Stalni razvoj pogonov in vse obsežnejša elektrifikacija neizbežno vodita h koncu nekega obdobja v avtomobilski industriji. V B segmentu vozil je dizelski motor v vsega nekaj letih praktično skoraj izumrl.
Zadnji veliki proizvajalec, ki je nekoliko po tihem kupcem odtegnil možnost nakupa dizelskega motorja, je Ford, ki je avgusta ugasnil proizvodnjo dizelske različice fieste. Ta je odslej na voljo le s klasičnim bencinskim pogonom ali kot mehki hibrid. Na sploh so v segmentu ravno mikrohibridi tisti, ki v kombinaciji z bolj učinkovitimi bencinskimi motorji vse bolj nadomeščajo dizle ter jim parirajo tudi tam, kjer so bili dizli nekoč v nesporni premoči - pri porabi. Na drugi strani pa je že tako drag razvoj dizelskih motorjev prišel do točke, ko se kljub dobrim voznim lastnostim zaradi vseh potrebnih dodatnih tehnologij za čistejši izpuh in posledičnih mogočih komplikacij vsaj v manjših avtih praktično ne izplača več - ne za proizvajalca, ne za kupca.
Nekatere znamke, kot so Toyota, Honda ali Renault kot alternativo za voznike, ki z majhnimi avtomobili dnevno potujejo na daljše razdalje, nudijo možnost pravih hibridov. Nekatere znamke pa poudarjajo alternativni LPG pogon na naftni plin, na katerega je mogoče avte načeloma predelati tudi naknadno. Seveda pa je B segment mestnih avtov tudi idealen razred za prehod na povsem električne avte.
Francoski koncern ostaja edini, ki še vztraja
Preverili smo slovenske podatke o prodaji v segmentu B in prečesali cenike ponudnikov. V tem hipu in pod trenutnimi okoljskimi standardi si lahko dizla omislite le še v štirih modelih. Trije pripadajo istemu koncernu PSA: peugeot 208, citroën C3 in opel corsa. Četrti model je na cenikih je trenutno še dacia sandero iz Renaultove koncerna, ki pa je ravno na prehodu v novo generacijo. Že predstavljeni novi sandero, ki pride k nam čez nekaj tednov, dizla ne bo več ponujal, alternativa za cenejšo vožnjo bo LPG različica bencinskega motorja.
Da so tudi kupci v tem najbolj prodajanem segmentu vozil že skorajda povsem pozabili na dizelski motor, dokazujejo podatki celo pri tistih uvoznikih, ki ga še nudijo. Tako so pri Citroën Slovenija pred kratkim ob predstavitvi prenovljenega modela C3 povedali, da po dizelski različici posega komaj 2,2 odstotka njihovih kupcev. Torej samo še vsak petdeseti.
A še vedno poganja polovico Slovenije
Dizelski motorji ostajajo glavna izbira v višjih razredih in pretežna izbira v srednjem razredu novih avtov. Trenutni podatki o prodaji v Sloveniji v prvih devetih mesecih kažejo, da dizelski motor poganja še 33 odstotkov novih avtov. Drugače pa je, če pogledamo celotni vozni park avtomobilov (vir: Ardi, podatki za 2019): od skoraj 1,25 milijona registriranih osebnih vozil pri nas jih 49,5 odstotka žene dizelski pogon. Od tega jih k nam ogromno pride v obliki uvoženih rabljenih vozil.
Celo življenje sem vozil bencin, vendar sem se sedaj odločil za dizel, ker je miren tek motorja, avto vleče v …
Potem imas stranko pol leta vsak dan v salonu in delavnici ker mu je stari dizel pil 5 sedaj najnovejsi …