Clio RS tako vsestranski še ni bil

Foto: Gregor Prebil Renault clio RS Foto: Gregor Prebil Renault clio RS Foto: Gregor Prebil Renault clio RS Foto: Gregor Prebil Renault clio RS Foto: Gregor Prebil Renault clio RS Foto: Gregor Prebil Renault clio RS Foto: Gregor Prebil Renault clio RS Foto: Gregor Prebil Renault clio RS Foto: Gregor Prebil Renault clio RS Foto: Gregor Prebil Renault clio GT Foto: Gregor Prebil Renault clio GT Foto: Gregor Prebil Renault clio GT Foto: Gregor Prebil Renault clio GT Foto: Gregor Prebil Renault clio GT Foto: Gregor Prebil Renault clio RS Foto: Gregor Prebil Renault clio RS Foto: Gregor Prebil Renault clio RS Foto: Gregor Prebil Renault clio RS Foto: Gregor Prebil Renault clio RS Foto: Gregor Prebil Renault clio RS Foto: Gregor Prebil Renault clio RS Foto: Gregor Prebil Renault clio RS
Četrta generacija clia je pri nas bogatejša za športno izvedenko GT, ki je prvič na voljo tudi v karavanski različici (grand tour). Češnja na vrhu torte pa je novi RS, ki je v primerjavi s predhodnikom atmosferski motor zamenjal za motor s turbopuhalom, ki moč na cesto prenaša ob pomoči samodejnega menjalnika z dvojno sklopko.
Oglej si celoten članek

Renault je svoje bogate, 115-letne izkušnje iz sveta dirkanja, tudi iz formule 1, prenesel na četrto generacijo clia in ponudil popoprano izvedenko RS, ki jo proizvajajo v francoskem mestu Dieppe, specializiranem za proizvodnjo športnih Renaultovih model z oznako RS.

Spojlerji, difuzorji, barvne kombinacije

Čeprav so oblikovalci pri novem cliu, tako pri klasični petvratni izvedenki, kot karavanu že v osnovi poskrbeli za dinamični videz, pa so dodatne aerodinamične rešitve in športne detajle privarčevali tudi za model RS. Na voljo je v petih barvah karoserije, ki so kombinirane z rdečo barvo, ki se pojavlja na zavorah in na detajlih (sedežih, menjalniku, volanu) v notranjosti vozila. Zadek krasita dve štirikotni izpušni cevi, vsaka na svoji strani, zadnji difuzor in podaljšani spojler zagotavljata več podtlaka pri višjih hitrostih. Spredaj so LED-luči zdaj prestavljene na spodnji del maske, veliko je barvnih kontrastov, skupaj z osnovnim podvozjem so na voljo 17-palčna platišča.

Foto: Gregor Prebil Renault clio RS Telemetrija za voznika

Za dirkaške užitke znotraj poskrbijo športni sedeži in raznobarvni detajli, ter logotipi z oznako Renault Sport. Posebnost je RS monitor (v povezavi s sistemom R-link) s pomočjo katerega lahko voznik med vožnjo s pomočjo diagramov ali številk na ekranu spremlja obsežen nabor podatkov, od trenutnega navora, moči motorja, pospeškov, časa zaviranja, … Posebnost je zbir vseh pomembnejših dirkališč na svetu, ki v primeru, da zapeljemo na eno od omenjenih dirkališč, meri rezultat vožnje in način vožnje v posameznem krogu, analizo svoje vožnje pa lahko voznik prenese na USB-ključek in si jo podrobno pogleda na domačem računalniku.

Zdaj motorju pomaga turbina

2,0-litrski atmosferski motor in ročni menjalnik sta pri novi generaciji clia RS zamenjala novi 1,6-litrski štirivaljni turbobencinski agregat s 16 ventili, kar pomeni, da je enako prostoren, kot bodo morali biti od leta 2014 naprej agregati v dirkalnikih formule 1.

147 kilovatov moči (200 KM) se na cesto prenaša s pomočjo šeststopenjskega menjalnika z dvojno sklopko (EDC), ki omogoča pretikanje s pomočjo obvolanskih naperk, voznik pa ima v načinu Race možnost prilagajati odzivnost menjalnika in ga s klasičnih 200 milisekund skrajšati na 150 milisekund.

 Primerjava

Novi clio R.S. 200 EDC

Clio 3 R.S.

Najvišja hitrost

225 km/h

225 km/h

Moč (KM)

200

200

Pospešek (0 do 100 km/h)

6,7

6,9

Pospešek (80 do 120 km/h)

4,5

6,4

Emisije CO2 (g/km)

144

190

Kombinirana poraba (l/100 km)

6,3

8,3

Masa (kg)

1204

1240



Boljše vozne lastnosti v primerjavi s predhodnikom so dosegli s številnimi novimi tehnološkimi rešitvami. Med drugim bolj zmogljivimi zavorami, na katere se ne podpisuje več znani proizvajalec Brembo, pač pa so jih razvili in izdelali kar pri Renaultu. Podvozje je trše kot pri drugih izvedenkah clia, a po zagotovilih Renaultovih strokovnjakov najbolj vsestransko do zdaj, saj omogoča najbolj dinamično vožnjo do zdaj, hkrati pa bolje kot pri predhodniku amortizira udarce lukenj ali neravnin na cesti. Za doplačilo je na voljo podvozje CUP, ki je še za tri milimetre približano k tlom, za 15 odstotkov bolj togo, volanski mehanizem pa še bolj neposreden.

Foto: Gregor Prebil Renault clio RS Serijsko je na voljo zapora diferenciala, ki jo uravnava elektronika, voznik pa s pomočjo stikala med obema sedežema prilagaja način vožnje na tri načine (normal, sport in race). Pri različici RS lahko izbiramo med vsemi tremi načini vožnje, pri modelu GT pa le med normal in sport. V primeru, da izberemo način Race, to pomeni, da vozimo brez pomoči sistema ESC, stopalka za plin in volan sta bolj odzivna, pretikanje med prestavami je hitrejše za 25 odstotkov.

Po ceniku clio RS stane 21.990 evrov, pri čemer ni upoštevan popust v višini 1.400 evrov, kupec pa je med drugim deležen tudi ugodnosti v obliki petletnega jamstva (ali 100.000 kilometrov), petletnega vzdrževanja vozila, prvo leto ima plačano tudi obvezno in kasko zavarovanje.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 21:35 23. Maj 2013.

    zadnje cajte so vsi avti po nekaj letih uporabe isti shit ne le reno.

  • 17:42 22. Maj 2013.

    Za ta denar si že kupiš avto in ne Renault-a....shit.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.