C4 cactus je v primerjavi z originalom predstavljenim pred štirimi leti, danes, po odhodu modela C4 v pokoj, v Citroënovi paleti umeščen kot glavni protikandidat modelom golf, peugeot 308, ford focus in drugim. Pri Citroënu so se že pred "olimpijskim ciklom" odločili, da bodo v tem razširjenem in priljubljenem segmentu kombilimuzin pri nas ubrali povsem drugačen pristop - lahko bi mu rekli odštekan. Gledali so zelo izven okvirjev.
In prav tak je bil C4 cactus z "bodicami" na vratih, ki preprečujejo praske na karoseriji vozila. Po temeljiti prenovi, pri Citroënu pravijo, da je tako velika kot bi šlo za novo generacijo, je manj pobalinski in bolj konvencionalen, saj ni več klasičnega C4, pa čeprav je oblikovno vse prej kot nekaj, kar smo vajeni v razredu kompaktnih kombilimuzin.
Francozi so ga želeli narediti malo bolj elegantnega in manj suvovskega. Ali jim je uspelo, ali ne, presodite sami. Prenovljeni C4 cactus ima precej spremenjen nos, ki se zelo zgleduje po manjšem bratcu C3, vključno s poudarjeno neprekinjeno črto od enega do drugega konca novih svetil, na sredini te črte pa je logotip. Standardnih strešnih nosilcev ni več, so na seznamu doplačil.
Tudi na boku je takoj videti, da nekaj manjka, saj so znameniti "air bumpsi," plastična zaščitna obloga z zračnimi čepki čez celotna vrata, skorajda izginili. Sedaj jih je videti le še na spodnjem delu vrat. Zadek deluje precej prečiščeno, luči so se iz kvadratov razpotegnile proti sredini, nov je tudi odbijač.
Skratka, kot da se je C4 cactus preselil s podeželja v mesto, kot da je sedaj bolj kombilimuzina kot križanec, je naše mnenje. Znotraj je na videz v C4 cactusu sprememb manj, saj vse ostaja na svojem mestu. Kljub svojim raziskavam so odpravili nekatere "nerodnosti", kot je nedeljiva zadnja klop v originalu. Zdaj jo razdelimo v razmerju 60/40, kar je vsekakor dobro, pa čeprav so Francozi v svojih raziskavah ugotovili, da večina voznikov nikoli ne podre zadnje klopi.
Viden napredek je bil narejen na infotainmentu, čeprav funkcionalno še vedno šepa in od uporabnika zahteva veliko zbranosti (nastavljanje klime) pri pritiskanju na grafično nekoliko zastarel zaslon, pa je zdaj možno hitro in učinkovito povezati pametne telefone s sistemom v vozilu, v primeru testnega vozila z najvišjim nivojem opreme shine je tudi navigacija del serijske opreme.
Izboljšali so odzivnost ob dotikanju ikon - pohvalno. Dobil je danes nujno potrebne sisteme, kot je samodejno zaviranje v sili AEB, opozorilo pred nenamerno menjavo pasov, opozorilo na počitek, na razpolago so tudi nadzor nad mrtvimi koti in drugi v tem razredu uveljavljeni sistemi, ki pa jih je treba v paketu vedno doplačati. Vsaj sistem za samodejno zaviranje v sili bi po našem mnenju danes že moral biti del serijske opreme.
Omenimo še parkirnega asistenta in vzvratno kamero, ki vsaj meni deluje bolje kot pri modernejših predstavnikih z dvojno puščico. Predvsem slika je bolj jasna, ne ponuja pa zato 360-stopinjskega pokrivanja kotov okoli vozila.
Zadnje vetrobransko steklo in stranska okna so debelejša kot prej, medtem ko tesnila na vratih, plošča na armaturni plošči in dodatna zvočna izolacija poskrbijo, da je vožnja v kabini lahko bolj sproščena. Je pa še vedno zelo plastičen avto, veliko je predvsem trde plastike. Zadnja okna se še vedno ne odpirajo električno, pač pa s pomočjo zatičev, odprtina do sicer zajetne zadnje klopi je še vedno (pre)majhna.
Prostorsko ni prvak, predvsem zaradi standardne panoramske steklene strehe, ki ne ponuja senčnika, v višino za visokorasle zmanjka kakšen centimeter. Prtljažnik je s 358 litri konkretno manjši kot pri koncernskemu tekmecu peugeotu 308, tudi nakladalni rob je precej visok.
Da je dobil nove sedeže, se opazi predvsem na področju udobja. Zaradi novega polnila je sedenje prijetnejše, zato pa še vedno ponujajo občutno premalo oprijema v bokih, kar že ob tako nihajoči karoseriji v ovinkih še toliko bolj pride do izraza. C4 cactus ni športnik, je povsem samosvoj izdelek, ki pa mu dinamiko ob zelo nizki masi (dobrih 1.100 kilogramov) zagotavlja poskočni 1,2-litrski turbonencinski tirvlajni motor s 96 kilovatov moči (130 konjskimi močmi). Prožen trivaljni motorček se z lahkoto kosa v vseh situacijah, bodisi na avtocesti, ali pri hitrem pospeševanju med mestnimi semaforji. Dobro se ujame tudi z ne najbolj natančno odmerjenim ročnim šeststopenjskim menjalnikom, kar pomeni, da lahko pričara tudi "malo več akcije", predvsem na krajših pospeševanjih. Poraba goriva venomer ostaja zelo skromna. V povprečju smo namerili le dobrih šest litrov bencina na 100 kilometrov.
Avto po drugi strani razvaja z udobjem. Upam si trditi, da bo zadostil tudi zelo zahtevne voznike. Citroën je s C4 cactusom premierno v Evropi predstavil nov tip naprednega hidravličnega blaženja. Inženirji so namreč na vsako kolo namestili dvojni hidravlični amortizer, kar naj bi precej bolje delovalo na cestnih neravninah, saj naj bi avto po zaslugi novosti peljal s precej manj nagibanja in tresenja. Tako je tudi v praksi, sistem dobro opravlja nalogo blaženja, tudi na račun nekaj več nagibanja v ovinkih. Če niste prehiter voznik je vožnja tudi na slabših cestah zelo udobna. Po dveh tednih druženja smo se že kar razvadili, saj je razlika v udobju, ko smo se usedli v avto konkurenčne znamke na istih luknjah na poti v službo zelo opazna.
Cactus C4 tako kljub spremembam še vedno ostaja privlačna alternativa klasikam, njegovi pozitivni in edinstveni elementi pa znajo na svojo stran privabiti kupce, prav tako pa jih bodo njegove pomanjkljivosti, ki smo jih našteli, nekaj tudi odvrnile.
Podatki o vozilu: Citroën C4 cactus (Shine) PureTech 130
Motor: 1199 cm3, trivaljni, bencinski
Moč: 96 kW (130 KM) pri 5.500 vrt/min.
Navor: 230 Nm pri 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.170 × 1.714 × 1.480, medosna razdalja 2.595
Prtljažnik (v litrih): 348-1170
Poraba na testu: 6,1 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 110 g/km
Zmogljivosti: 193 km/h, 9,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 17.600 evrov (testni)
Plusi: Cena, vsestranski motor, udobno podvozje;
Minusi: Veliko trde plastike, varnostni asistnečni sistemi za doplačilo, visok nakladalni rob prtljažnika;
Citroen ima nove palete modelov ,ki pa jih naši serviserji niso v stanju popraviti v času garancije . Elektronika je …