Posodobljeni BMW X3 z enim najmočnejših motorjev v motorni paleti predstavlja kombinacijo nadpovprečnih, že skoraj športnih dinamičnih lastnosti na eni strani in ekološko vožnjo z izjemno majhno porabo dizelskega goriva na drugi strani. Hkrati zaradi naprednih sistemov izpolni pričakovanja po udobju, prostornosti ter tihi in zelo okretni vožnji. Seveda za ceno, ki je primerna premijskim vozilom.
V manj kot petih sekundah do stotice
Münchenski proizvajalec avtomobilov je posodobljeni model BMW X3 (in njegovega bližnjega sorodnika X4) predstavil že junija lani. Čakanje na preizkus se je izplačalo, preizkusili pa smo ga na relaciji Ljubljana – Pag (Hrvaška). Prenovljeni X3 smo preizkusili v različici performance M40d z zmogljivim 3,0-litrskim šestvaljnim dizelskim motorjem, ki je tudi mehki hibrid.
Poleg izstopajočega videza in dodelavah za bolj športno vožnjo, pod pokrovom motorja prinaša moč 240 kilovatov (322 'konjev'). Največja moč je dosegljiva v srednjem območju vrtljajev (4400 vrt/min), še bolj pomembno pa je, da je največji navor, kar 680 Nm, na voljo že v nizkih vrtljajih (1.750 vrt/min). V praksi to pomeni, da kljub veliki masi skoraj 1.900 kilogramov motor prinaša izjemne pospeške že od zgodnjega starta - 4,9 sekunde od 0 do 100 km/h, največja hitrost pa je 250 km/h.
Ledvičke na X3 niso videti nenavadno
A preden preidemo h glavnemu, to je motorju in vozniški izkušnji, si najprej oglejmo samo prenovo, ki je prinesla nekaj pomembnih novosti. Cilj BMW oblikovalcev je bil ustvariti sodobnejši videz z močnejšim »prvim« vtisom. Zato je tudi X3 dobil značilne velike ledvičke hladilnika, hkrati pa M Performance od drugih X3 izstopa po številnih malenkostih. Vpadljive so dvojne svetleče črne letvice z logotipom M v mreži hladilnika z enodelnim okvirjem, ki je serijsko kromiran. Črn je tudi okvir, prav tako letvice stranskih oken in drugi drobni detajli. Sprednji in zadnji odbijač sta enaka kot pri M paketih, zato sta v primerjavi s standardnimi odbijači bolj izrazitih oblik, z večjimi odprtinami za dovod hladnega zraka in hlajenje obremenjenih komponent.
Drugačna so aerodinamično optimizirana M vzvratna ogledala v črni barvi. Poleg tega so modeli M Performance opremljeni s trapezoidnimi izpušnimi zaključki v črnem kromu, ki se povezujejo z izpušnim sistemom. Serijska so 20-palčna lita platišča, preizkušani avtomobil pa je imel še za palec večja platišča.
Od zunanjih tehnoloških elementov velja še enkrat izpostaviti BMW laserske žaromete, ki jih zaradi modre barve prepoznate že na prvi pogled. Njihovo delovanje in zmogljivosti so resnično navdušujoče, prav tako hitrost in natančnost senčenja prometa okoli vozila. Zavore M Sport z rdečimi čeljustmi kukajo izza aluminijastih platišč.
Kljub trendom zadnjih let, ko se je večina posodobljenih ali novih modelov Münchenskega proizvajalca zdela precej kontroverzna, pomlajeni BMW X3, ni tak avtomobil. Velike ledvičke se preprosto izgubijo v maski in so skladne z žarometi. Nekoliko manj izrazite so zadnje led luči, ampak to je stvar osebnega okusa.
Pravi družinski športni SUV
Veliko posebnosti, ki vplivajo na visoko končno ceno vozila, je tudi v kabini, kjer nas je razvajalo udobno usnje na sedežih, panoramsko strešno okno, ki sega skoraj do zadnjih sedežev. Že v serijski opremi kupec prejme odlične športne sedeže, M Sport volan, stropno oblazinjenje v antracitni barvi, ambientalno osvetlitev, tripodročno klimatsko napravo in še marsikaj drugega.
Poleg tega je avtomobil v sklopu posodobitve dobil tudi prenovljeno sredinsko konzolo, povzeto iz modela BMW serije 4, oziroma izboljšan infotainment zaslon. Standardno prihaja z diagonalo 10,25 palca, a je testirani avto imel večji zaslon z diagonalo 12,3 palca. Dodatna oprema je vključevala tudi odličen head-up zaslon, sistem upravljanja s kretnjami …
X3 ponuja tudi odličen položaj za volanom in vozniško orientirano delovno mesto. Dovolj udobno se bodo počutili tudi potniki zadaj. Potovanje na daljše razdalje je zadaj prijetnejše zaradi dodatnega sistema nagiba naslonjala. Prtljažnik ponuja od 550 do 1600 litrov prostornine, kar se je izkazalo za več kot dovolj tudi za družinske počitnice. Prtljažnik je preprostih oblik, sedeži so deljivi v razmerju 40:20:40, na voljo je dvojno dno ali letve z drsnimi sidrišči.
V vožnji ne razočara
Največja prednost preizkušenega X3 je nedvomno motor nad katerim smo bili v zadnjih letih navdušeni tudi v drugih BMW modelih (BMW X5 M40d, BMW X6 M40d, BMW M540d ali BMW M340d).
Gre za 3,0-litrski vrstni šestvaljni dizelski motor z dvema turbinskima polnilnikoma, ki ga dopolnjuje 48V blago hibridna tehnologija in je povezan izključno z osemstopenjskim avtomatikom. In podobno kot pri prej testiranih modelih, ta motor v BMW X3 ustvarja naravnost odličen vtis. Že suhoparni podatki na papirju so navdušujoči, vse to pa se odraža tudi v praksi.
Še bolj navdušujoče pa je to, da je ta avto je lahko odličen spremljevalec za vsak dan. Ob zagonu vas motor pozdravi z dovolj glasnim zvokom. Pri normalni vožnji, ko osemstopenjski menjalnik zvezno gladko menja prestave in vzdržuje nižje vrtljaje, motorja v kabini praktično ne slišiš. Šele močnejši pritisk na stopalko za plin, ko menjalnik hitro prestavi navzdol, avto pa hitro pospeši, voznik in potniki začutijo, da je to lahko tudi zelo športen SUV. Z naraščanjem vrtljajev zvok motorja, deloma nedvomno sintetičen, lepo zaokroži podobo več kot solidne zmogljivosti pod motornim pokrovom.
V športnem načinu skoraj pozabiš, da sediš v dvotonskem terencu. Nikakor se ne boste naveličali občutka, ko vas šestvaljnik »zalepi« v sedež. Ob tem avtomobilu ne zmanjka sape niti med prožnim pospeševanjem, prehitevanja pa so naravnost veselje pri skoraj vsaki hitrosti. V športnem načinu je izklopljen tudi sistem stop-start, ki ga pri blago-hibridnih motorjih ni mogoče izklopiti s preprostim pritiskom gumba.
Predvsem pa nas je dizel navdušil s svojo ekonomičnostjo. Na poti od Ljubljane do Paga smo na skoraj 300 kilometrov dolgi poti v eko režimu vožnje porabili manj kot četrtino posode za gorivo. Poraba goriva je bila okoli 5 litrov na 100 prevoženih kilometrov.
Tudi sicer lahko avtomobil udobno vozite s porabo med sedem in osem litrov na 100 kilometrov. Ob živahnejši vožnji je povprečje še vedno mogoče udobno vzdrževati do 9 l/100 km, občutno nad 10 l/100 km pa zahteva že zelo dinamično vožnjo.
Varno in udobno
Univerzalnemu značaju ustreza tudi opcijsko prilagodljivo podvozje M, ki kljub velikanskim pnevmatikam omogoča udobno vožnjo.
Čeprav ima X3 M40d serijsko tudi M športni diferencial, sistem Performance Control za večjo dinamiko pri vožnji skozi ovinke in sistem štirikolesnega pogona xDrive, daje prednost zadnji osi. Kljub temu se masa okoli dveh ton s potniki pozna med ovinki, prav tako višje težišče. Pogosto pa tehnologija zmore veliko več kot voznik.
Pod črto
BMW X3 M40d je dobrega videza, odlično se pelje, znotraj je dovolj praktičen in celo udoben. Pravzaprav bi se lahko vprašali, zakaj bi si kot kupec sploh želel sicer vrhunski M Competition namesto motorja M40d. Predvsem v svetu terencev se mi zdi veliko bolj smiseln preizkušeni avto z zmogljivim dizlom šestvaljnikom, ki je lahko vsakdanje uporaben. Pa še 24 tisočakov cenejši je od X3 M.
Torej – osnovni BMW X3 M40d (z davkom) BMW pri nas trenutno ceni na 79.000 evrov, končna cena pa je odvisna od vaših potreb po sicer dragih dodatkih. Prav tak, kot smo ga vozili mi, je stal 98.000 evrov.
Sramotno je vozit tak avto in imeti porabo 5L. Ne poznam šoferja, ki bi si kupil 6 cilinderski X3 in …