Dars s podizvajalci te dni s polnim zamahom izvaja fizična dela za vzpostavitev sistema elektronskega cestninjenja tovornih vozil, ki mora pričeti delovati s 1. januarjem prihodnje leto. Po celotnem avtocestnem križu bodo tekom postopka namestili cestninske in nadzorne portale, ki bodo prek tehnologije brezžične komunikacije sproti obračunavali cestnino za vsa vozila, težja od 3,5 ton. To pomeni, da se tem vozilom ne bo več potrebno ustavljati na cestninskih postajah, zato bo promet prihodnje leto tudi za tovornjake in avtobuse potekal brez ustavljanja.
Namesto Darsovih blagajnikov policisti in dacarji
Po uvedbi vinjet bo tako izpolnjen še drugi pogoj za odstranitev cestninskih postaj, a vozniki naj ne pričakujejo, da se bo to zgodilo že takoj na začetku, prav tako na cestninskih platojih ne bodo odstranili vseh objektov. Pri Darsu namreč nameravajo obstoječe platoje, na katerih so bile doslej postaje, preurediti, da bodo služili za potrebe izvajanja cestninskega nadzora, za izločanje tovornih vozil ali nadzora ostalih državnih služb.
Robert Vehovec iz sektorja prometne policije pri GPU nam je pred dnevi izrazil zadovoljstvo nad možnostjo, da bodo policisti lahko odslej učinkoviteje in varneje izvajali nadzor prometa na preurejenih postajah, tam bodo tudi predstavniki finančne uprave.
Hitrost se bo dvignila
Glede zvišanja najvišje dovoljene hitrosti bodo pri preurejanju čelnih postaj in odstranjevanju nepotrebnih objektov na njej potrebne določene rekonstrukcije vozišča, "če želimo omogočiti vožnjo tudi po tem delu avtoceste skladno s projektno hitrostjo," torej praviloma 130 km/h. V ta namen bo denimo potrebno podaljšati zaviralne in pospeševalne pasove.
Na stranskih postajah pa bodo odstranili vse nepotrebne objekte (nadstrešnice), ostal pa bo prostor za namene izvajanje vinjetnega nadzora.
Štirim dosedanjim postajam, to so Dane, Log, Drnovo in Hrušica, bodo dodali še funkcijo tako imenovane cestninske uporabniške točke, na katerih se bodo uporabniki lahko opremili z elektronskimi napravami za cestninjenje (slovenska različica se imenuje SiGO), sklepali pogodbe za plačevanje in reševali težave z delovanjem SiGO sistema.
V zvezi s tem je bilo za izvajalca za nekaj prek 700.000 evrov vrednih del že izbrano podjetje GVO, ki spada pod okrilje Telekoma. Slednji je skupaj z norveškim podjetjem Q-Free ASA po vseh zapletih tudi dobil posel za uvedbo elektronskega cestninjenja.
Le tri postaje bodo izzvzete
Na Darsu opozarjajo, da bo preurejanje čelnih postaj potekalo skozi “daljši časovni postopek”. Trenutno še poteka priprava projekta, ki bo dal tudi odgovore, katere izmed 15 čelnih postaj bodo prišle prve na vrsto za rekonstrukcijo in kdaj se bo to zgodilo.
Izjema pri čelnih postajah bo plato Karavanke, saj bo zaradi potrebe cestninjenja v Karavanškem predoru ostal v dosedanji obliki. Prav tako ne bo večjih sprememb na postajah Dragotinci in Prepolje, ki sta bili odprti že po uvedbi vinjetnega sistema.
Tovornjaki so se doslej 423 kilometrov lahko vozili zastonj
Elektronsko cestninjenje tovornjakov tudi za uporabnike vinjet torej prinaša kar nekaj prednosti, saj naj bi promet sedaj potekal bolj tekoče in brez nepotrebnega zmanjševanja hitrosti pred postajami.
Bolj pravično pa bo razporejeno tudi breme vzdrževanja. Pri AMZS Motoreviji so nedavno navedli podatek, da se lahko tovornjak izogne plačilu cestnin kar na 423 kilometrih slovenskih avtocest, tudi na najbolj prometnih odsekih osrednje Slovenije znotraj kroga cestninskih postaj Log, Voklo, Blagovica in Bič.
Skupna dolžina vseh avtocest in hitrih cest v Sloveniji je sicer 773 kilometrov. Dars si z uvedbo elektronskega cestninjenja na leto obeta okoli 15 milijonov evrov dodatno pobranih nadomestil za uporabo avtocest.
andrej.leban@zurnal24.si
čiro vrni se
Za 25 km drugega tira bomo dali mrd. s porostvom države (beri javni dolg) to je naslednja torta, ki bo …
27 jih ni dovolj ker dejansko jih bodo 26 pokradli ostal bo le predhodni zastarel ki ga bo potrebno obnoviti …