električno nastavljiva in spominska, imata izvlečni del za počitek stopal, v mrzlem vremenu ogrevata zadnjico in masirata hrbet, le v ovinkih telo oprijemata premalo tesno. Daljše poti so zato prav udobne.

Foto: Anže Petkovšek Citroën C4 grand picasso

Manj udobja je v tretji vrsti, kjer sta sedeža (doplačilo 610 evrov) pospravljena v ravno dno prtljažnika in sta bolj kot za prevoz odraslih namenjena sedenju otrok, pa tudi dostop do njiju ni ravno najlažji. Tako kot je v avtoindustriji standard se sedeži v drugi vrsti podrejo z enim potegom, tudi dno prtljažnika je takrat pohvalno ravno. Še en bombonček je elektronsko odpiranje prtljažnih vrat, človek se kar razvadi, ampak to spet stane.

Težavna multimedija

Osrednji del notranjosti je armaturna plošča z velikim, 12-palčnim zaslonom s številnimi podatki, namenjenimi vozniku, in manjšim, sedempalčnim zaslonom na dotik za upravljanje klime, avtoradia in navigacije. Čeprav je tehnologija na pogled sodobna in lepa, ovira voznikovo osredotočenost na vožnjo (več o tem v testu C4 picasso tukaj). Tudi gumbov na volanskem obroču je ogromno in zahtevajo veliko časa za spoznavanje.

Citroën ponuja toliko tehnike, da je kralj velikih enoprostorcev S-max videti zastarel, a radarski tempomat ne deluje “nemško hitro” in natančno, 1,6-litrski bencinski agregat THP pa tudi zaradi manj informativnega in velikega volana med ovinki ni kos fordovi dinamiki in podvozju. Vožnja je udobna, 115 bencinskih kilovatov moči je zaradi lahke gradnje dovolj za solidno pospeševanje. Povprečna poraba je bila s slabimi osmimi litri še znosna.

Foto: Anže Petkovšek Citroën C4 grand picasso

Znosna je tudi razlika v ceni med klasičnim C4 picassojem in večjim C4 grand picassojem. Slednji je v različici z 1,6 litrskim bencinskim motorjem THP s 115 kilovati moči (testni primerek) le 910 evrov dražji in brez dodatkov po ceniku stane 25.400 evrov.

 

avtomat

Motor:1.598 cm3, bencinski, 115 kW (156 KM) pri 6.000 vrt.; Navor: 240 Nm pri 1.400 vrtljajih


Poraba na testu:7,7 litra/100 km, izpust 139 g CO2/km


Zmogljivosti:209 km/h, 9,0 sekunde od 0 do 100 km/h


Cena:od 19.720 evrov (testnik z dodatki 32.709 evrov)

AvtoTest


Prostornost, preglednost, tehnologija.


Menjalnik, komplicirano delovanje zaslona na dotik.

Udobje.

V tretji vrsti sedežev velikim ni udobno. Zaradi dobrih doplačljivih ksenonskih žarometov (920 evrov) vožnja ponoči ni stresna, preglednost je ob velikih steklenih površinah odlična. Za 710 evrov doplačila parkira sam, v pomoč je tudi 360-stopinjska kamera.

 
Pogon.

Z 1,6-litrskim turbobencinskim agregatom s 115 kilovati moči je računati na porabo skoraj osem litrov. Slabši del je glasen in manj natančen ročni menjalnik (pred nakupov velja preizkusiti povsem nov samodejni menjalnik), je pa nagibanja karoserije v ovinkih manj od pričakovanj.

 
Konkurenti.

Ford grand C-max francoza prekaša z boljšim podvozjem in dinamiko, s prilagodljivostjo pa opel zafira tourer. Tu je še družinski peugeot 5008, ki pa je bil deležen le medgeneracijske prenove. Citroëna v vrh uvršča nova zasnova na novi platformi in premium oprema, kot je varnostni pas, ki na nenamerno menjavo voznega pasu voznika všečno in učinkovito opozarja z vibriranjem.

 
Vrednost.

Najzmogljivejši in najbolje opremljeni bencinar po ceniku stane 25.400 evrov. Z dodatki stane 32.907 evrov in je za večino slovenskih družin nedosegljiv. Zamerili smo ponaredku aluminija okoli menjalnika, ki se rad lušči.

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.