"Preventivno posipanje se izvaja že cel december, kadar so temperature ponoči pod nič stopinj Celzija in podnevi pozitivne, oziroma kadar to zahtevajo razmere na vozišču," so za zurnal24.si pojasnili na Darsu, kjer za tako posipanje porabijo najmanj 80 ton dnevno, letos pa so porabili okoli 3000 ton soli. Za primerjavo, v letu 2014 so do konca decembra porabili okoli 4.500 ton. "Če sneži po celi Sloveniji, na vsak snežni dan porabijo najmanj 2000 ton soli," še pravijo na Darsu, kjer ceste posipajo s soljo, ki je omočena s kalcijevim kloridom.
Veliko avtomobilov na avtolekah
Kljub soncu in lepemu vremenu pa so ceste v tem času izjemno spolzke, opozarja inštruktor varne vožnje AMZS Brane Legan: "To velja sploh za območja, oziroma področja, kjer je tudi čez dan prisotna megla. Tam so ceste mastne in zelo drsi. Ko se cesta posuši, je vidna sivina, tam je oprijem pnevmatik pričakovan, normalen, čim se navlaži, pa cesta postane zelo mastna in drseča."
Legan dodaja, da je mastna cesta velika težav, tudi sam opaža veliko avtovlek, ki imajo naložena vozila s poškodovanimi prednjimi deli vozila: "To pomeni, da so zleteli ven s ceste ali v drug avto. Zavorna pot se na mastnih delih cest močno podaljša. Predvsem nevarne so ceste zjutraj, ponoči ali zvečer. Velika težava je, da je čez dan tudi 13 stopinj Celzija, na določenih delih, ki so v senci pa so ceste mastne," dodaja inštruktor, ki opozarja še na eno težavo v meglenih dneh: "Opažam, da ima veliko voznikov vklopljene dnevne luči in ne glavnih luči. Pogosto gorijo prednji žarometi, zadnji pa ne. Voznik najlažje prepozna, da nima vklopljenih glavnih žarometov tako, da nima osvetljene armaturne plošče."
Dokaz, da posipajo sol po pločnikih:
delno je to res, ceprav so letne gume ko so temperature okrog = in še celo višje, večkrat manj učinkovite …
Video - posipanje.<br />Ko so objavili podoben video Bosancev so se vsi smejali in norčevali.<br />Pri nas se vidi , …
Meni so števci vedno prižgani. So elektronski in ne more biti drugače.