"Terenski" karavani so se že dodobra razpasli, nišo so s takšimi vozili našli že številni proizvajalci, a Škoda s scoutom druge generacije ne ostaje le med cenovno bolj dostopnimi, temveč tudi med najbolj zmogljivimi.
Za osnovo so Čehi vzeli najbogatejšo izvedenko octavie combi z opremo elegance, jo dvignili za dobre 3 centimetre na 17,1 centimetra od tal, dodali nove prednje in zadnje odbijače, ki tudi malenkost podaljšajo vozilo, pa seveda plastični oklep krog in krog. Tu so tudi rahlo drugačne meglenke, 17-palčna platišča in pokrov ogledal ter nosilci v "alu" barvi. Za tiste, ki se bodo še vedno spraševali, kakšna octavia da je to, so spredaj in zadaj dodali jasen napis, ti se kopičijo tudi v notranjosti, kjer lahko kupec izbira med dvema tipoma kakovostnega oblazinjenja.
V primerjavi z osnovno octavio je cena višja za okoli 2.000 evrov, kar pa je cena doplačila za biksenonske žaromete in še nekaj malenkosti, ki so pri scoutu serijski, poudarjajo pri uvozniku.
Tako kot ostale škode, tudi za scouta velja 6-letno jamstvo do 200.000 kilometrov ter več načinov berzobrestnega financiranja nakupa. Že letos naj bi se za skavtinjo ogrelo do 80 kupcev, prihodnje leto pa kakih 120, kar naj bi pomenilo 7-odstotni delež v celotni prodaji octavie kombi.
Nadstandardno
Serijska oprema je bogata, poleg že omenjenih bi-ksenonskih žarometov s funkcijo osvetljevanja ovinkov, dnevnimi in zadnjimi LED lučmi je tu climatronic klimatska naprava, spodoben infotainment s posebnim predalom za ojačan signal mobilnika, set prtljažnih mrež, nekateri dodani oblikovalski vložki. Seveda so za doplačilo na razpolago še vsi ostali dodatki iz običajne octavie, vključno z napredno varnostjo.
Trije motorji
Bencinskega 1,8 TSI z 132 kW (180 KM) in DSG menjalnikom bo v h (od 31.008 evrov), zaželelo naj bi si zaželelo le pet odstotkov kupcev. 55 odstotkov jih bo zadovoljnih z 110 kW (150 KM) dizlom, ki pa ima le ročni menjalnik, a je najcenejši (od 28.378 evrov). Premierno kot 4x4 v scouta prihaja 135-kilovatni (184 KM) motor z DSG menjalnikom, ki naj bi prepričal 40 odstotkov kupcev (od 32.042 evrov).
Nova generacija
Skavtinja ima serijsko štirikolesni pogon z najnovejšo, peto rešitvijo Haldex sklopke. Ta ni le lažja, temveč se tudi hitreje odziva na razmere pod kolesi in ustrezno preusmerja motorni navor na zadnji par koles.
Serijska je elektronska zapora diferenciala. Nima pa scout kakšnega dodatnega posebnega programa za spust, kot ga denimo pozna yeti.
Preizkus v živo
O zmogljivostih na terenu smo se prepričali na razmočenem polignu za motokros v Šentvidu pri Stični. S pravo tehniko avtomobil ni imel težav pri premagovanju strmih blatnih klančin, četudi je bil na letnih pnevmatikah že debel sloj blata, štirikolesni pogon je zelo suvereno in brez kakšnih čutnih preklopov opravljal svojo nalogo, odmik od tal pa ni dovolil skrbi glede vožnje prek previsov.
Mene pa le zanima kdo je vozil modra octavio scout ta torek zvečer (23.9.2014) okrog 20:30 na relaciji med Vodicami …