Govori se, da naj bi Renault proizvajal vozilo, ki bo cenejše od 2.500 evrov in naj bi bilo naprodaj tudi v Evropi. Ali te govorice držijo?
Renault ni napovedal, kakšna bo cena avtomobila. To so govorice, ki so jih sprožili novinarji. Kar lahko povem, je, da delamo na projektu poceni vozila, namenjenega indijskemu trgu. Projekt je v teku. Kar smo napovedali, je, da bomo preučili, do kam lahko spustimo ceno. Mislim, da imamo realne možnosti, da lahko proizvedemo zelo poceni vozilo za indijski trg. To bo volumenski avto.
Bi bil tak avtomobil zanimiv tudi za evropske voznike?
Za zdaj smo osredotočeni zgolj na Indijo.
Ali so Evropejci pripravljeni sprejeti takšen poceni avtomobil?
Z znamko Dacia dosegamo veliko skupino ljudi, ki si do zdaj niso mogli privoščiti novih vozil in so kupovali rabljene avtomobile. Danes s svojimi modeli kupcem ponujamo možnost, da namesto rabljenega izberejo novi avtomobil. Mislim, da smo uspešni, saj je več kot 50 odstotkov kupcev iz manj razvitih trgov.
Zagotovo. Ponujamo novo modelno paleto z novimi vsebinami. Lodgy ponuja veliko prostora za dobro ceno in predstavlja kar nekaj novosti za našo znamko, od tempomata, navigacijskega sistema do velikega zaslona z upravljanjem na dotik. Kljub vsemu smo obdržali ceno v mejah, ki nam omogočajo konkurenčno prednost. Ostati moramo cenejši od drugih. Še posebej v časih, ko so ljudje očitno pripravljeni za avtomobil odšteti manj denarja kot v preteklosti.
Lodgy ima navigacijo, ekran na dotik. Bodo tudi ostali aktualni modeli, kot je duster, ob prenovi deležni teh sistemov?
Novosti bomo zagotovo razširili na preostalo modelno paleto.
Kaj od lodgyja pričakujete na testih Euro NCAP?
Zadovoljni bi bili s tremi zvezdicami. V osnovni opremi so štiri zračne blazine. ESP bo na voljo za doplačilo.
Koliko novosti bo Dacia še predstavila v nadaljevanju leta in naslednje leto?
Ne borimo se za nove modele. Ne želimo prodajati 50 modelov. Osredotočeni želimo biti na avtomobile, ki so cenejši, a morajo zagotavljati pokritost za potrebe vseh voznikov. Zdaj imamo družinski lodgy, SUV duster, mestni avtomobil sandero.
Pa boste imeli še kakšen novi model?
Bomo, a o tem ne morem govoriti.
Z lodgyjem predstavljamo nove izboljšane motorje. 109 g CO2 je najbolje za avtomobil v tem razredu. Kot drugo smo v Braziliji napredni na področju plina bioetanola. Če sprašujete o elektriki, do danes še nismo sprejeli takšne odločitve, saj menimo, da je tehnologija za naše kupce še predraga. Po drugi strani Renault ponuja štiri električne modele. Tisti, ki ga bo želel, bo izbral vozilo znamke Renault. Z njimi ne tekmujemo, ampak se dopolnjujemo.
Kdo so vaši glavni konkurenti?
Naši največji tekmeci so korejske znamke, kot sta Hyundai in Chevrolet. Škoda je spremenila strategijo. Zdaj se želijo vrniti med ponudnike cenejših vozil. Mislim, da bodo naš velik konkurent v prihodnosti. Naslednji je na indijskem trgu Toyota. V prihodnosti tudi Kitajci.
Kitajci so v Bolgariji odprli prvo tovarno vozil v Evropi. Kako gledate na njih?
Jemati jih moramo zelo resno. Je pa treba vedeti, da imamo na trgu kar nekaj modelov, ki so v Evropi sprejeti. Zaradi tega imamo vsaj deset let prednosti. Bo pa bitka med ponudniki cenejših vozil v prihodnosti velika.
Dacia: Imamo 10 let prednosti pred Kitajci
Dacia svojo paleto vozil širi z družinskim enoprostorcem lodgyjem, ki ponuja največ opreme izmed vseh vozil znamke. Arnaud Debouf, pri Renaultu podpredsednik za nizkocenovna vozila, nam je v intervjuju zagotovil, da bodo kmalu na trg poslali nove modele, a da bodo ostali zvesti svojemu načelu – izdelavi poceni avtomobilov.