Ne sliši se ravno običajna praksa pri nas, a Slovenija je med vodilnimi državami pri razvoju in uvajanju naprednih tehnologij, ki samodejno obveščajo o dogodkih na cestah in pomagajo preprečevati tudi nesreče.
Dars je v zadnjem času sistematično opremil slovensko avtocestno omrežje s števci prometa oziroma posodobil obstoječe, tako da ti zmorejo sedaj prepoznavati tudi vožnjo v nasprotno smer. Če merilnik zazna, da se mimo njega pelje vozilo v nasprotni smeri, o tem takoj obvesti Prometno-informacijski nadzorni center, tako da lahko tam zelo hitro sprožijo ustrezne ukrepe - obveščanje voznikov prek radijskih in internetnih kanalov, ustrezna opozorila prek portalov s spremenljivo signalizacijo, obveščanje policije ...
Trenutno po avtocestnem omrežju na okoli 30 lokacijah deluje že več kot 100 senzorjev (pokrivanje več pasov in obe smeri avtoceste), ki jih sestavlja induktivna zanka v cestišču in senzorji za prepoznavo in klasifikacijo vozil. Primarno so te naprave namenjeni štetju prometa, tako da Dars lahko za neki odsek vodi natančno statistiko, koliko in kakšna vozila se vozijo po njem.
Spodaj primer, kako se v nadzornem centru izpiše zaznan sum vožnje v nasprotno smer.
Brane Nastran, vodja Prometno-informacijskega centra, je pojasnil, da se je novost glede obveščanja že izkazala, saj so na ta način prejeli že več relevantnih obvestil o enem najbolj nevarnih prekrškov, kar jih je - vožnji v nasprotno smer na avtocesti. Projekt želijo skupaj z razvojem tehnologije in vse bolj povezljivih avtomobilov pri Darsu še nadgraditi, tako da bodo lahko podobna obvestila v primeru dogodka poslali neposredno do avtomobilov, s čimer bodo vozniki na nekem odseku o nevarnosti obveščeni zelo hitro. Z razvojem avtonomnih vozil se bodo takšni avtomobili tudi samodejno odzvali - zavili na skrajni desni vozni pas in upočasnili.
Slovenija za spremembo na prvem vlaku novih tehnologij
Slovenija sicer zadnja tri leta kot ena izmed članic ustanoviteljic sodeluje v ambicioznem projektu C-Roads, ki naj bi poenotil tehnologije in okvirje za delovanje pametnih cestnih omrežij, ki so ena izmed razvojnih prioritet Evropske unije za boljšo pretočnost in varnost. Vsaka članica v tem projektu, izdatno podprtem z evropskimi sredstvi, ima svojo vlogo, Slovenija v dveh pilotnih projektih testira komunikacijo med napravami po ločenih sistemih mobilne in mikrovalovne tehnologije. Projekt je zelo pomemben tudi za slovenska tehnološka podjetja, saj odpira vrata na polmilijardni evropski trg.
Projekt bo zaključen konec leta 2019.
andrej.leban@zurnal24.si
Pri vsej visoki tehnologiji pa ne premoremo obvestila v navigacijskih napravah.
Še radarje pred tunele.Obvezno.
samo opozoriti obveščevalni center ni dovol obstajajo tudi 100% učinkovite fizične zapore in preusmeritve ki bi lahko popolnoma preprečile določene …