Pridevnik "samozavesten" je tudi sicer eden tistih, ki gre s četrto generacijo znova zelo skupaj. Saj se spomnite reklame za prvo generacijo, ko mora sin bogatega šejka izbirati med kraljestvom in naftnimi vrelci ter avtomobilom, ki "ima vse, kar veliki?" No, to.
Je pa bila samozavest v zadnji generaciji dodobra skrhana, saj so se prodajne številke zaradi krize, talentiranih tekmecev pa tudi notranjih vzrokov v primerjavi s cliom II praktično prepolovile, čeprav gre za eno glavnih orožij tovarne na velikih trgih. Novi glavni oblikovalec Renaulta Laurens van der Acker, ki je k Francozem pred tremi leti prestopil z Mazde, je nosilec novega oblikovalskega jezika, na podlagi študijskega modela dezir začetega že pri osveženem novomeškem twingu. Novi clio pa je še jasneje ukalupil drzne poteze vseh prihodnjih renaultov.
Cliu gre priznati, da se je oblikovno prerinil v prvo vrsto. Izbočene in vbočene ter na druge načine jasno izražene poteze ga spremljajo na vsakem centimetru zunanjosti. Na poveznjenem nosu kraljuje ogromen diamant, za vsak slučaj je za nevedneže tudi spredaj pripis "clio". Morda so malce pretiravali …
Levo in desno od njega se serijsko bleščita LED trakova. Tudi zadnje luči športno enostavnih linij nimajo zgleda v predhodniku. Čeprav je clio odslej na voljo vedno le še s petimi vrati, daje videz dinamičnega trivratnika. Najprej po zaslugi skritih kljuk zadnjega para vrat, pa tudi vbočene stranice, padajoče strehe in visokih bokov. Vse te rešitve vplivajo na prostornost na zadnji klopi, a prvi vtisi tudi tam zadaj ostajajo dovolj dobri, še posebej po zaslugi kar 300-litrskega prtljažnika, ki izkorišča rešitev torzijskega droga pri zadnji premi.
Znotraj je drznosti nekaj manj, čeprav je velika večina elementov novih. Škoda, da so pozabili še na prestavno ročico. Odvisno od želja in personalizacije je ponudba materialov pestra, tudi v clia se je prikradla svetleča plastika najrazličnejših kričečih ali elegantnejših barv, ki je toliko kot za poglede dovzetna tudi za odtise in prah. Takšen je pač trend, da si vsak kar najbolj sestavi avtomobil po lastnem okusu. Pri Renaultu pomagajo s tremi glavnimi paketi zunanjih in notranjih barvnih kombinacij, ki jih je mogoče dopolniti z barvnimi platišči in celo nalepkami, vse skupaj pa je mogoče dobiti za relativno malo dodatnega denarja.
Štirje motorji, favorit trivaljnik
Prve kilometre smo naredili z obema bencinarjema. Vstopna vloga gre že dolgo znanemu 1.2 16V, katerega 55 kilovatov pa se težko spopada s klanci in avtocesto. Vloga favorita je tako vnaprej oddana 0,9-litrskemu trivaljniku, prvega te vrste za znamko. Njegovih 66 kilovatov in 135 Nm navora je ob pomoči turbopuhala kos širokemu razponu nalog, poraba se je na testnem krogu gibala pod sedmimi litri. V kasnejših mesecih pride še 1,4 TCe motor z 88 kW (120 KM), pri katerem bo prvič za clia na voljo tudi dvojna sklopka.
TABELA MOTORJEV
Na seznamu motorjev sta še dva dizla, dCi 76 s 55 kW in povsem prenovljeni dCi 90 s 66 kilovati. Slednji obljublja kombinirano porabo 3,6 litra na 100 kilometrov in izpust 93 gramov CO2 na kilometer. Tako kot trivaljni bencinar ima dCi 90 sistem stop&start, pa še tipko ECO, ki naj bi pomagala do petino zmanjšati porabo. Med pomembnimi tehnološkimi detajli clia so tudi aktivne reže za dotok zraka motorja. Menjalniki so za zdaj vsi petstopenjski, kot že rečeno, bo prihodnje leto na voljo tudi hitra avtomatika in sicer za TCe 120 in dCi 90.
Letos naj bi v Sloveniji prodali 350 cliov, kupcem je do konca leta na voljo dodaten popust v višini 1.800 evrov in podaljšana garancija s treh na pet let. Prihodnje leto naj bi prodali 1.640 cliov. Nekje spomladi pride še karavanska različica, sledila bosta še bolj športna GT in RS, slednji prvič s turbo motorjem. V prodaji po zagotovilih vodilnih pri Renaultu še ostaja tudi dosedanja generacija clia.
Praviš ti ,ki se voziš s 15 let starim fiatom če sploh že imaš izpit.
kakšno sranje od avtomobila. ni ga čez VW, Audi, BMW in Mercedes.
he,he,vrhunski dizajn za primerno ceno,bravo Renault