V Evropski uniji veljajo nova in strožja pravila o izpustih CO2, ki že imajo velik vpliv na cene električnih vozil. Ena od idej je prebuditi in spodbuditi prodajo električnih vozil. Na nekaterih trgih so bile ukinjene državne spodbude, vključno z Nemčijo, s čimer so električna vozila postala manj privlačna za kupce.
Strokovnjaki in proizvajalci avtomobilov pravijo, da morajo električna vozila v letu 2025 predstavljati vsaj 20 odstotkov celotne evropske prodaje večine avtomobilskih podjetij, da bi se avtomobilski proizvajalci izognili visokim kaznim, ki jim grozijo za vsak presežen gram CO2 nad omejitvijo. V prvih 11 mesecih leta 2024 je bilo v Evropi le 13 odstotkov novih prodanih vozil električnih, poroča Združenje evropskih proizvajalcev avtomobilov (ACEA).
Sodelavec v redakciji je decembra spremljal cene dacie spring v Belgiji in Luksemburgu. Nov, oskubljen spring (essential) so ponujali za akcijsko ceno okoli 10.000 evrov, najzmogljivejši extreme s 65 konjskimi močmi in možnostjo polnjenja s 30 kilovati na enosmernem toku pa okrog 15 tisoč evrov. Za nakup se ni odločil, ker je šlo za prednaročilo, avtomobile bi dostavili čez pol leta, kar mu ni garantiralo, da bo lahko v Sloveniji unovčil subvencijo.
Dacia se je že odzvala, ter v Franciji in na večjih evropskih trgih ceno osnovne različice springa spustila na 16.900 evrov. Vstopna različica springa je opremljena z elektromotorjem s 33 kW (45 KM), vendar pa osnovna različica nima klime, poročajo francoski mediji.
Vprašanja o morebitnem znižanju cen za model spring in druge električne modele smo naslovili tudi na slovenskega uvoznika za znamko Dacio in jih bomo objavili v novem članku.
Samo hudiča, preveril, za Slovence to ne velja. Zakaj novinar dviguje pritisk?
jemo in serjemo tako kot nam eu diktira in to zgolj ena oseba.
Upam da bo zasuk v nemški politiki in izbrise zelenih iz vlad in s tem posredno tudi iz EU birokracije …