Da so nad Evropo "črni oblaki" so potrdili vodilni možje avtomobilskih proizvajalcev, ki so se zbrali v Ženevi, kjer je za novinarje in povabljence včeraj že 83-ič odprl vrata ženevski avtomobilski salon. Kljub temu, da globalno avtomobilski posel dosega razcvet, pa so obeti za naslednja leta v Evropi slabi.
Vodilni avtomobilski proizvajalci so v Ženevi opozorili, da bo povpraševanje po novih vozilih v Evropi šibko še naslednja leta. "Evropski avtomobilski trg ni v kondiciji, kakršno smo predvidevali pred tremi meseci," je dejal prvi mož Daimlerja Dieter Zetsche. "Vrnitev na pot pred krizo ni niti na obzorju," pa pravi šef francoskega dela koncerna PSA Guillaume Faury in dodaja: "Potrebne bodo spremembe. Vlade bodo morale prisluhniti proizvajalcem in jim s spremembami omogočiti rekonstrukcijo in nov zagon. A bo to zagotovo trajalo še leta."
Prodaja najslabša po letu 1996
Prodaja vozil v 27 članicah Evropske unije je v primerjavi z enakim obdobjem lani padla za 8,2 odstotka in je najslabša v zadnjih 17 letih. Napovedi o letošnji ozdravitvi trga so se že v januarju izkazale za zgrešene, celo v Nemčiji, ki je merilo za stabilnost, je prodaja novih vozil v februarja v primerjavi z letom prej padla za 10 odstotkov, v Franciji in Italiji pa za 12, oziroma 17 odstotkov.
"Menim, da nobena vlada v Evropi ne bo dopustila, da njihovi avtomobilski prodajalci propadejo. Tako kot to niso dopustile ZDA," je prepričan šef Renaulta Carlos Ghosn. "GM in Chrysler je rešila velika podpora ameriške vlade. To bodo zagotovo storile tudi evropske vlade. Nihče, tako na levici, kot na desnici, se ne bo igral z delavnimi mesti," je prepričan Ghosn, medtem, ko pri svetovalni hiši Roland Berger ocenjujejo, da je v Zahodni Evropi najmanj 75.000 presečnih delavcev v avtomobilski industriji.
Avtomobilski proizvajalci se s krizo soočajo z manjšo proizvodnjo in se zanašajo na rastoče trge, kot sta ZDA in Azija. Vse bolj se posvečajo rastočim segmentom, kot so mali mestni terenci, ki jih v Ženevi kar mrgoli, in luksuzna vozila.
Fiat opozarja na politično krizo v Italiji
Šef italijanskega proizvajalca vozil Fiat Sergio Marchionne pa je na ženevskem avtosalonu opozoril, da bo družba ustavila vse sicer že potrjene investicije v Italiji, če bo država izstopila iz evrskega območja. Marchionne se je tako odzval na nestabilne politične razmere v državi, kjer je na parlamentarnih volitvah kot posamična stranka največ glasov dobilo gibanje Pet zvezd, ki med drugim napoveduje referendum o izstopu države iz evrskega območja.
Marchionne opozarja, da Italija potrebuje stabilno vlado, pa naj bo politična ali tehnična. Politična nestabilnost negativno vpliva tudi na trge, kar nikakor ne pomaga prodajalcem avtomobilov, je po poročanju italijanskih medijev dejal Marchionne. Šef Fiata je prepričan, da bo odločilno vlogo pri razreševanju nove politične krize v Italiji odigral predsednik republike Giorgio Napolitano, ki je že leta 2011 z imenovanjem tehničnega mandatarja Maria Montija Italijo rešil iz globoke politične krize.
Marcionne je sicer napovedal, da v Fiatu ne načrtujejo dokapitalizacije za financiranje dokončnega prevzema Chryslerja. Trenutno ima Fiat v Chryslerju 58,5-odstotni lastniški delež, cilj pa je pridobiti celotno lastništvo. Glede poslovanja v letošnjem letu je po poročanju italijanskih medijev povedal, da na trgih pričakujejo podobne razmere kot lani, da pa pričakujejo boljše rezultate kot lani, predvsem na račun rasti prodaje vozil na ameriškem trgu.
Če so lani izdelali 4,2 milijona vozil, jih letos načrtujejo med 4,3 in 4,4 milijona, je še napovedal šef Fiata, ki je že lani pozitivne rezultate beležil predvsem na račun ameriškega trga.
Črni oblaki nad Evropo
V Evropi naj bi bilo v avtomobilski industriji od 8 do 10 odstotka presežnih delavcev, kar pomeni, da bi v naslednjih treh do štirih letih brez dela utegnilo ostati okoli 75.000 delavcev, ocenjujejo pri svetovalni hiši Roland Berger.