Darsova saga s protihrupno ograjo z novim preobratom

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Zgodba z 18,05 milijona evrov vredno protihrupno ograjo mimo Celja je dosegla nov mejnik, saj je Dars iz nezadovoljstva nad predlagano rešitvijo za izboljšanje zvočne izolativnosti, ki jo je ponudil konzorcij izvajalcev, odstopil od pogodbe. Kaj pa sedaj?
Oglej si celoten članek

Iz Darsa so sporočili, da so nepreklicno odstopili od pogodbe za gradnjo protihrupne ograje na avtocesti med Celjem in Arjo vasjo, ki so jo pred dvema letoma sklenili s konzorcijem podjetij Werkos iz Osijeka, Fracasso R1 iz Reke in Godina iz Kozine.

Potem ko je ograja že stala, so na Darsu med meritvami ugotovili, da pri ograji odstopajo izmerjene vrednosti izolativnosti, ki so zahtevane v 18 milijonov evrov vredni pogodbi. Konzorcij je zato ponudil rešitve, da bi ograjo uskladili s pogodbenimi zahtevami, a jih inženir DRI in zunanja kontrola kakovosti Zavoda za gradbeništvo Slovenije nista potrdila. Ker izvajalec ni ponudil rešitve, je Dars 9. marca odstopil od pogodbe. 

Na Darsu trdijo, da razpolagajo z ustreznimi finančnimi zavarovanji za dobro izvedbo pogodbenih del, ki naj bi zadostovala za sanacijo, med katero bo potrebna najprej tehnična dokumentacija, sledilo bo javno naročanje in nato ustrezna sanacija ograje, "ki se nanaša predvsem na protihrupne panele enega proizvajalca." Ena od možnosti je tudi zamenjava panelov. 

Dars je sicer hrvaško-slovenskemu konzorciju plačal 87 odstotkov celotne vrednosti posla, to je prek 15 milijonov. Neplačanih ostaja le tri milijone evrov.

Končna vrednost sanacije še ni znana

Na vprašanje, ali imajo poleg teh sredstev med "finančnimi zavarovanji" še druge vire financiranja prenove ograje, na Darsu odgovarjajo, da razpolagajo s finančnimi zavarovanji skladno s pogodbenimi določili (bančna garancija za dobro izvedbo pogodbenih del ter zadržani zneski), ki bodo uporabljeni v nadaljnjih postopkih sanacije protihrupne ograje na odseku Dramlje–Celje in Celje–Arja vas.

"Končna vrednost sanacije bo znana šele po izvedbi pogodbe z novim izvajalcem za odpravo pomanjkljivosti, ki bo izbran po novem postopku javnega naročila," poudarjajo pri Darsu. "V kolikor se bo po zaključku projekta izkazalo, da je Dars d. d. imel na projektu večje stroške, kot jih bo mogoče pokriti s finančnimi zavarovanji, bo od izvajalca zahteval povračilo vseh presežnih dodatnih stroškov po ustrezni pravni poti."

Znotraj konzorcija zamočil en, brez preostanka denarja vsi

Zgodba z ograjo je torej vse prej kot zaključena, pričakovati gre še obilo dela za pravnike. Po naših informacijah je problematičen le tisti del ograje, za katerega je bil znotraj konzorcija odgovoren osiješki partner Werkos. Temu je bilo poverjena dobava in montaža 40 odstotkov panelov.

To delno potrjujejo tudi besede Maksa Godina iz kozinske družbe Godina: "Naše podjetje je naš obseg del v celoti izvedlo v skladu z razpisom in pogodbo, za kar imamo vsa potrdila," je bil kratek za Žurnal24. Podjetje Godina je bilo sicer znotraj posla odgovorno za 20 odstotkov ograje, še 40 odstotkov pa je odpadlo na reški Fracasso.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 11

  • 08:25 16. Marec 2016.

    Dragi moj, tudi mi si nismo izbrali hiše tako blizu avtoceste. Ker je bila avtocesta zgrajena kasneje kot hiše!!!!!! Hkrati …

  • 22:25 15. Marec 2016.

    Ograje so v večji meri nepotrebne, za bližnje stanovalce pa ne vem, kaj je hujše. Neposredni hrup, ki so ga …

  • 22:10 15. Marec 2016.

    Hidroelektrarna Avče. Mislim, da tam ni bilo tezav. pa tudi savska veriga.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.