V prometnih nesrečah po svetu vsako leto umre 1,2 milijona ljudi, 50 milijonov pa je poškodovanih. Kljub velikim napredkom pri razvoju varnosti v zadnjem desetletju pa na izid nesreče vpliva vrsto dejavnikov. Eden izmed doslej zapostavljenih je prav gotovo človeška teža. Različni varnostni testi namreč uporabljajo lutke, ki imajo enako maso kot je povprečje za navadnega moškega ali žensk, ne upoštevajo pa epidemije debelosti, ki je zajela ZDA in deloma tudi Evropo.
Študija ameriškega raziskovalnega centra za poškodbe z medicinske fakultete v Wisconsinu je bila izdelana na podlagi večletnih raziskav in temelji na podatkih 11.000 odraslih moških in žensk, udeleženih v resničnih nesrečah.
Ženske na boljšem
Podatki kažejo, da so zaradi večje mase, ki vpliva na pospeške, različne razporeditve maščobe in posledično drugače razporejenega težišča debeli ljudje veliko bolj v nevarnosti v primeru hudih nesreč. Še posebej ogroženi ne glede na spol so zgornji deli telesa, torej glava z obrazom, prsni koš in hrbtenica. Pri debelih moških je zaradi drugačne strukture telesa nevarnost resnih poškodb še nekoliko večja, debelejše ženske so bolj v nevarnosti le glede poškodb okončin in trebuha. Zanimivo je, da so bolj ogroženi od ljudi s povprečno maso tudi tisti, pri katerih je indeks telesne mase podpovprečen.
Raziskovalci na podlagi rezultatov pozivajo proizvajalce avtomobilov, naj v zasnovi in varnostni strukturi bodočih avtomobilov bolj upoštevajo dejstvo, da je za volanom vse več prekomerno "obteženih" voznikov in voznic.