Za klenim romunom se za iste evre še bolj praši

Foto: Andrej Leban Dacia duster Foto: Andrej Leban Dacia duster Foto: Andrej Leban Dacia duster Foto: Andrej Leban Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster
Duster v drugo dviguje še več prahu, od česar pa imajo lastniki zgolj koristi.
Oglej si celoten članek

Dusterju nove generacije je uspelo tisto, kar zlepa ne vidimo pri naslednikih uspešnih avtomobilov - ohranil bo ceno na istem nivoju, ki straši enako velike in tudi manjše tekmece. In za to ceno ponuja precej več udobja in modernosti, kot smo bili doslej vajeni od Dacie.

Dacia duster je fenomen. Od leta 2010 so jih po svetu prodali več kot 1,1 milijona, samo v Sloveniji jih tablico nosi nekaj prek 3.300,med drugim se z njim že nekaj let vozijo slovenski gorski reševalci. Romunska znamka se je ob pomoči svojega prvega suva dokončno uveljavila kot proizvajalec, ki ga je potrebno jemati zelo resno, ne glede na tržišče. Dacia je v letošnjem letu v Evropi zabeležila kar 10-odstotno rast.

Kaj je bil skrivni recept dusterjevega dosedanjega uspeha? Ko so številni proizvajalci v želji po visokih maržah kar nekako pozabili, da ogromen odstotek kupcev še vedno hlepi predvsem po poceni in uporabnem avtomobilu brez želje po neuporabnih tehničnih bombončkih, je duster lastnikom ponudil ravno to - avto razreda C po ceni manjšega razreda B, ki je obenem navzven robusten, znotraj prostoren, enostaven in praktičen, ter ki kot eden najbolj ugodnih 4x4 avtov na trgu v off-road zmogljivostih lahko osmeši veliko dražje terence. Za preostanek denarja pa si lahko kupec privošči nekaj sezon družinskih počitnic. Da lahko dosegajo za kupca tako ugodne cene, je v ozadju Dacijine politike zelo premišljena strategija, pri čemer dobesedno dvakrat obrnejo vsak cent, in ki vključuje tako drugačne prijeme pri izdelavi kot pri prodaji in marketinških aktivnostih. Glavno oglaševalsko orožje? Zadovoljni kupci in njihov glas od vrat do vrat!

Kako dober je paradni konj duster v drugo, je Žurnal24 lahko že preizkusil na cestah in “cestah” v okolici grških Aten. Organizator nas je vmes namerno usmerjal na odseke poti, ki jih je verjetno nekaj dni nazaj še “gladil”  kakšen buldožer. Navigacija nas je vodila tudi v enega največjih kamnolomov marmorja v tem kotičku sveta, kjer se je duster znašel v družbi nekaj desettonskih bagerjev in prekucnikov. Pri Daciji so si zares želeli pokazati občutne spremembe in dokazati utemeljenost svoje samozavesti.

Kaj? Še vedno 4,34 metra dolg, zmogljiv in praktičen suv (C-razred) s cenami, ki smo jih navajeni iz nižjega B-razreda. Zelo zmogljivi 4x4 že za 15 tisočakov!

Sliši se skregano z logiko? Niti ne, v ozadju je pristop, da se kupcu ponudi zgolj tisto, kar potrebuje. Brez pretiravanj pa je lahko cena tudi nizka, dokazujejo pri Daciji.

Kaj je boljšega kot prej? Dodelan videz, bistveno udobnejša notranjost, izboljšave pri cestni in terenski vožnji ...

Kdo so tekmeci? Po velikosti so to nissan qashqai, seat ateca, peugeot 3008 ... Po ceni pa renault captur, peugeot 2008, citroën C3 aircross, kia stonic ... Še najbližje v filozofiji mu je suzuki vitara.

Kakšna pomanjkljivost na prvo žogo? Za ta cenovni razred jih zlahka odpustim oziroma razumem. Še najbolj me je zmotilo izstopanje iz avta, ko lahko noga (pre)hitro podrsa po umazani karoseriji.

Ne, ni sramota, če človek ob pogledu na novega dusterja ne loči takoj, ali nemara ne stoji pred njim še prva generacija. Čeprav so vsi vidni deli na avtu in v njegovi notranjosti 100-odstotno novi, pa je oblikovalcem uspelo izpolniti povelje, naj nikar ne pokvarijo podobe, ki je v prvo izvrstno “zažgala”. Zato duster II deluje tako zelo znano robusten, a hkrati modernejši in po zaslugi novih tehnik sestavljanja tudi bolj kakovosten. Precej manj je rež med posameznimi deli.

Prepoznaven je po bolj na rob karoserije premaknjenih žarometih, ki imajo lahko LED črto dnevnih luči, pa po nekoliko naprej potisnjenem A-stebričku, s čimer so znotraj pridobili več prostora. Zelo drugačen pa je zadaj, kjer ima sedaj kvadratne luči in precej spremenjene linije. Pod črto je kljub robustnemu videzu pridobil nekaj malega na eleganci. Lahko bi rekli, da duster že na pogled sedaj ne obvlada več le podeželja, temveč tudi mesto.

Foto: Andrej Leban Dacia duster Znotraj sem takoj občutil, da sedim v povsem drugačni daciji od vseh dosedanjih. Udobje sedenja je močno izboljšano, končno je mogoče najti pravi položaj za volanom, saj je ta pomičen tudi po globini. Prednji sedeži so povsem novi, z občutno udobnejšim hrbtnim delom in s podaljšanim sedalom. Komolci lahko počivajo na mehki oblogi na vratih ali na naslonjalu med sedežema.

Pozitivno sta me presenetila videz volana z merilniki ter še posebej ergonomija sredinske konzole. Ta je sedaj usmerjena nekoliko proti vozniku, na njej pa so kakovostni okrogli gumbi za upravljanje klimatske naprave (prvič pri Daciji je lahko povsem avtomatska) in “klavirski” gumbi za druge funkcije. Media-nav infozabavna naprava ima sedaj mesto precej višje na konzoli, kar je za voznikov pogled med vožnjo precej ugodneje. Infozabavni sistem sicer morda res ne nudi kakšnih eksotičnih funkcij, ima pa vse temeljne lastnosti (navigacija, bluetooth …) za zmerno ceno nekaj stotakov. Povrh vsega ima audio sistem sedaj nov sistem zvočnikov, dusterja pa bo mogoče pri boljših opremah vžgati na tipko, vanj pa vstopiti z brezstično kartico.

Foto: Dacia Dacia duster

Končno lahko pogovor med vožnjo steče 

Avto je znotraj še nadgradil prostornost in uporabnost. Dodali so odlagalna mesta in jih naredili prijaznejša, v prtljažniku pa je prostora za med 445 in 1.478 litri (pri 4x4 različicah 34 litrov manj). Druga klop se sicer ne zloži v ravno dno, lahko pa brez težav gosti dva normalna in v sredini še enega suhega potnika.

Takoj po zagonu motorja ne glede na njegovo različico sledi še več pozitivnih presenečenj. Avto je za potnike postal resnično tih! Sedaj ne bo več zadrege, da ne bi slišal, kaj mi glasno govori potnik zadaj, saj so s pomočjo veliko boljše akustične zaščite hrupnost v kabini kar prepolovili. Druga velika novost med vožnjo je volan, ki je po novem električno ojačan, pa še progresivno delujoč. Zavijanje med počasno vožnjo je lahkotno, med hitrejšo vožnjo pa je volan stabilnejši in precej manj trese prek neravnin. Pozna se tudi dodatna nastavitev podvozja, ki bolje in tišje obračunava s cestnimi nepravilnostmi.

Si predstavljate? Dacia s štirimi dodatnimi očmi!

Off-road zmogljivosti so bile še nadgrajene. Avto ohranja nizko težišče, kratke previse in terensko oddaljenost od tal, kar je prvi pogoj za vožnjo izven kolovozov in ne glede na pogon zgolj spredaj. Večina v Sloveniji prodanih dusterjev - računajo, da vsaj dve tretjini - bo še naprej različic 4x4, kar naš trg skupaj s Švico uvršča med fenomene, saj je na drugih trgih običajno ta delež pri dusterjih ravno obraten. Pogon izvira iz Nissanovih delavnic in samodejno ali pa z ročnim zaklepom sredinskega diferenciala poskrbi, da avto lahko zapelje navkeber čez zavidljive klančine ali spolzka področja.

Dacia preseneča Dacia najbolj obdarjena znamka leta?

Boljši pa je odslej pri strmi vožnji navzdol, saj ima po novem štirikolesno gnani duster sistem za plazenje, ki pomaga ohranjati nizko hitrost. Za marsikoga še ena zelo dobrodošla lastnost pa je sistem štirih kamer, prek katerih lahko voznik pri počasni vožnji ves čas ločeno spremlja, kaj se dogaja spredaj, zadaj in ob straneh, ter se temu primerno odziva. Ne gre za klasični 360-stopinjski pogled, kot ga poznamo pri Nissanu, je pa precej cenejši od podobnih rešitev, a vsaj toliko uporaben, saj ostaja aktiven tudi pri vožnji naprej in tako informira voznika o ovirah, ki jih sam ne more videti.

Foto: Dacia Dacia duster

Bolj zadržan duster ostaja pri naprednih asistenčnih sistemih. Sicer je kot prva dacia dobil avtomatski preklop med dnevnimi in zasenčenimi lučmi in celo sistem za nadzor mrtvih kotov, za zdaj pa ne bo še nič s sistemom samodejnega zaviranja v sili AEB ali opozorilnikom na prehajanje pasov. Tudi e-klic bo moral počakati na spomladanski čas obvezne vgradnje. Pri Daciji pravijo, da v tem hipu vsega tega njihovi kupci še ne želijo, prav tako pa Romuni ostajajo zvesti mantri, da več elektronike lahko prinese le več težav in višjo ceno za kupca. S tremi zvezdicami po Euro NCAP so sami povsem zadovoljni, saj to dokazuje zelo spodobno zaščito, za pet zvezdic pa si sploh ne bodo prizadevali.

Preizkušeni motorji za vsakogar nekaj

Štirje motorji ostajajo enaki kot doslej, 4x4 pa je na voljo pri obeh bencinskih (atmosferski 1,6-litrski SCe 115, turbo 1,2-litrski TCe 125) in močnejšem 1,5-litrskim dizelskim motorju dCi 110. Manj zmogljiv je dCi 90. Močnejši dizel, a le s prednjim pogonom, je lahko opremljen z dvosklopčnim menjalnikom EDC, ki sem ga tudi preizkusil in je pisan na kožo udobju, nekoliko manj pa terenski vožnji. Kot bolj ekološko alternativo dizlu pa je mogoče SCe 115 motor dobiti tudi s tovarniško predelavo na LPG plin.

Nemški novinarski kolegi so se sicer obregnili ob za koga šibko motorizacijo za C-segment, a pri Daciji odgovarjajo, da je za avto takšne mase (med 1.200 in 1.350 kilogrami) in cenovne politike to povsem dovolj. Se je pa izkazalo, da je za resnejši off-road dizelski navor boljša izbira.

Slovenija Ko zapleše Dacia Duster

Novi duster torej dejansko prinaša veliko novega, a nekaj ostaja po starem - cene! Te bodo za primerljive motorje in opreme ostale enake, obljubljajo pri slovenskem zastopniku. Osnovni duster z bencinskim motorjem 1,6 SCe 115 in osnovno opremo (že vključena klimatska naprava) bo na voljo od 12.990 evrov, s tovarniško predelavo na plin pa od 13.490 evrov naprej. Najcenejši dizel bo od 13.990 evrov, najcenejši štirikolesni pogon pa v primeru SCe od 14.990 evrov naprej. Končna tabela cen in opremskih paketov vključno z dodatki bo znana januarja ob prihodu v Slovenijo, bo pa duster tudi v najdražji opremi in motorizaciji ostal blizu meje 20 tisočakov.

Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster

Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 19:49 14. December 2017.

    Malo še dodaš, pa imaš Vitaro, ki ga prekaša v vsem!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.