Ok, začenja se - morda ne največji, gotovo pa najlepši avtosalon na svetu, tisti v Ženevi. Pisana druščina razstavljavcev dragih in poceni, ultra eksotičnih in masovnih avtov, vsi zbrani na nevtralnem švicarskem ozemlju, kjer ni prednosti in potuhe domačega tržišča.
Predvečer avtosalona, ki bo trajal do 18. marca, se je začel s triumfom malega volva XC40, ki je dobesedno povozil ostalih šest finalistov in postal prepričljivi zmagovalec letošnjega izbora za Evropski avto leta.
Medtem, ko je šef Volva Hakan Samuelsson v kongresni dvorani prejemal čestitke, je bilo vse preostalo velikansko ženevsko razstavišče podobno ogromnemu mravljišču. Da bo na tem istem mestu čez 12 ur vse zloščeno in pripravljeno za odprtje največje spomladanske avtomobilske razstave na svetu? Težko verjetno: na stotine delavcev je hitelo še napeljevati elektriko, postavljati montažne razstaviščne prostore, razprostirati rdeče tepihe in polirati avtomobile. Še samohodna dvigala so bila obuta v "nogavičke", da pnevmatike ne bi puščale sledi na tepihih.
Tako kot premierno lani so tudi na letošnji Ženevi na predvečer salona vse pomembne novosti skrbno skrili za velikanskimi črnimi zastori, s katerimi so ogradili mesta posameznih znamk. Pred zavesami pa je v vrsti stalo tudi po pet in več varnostnikov, ki so najprej izpod čela pogledali vsakogar, ki je kazal znake prevelikega zanimanja. Če to ni bilo dovolj, so se vsule neprijazne besede.
Zastor je bil tudi okoli enega najbolj vročih avtomobilov letošnjega avtosalona - novega superstroja hrvaškega "Elona Muska" Mateja Rimca. Dan pred razkritjem so pri družbi Rimac Automobili namignili, da bo imel njihov električni serijski hiperavto naslednje generacije neverjetnih 1.914 konjev (1.408 kW). Prav tako naj bi bil avto z delovnim imenom "concept two" dobesedno "živ" zaradi vse mogoče vgrajene tehnologije. Danes bodo, upajmo, povedali, kaj bodo te zmogljivosti pomenile na asfaltu.
Zvečer smo imeli možnost si še v živo ogledati evropsko premiero mustanga bullita, Fordovega mišičnjaka v prav posebni "filmski" izvedenki. Njegovi ambasadorji so kar sin in vnuka Stevea McQuinna, ki je pred natančno petimi desetletji uprizoril nepozabno klasiko lova med avtomobili na velikih platnih.