Citroën C5 aircross je novost v ponudbi kompaktnih suvov v Sloveniji. Zanimiv bi moral biti še posebej za tiste, ki se težko ločijo od svojega enoprostorca. Njegovi tekmeci na trgu bodo nissan qashqai, renault kadjar, peugeot 3008, opel crossland, škoda karoq ...
Za C5 aircrossa ste morda prvič slišali že dve leti nazaj. Že takrat so ga začeli proizvajati na Kitajskem, za kitajske kupce. Z letom zamika pa so proizvodnjo zagnali tudi v Franciji in sedaj je namenjen tudi vsem ostalim trgom, vključno našim.
C5 aircross že z imenom pove, kaj vse si želi biti - prvi del imena nosi dediščino danes ugasle udobne limuzine oziroma karavana, medtem ko aircross v imenu hkrati namiguje na križanca. Ker je "že" dve leti star avto, tudi ni naključje, da je na zunaj tako podoben manjšemu bratu C3 aircross, z dvignjenim originalnim nosom in airbump zaščito spodnjega dela boka, ki hkrati služi kot oblikovna posebnost. Zadnji del je še najbolj umirjen, serijsko ne glede na opremo ga krasi 3D LED vzorec.
Znotraj je C5 aircross posebnež, kot to od Citroëna pričakujemo. Vozniku služi 12-palčni digitalni zaslon, vsem ostalim pa še osempalčni sredinski zaslon za multimedijo. Ena največjih posebnosti 4,5 metra dolgega avta, ki jo boste v tem razredu iskali z lučjo, je druga sedežna vrsta s tremi ločenimi vzdolžno pomičnimi sedeži. To pomeni, da sredinski potnik ni prikrajšan z udobjem, pika na i sta še ravno dno in prezračevanje.
Prtljažnik je z vsaj 580 litri eden večjih v segmentu, med dobrimi lastnostmi je gotovo tudi velika odprtina, ki se lahko odpira tudi prostoročno.
Velik poudarek pri Citroënu dajejo udobnemu sedenju ne glede na tkanino ali usnje. Da bi bil foteljski občutek med vožnjo še boljši, pa skrbi še polno drugih lastnosti avta - nadstandardno debela stekla, obilo izolacije ... Serijski del opreme je tudi vzmetenje s progresinim hidravličnim omejevalnikom, ki smo ga prvič videli na prenovljenem C4 cactuss in je povzeto iz motošporta. Namenjeno je brezčutnemu pobiranju lukenj na cesti in s tem nadomešča nekdanjo hidravlično vzmetenje, po katerem je bila znamka znana več desetletij.
C5 aircross je močan na polju različnih asistenčnih sistemov. V serijski opremi (live) je seveda že sistem samodejnega zaviranja AEB, pa opozorilo na nenamerno prehajanje voznega pasu in opozorilo na prometne znake. V višjih dveh stopnjah opreme (feel in shine) pa se nabirajo še drugi tehnični pripomočki - radarski tempomat s funkcijo stop&go, če je avto opremljen z 8-stopenjskim avtomatikom, asistent za držanje smeri, opozorilo na mrtve kote, 180-stopinjska kamera za vzvratno vožnjo ... Med posebnostmi je ConnectedCAM, kamera na vetrobranskem steklu, ki služi kot fotoaparat in videokamera obenem. Ker je stalno vključena, posname tudi kakšne neprilike v prometu.
Če ste se spraševali, kaj je glavna razlika med kitajskim in evropskim C5 aircrossom, se prvi del odgovora skriva v že omenjeni drugi klopi sedežev, saj so Kitajci (politika enega otroka ...) omejeni na klasično 2:1 ureditev. Druga bistvena razlika pa je motorizacija. "Našega" aircrossa poganjajo štirje različni motorji, seveda vsi v sozvočju z zadnjim okoljskim standardom. Vstopni je trivaljni 1,2 litrski bencinar (96 kW/130 KM), ki mu sledi najbolj športni 1,6-litrski štirivaljnik (133 kW/180 KM). Dizelska motorja pa sta 1,5-litrski (96 kW/130 KM) ali 2,0-litrski (130 kW/177 KM).
Opremski paketi so live, feel in shine, slednji že ima vključene serijske polne LED žaromete in celotno opisano napredno asistenco. Nekaj izbire za personalizacijo pa še vedno ostane tudi na listi doplačil. Cene se po uradnem ceniku začnejo pri 23.500 evrivh, sredinska oprema feel z 1,2-litrskim bencinarjem pa stane 24.950 evrov, žal pa ta kombinacija motorja in opreme ni na voljo z osemstopenjsko avtomatiko.
dezurni@zurnal24.si
Ti tudi....
vse karje prov avto je lep minus pa je dizl to so smrduharji