Avtomobilskim znamkam, ki vlagajo milijarde v razvoj novih motorjev, ne more biti lahko, če se jim praktično čez noč zgodi nekaj takšnega, kot je bil pogrom nad dizelskimi motorji in zasuk javnega mnenja. Ne glede na to, da so novi emisijski standardi pri novih dizlih zelo strogi, imajo potrošniki v podzavesti asociacijo na črn in smrtonosen dim, ki se vali iz dizelskih motorjev.
A še zdaleč ni vse tako črno, nasprotno, opozarjajo pri interesnem združenju ACEA, ki združuje evropske avtomobilske proizvajalce. Kot so sporočili v izjavi za javnost, je zadnja študija glede čistosti 270 novih avtomobilov z dizelskim motorjem dokaz, da dizli še ne bi smeli umreti. Tako vsi testirani avtomobili glede izpustov zdravju škodljivih NOx delcev spoštujejo mejo, ki jih postavlja novi testni cikel v realnem prometu RDE. "Še več, že danes večina teh avtov izpolnjuje mejo, ki bo glede NOx vrednosti stopila v veljavo januarja 2020," pravijo pri ACEA.
Dizelski avti, ki ustrezajo emisijski normi euro 6d-TEMP, izpuščajo v ozračje 85 odstotkov manj NOx kot pa dizelski avti norme euro 5, ki so jih izdelovali do leta 2014.
ACEA
Interesno združenje v dokaz dodaja še neodvisne izsledke nemškega avtokluba ADAC, kjer pravijo, da je že danes kupcem na voljo več kot 1.200 različic dizelskih avtomobilov, ki izpolnjujejo emisijske zahteve RDE testa realne vožnje.
Za celotno Evropo, vključno s Slovenijo, je značilen strm upad prodaje novih avtov z dizelskim motorjem. Še kar nekaj let bodo po napovedih nekaterih strategov na račun dizlov cveteli bencinski motorji, saj alternativni pogoni po drugi strani še niso pripravljeni na množičen preboj oziroma bo elektrifikacija zahtevala svoj čas.
dezurni@zurnal24.si
Kakšna velika ladja manj in kakšen letalski let manj, pa se bomo z dizli še dolgo vozili brez skrbi.
Novi dizel je zakon,primerjava ADAC-a,od izgradnje do razgradnje el.avta in dizela:Najpomembnejši rezultat ADAC-ove raziskave je, da ko se upošteva CO2 …
svinja cvili v zadnjih izdihljajih....