Impozantna, a ne nastopaška podoba
LC ali land cruiser kot ga kličejo je po dobrem letu tržne poti še vedno zelo opažen v prometu, saj se za njim z občudovanjem obrača mlado in staro. Pa ne toliko zaradi všečne podobe kot impozantnosti, saj tako s sprednjega konca, strani ali od zadaj deluje nevarno in da opazovalcu slutiti, da gre za resno terensko vozilo. O tem pričajo velike kolesne odprtine, kjer zadnje odkrivajo tudi pogled na zmogljivo zadnjo vzmetenje, odmik od tal pa nič kaj sramežljivo presega mejo 20 centimetrov.
Edina pomembna razlika na zunanjosti v primerjavi s „civilnimi“ LCji je ponaredek zadnjega bočnega stekla, ki ga nadomešča v črno barvo odet kovinski nadomestek. Izvedba pa je tako temeljita, ali bolje rečeno pametna, da bodo razliko opazili le redki. Napis 60. obletnica na boku pa nakazuje le posebno izvedbo ob spoštljivem jubileju, ki pomeni nekoliko več serijske opreme v obliki kroma in nekaterih drugih dodatkov.
V notranjosti prav tako ni večjih razlik, ki bi LC-ja oddaljile od premium terencev, za drugo sedežno vrsto se nahaja le jeklena mreža, katero zahteva zakon, slabost slednje je da nekoliko okrni prtljažni prostor, ali bolje rečeno razširitev le tega v potniški prostor, med vožnjo pa je tudi nekoliko moteče slišna, kar bi se z uporabo plastike dalo hitro rešiti. Razlika je tudi v zadku kjer ima serijska različica executive serijsko še dva električno pomična sedeža, ki pa jih tu ni in jih tudi nismo pogrešali.
Nekoliko zmogljivejši trilitrski dizel
Pri pogonu sprememb ni opaziti, je pa bil sprememb deležen trilitrski dizel, ki sedaj namesto 127 zmore 140 kilovatov, navor pa je z 410 zrasel na 420 Nm. To se v vožnji pretirano ne pozna, je pa pospešek do stotice sedaj nekoliko krajši in znaša 11 sekund. Tako motoriziran land cruiser pospešuje dovolj zvezno a se okoli 2,3 tone suhe teže, še kako pozna. Predvsem ob polni naloženosti treh ton in vožnji navkreber tudi takšna konjenica ne pomeni huronskih pospeškov, prej kot to so ti zmerni. Na našo žalost se prenova tudi ni dotaknila petstopenjske avtomatike, ki sicer nalogo opravlja dovolj kakovostno, je pa res, da konkurenca ponuja vsaj prestavno razmerje več, s tem pa bi porabo ob križarjenju po avtocesti lahko primerno znižali. Vozilo sicer ima eco program, ali bolje rečeno prikazovalnik ekonomičnosti vožnje, kjer se eco napis med merilniki pojavlja vseskozi, le ob pospeševanju ob polnem plinu izgine. Poraba je glede na mere in maso pričakovana, saj se giblje med 11 in dvanajst litri in pol, veliko nižje pa tudi ob znatno lažji voznikovi nogi ne bi šlo, pohvalno pa tudi navzgor ne.
Pogon še vedno pomeni pojem tudi v segmentu terencev, saj sta vozniku poleg štirikolesnega pogona s sredinsko zaporo diferenciala na voljo tudi reduktor in sistem za nadzorovan spust po klancu. S tem landcruiser tudi brez sistema crawl control in zračnega vzmetenja, ki mu je mogoče nastavljati višino daleč prileze, med podobnimi izdelki na trgu pa ima še vedno zasluženo odličen renome, talent pa po potrebi in s pravimi gumami tudi hitro pokaže.
Za tiste, ki potrebujejo za opravljanje poslovne dejavnosti potrebujejo tako velikega in zmogljivega terenca, je LC proffesional zelo dobra odločitev. Kupci se bodo sicer najverjetneje odločili za nekoliko slabše opremljene različice (limited je cenejši že za pet tisočakov), kjer se cena če odštejemo DDV spusti pod mejo 50 tisočakov, kar pa je v segmentu „full size“ terencev več kot dobra kupčija.
Podatki o vozilu: (Toyota LC professional premium executive navi 3.0 D-4D 5D aut.)
Motor: 2.982 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni dizelski
Moč: 140 kW (190 KM) pri 3.400 vrtljajih na minuto
Navor: 420 Nm med 1.600 in 2.800 vrtljaji na minuto
Poraba: 12,2 litra/100 km, 213 gramov CO2
Zmogljivosti: 175 km/h, 11 sekund od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.760x1.885x 1.845, medosna razdalja 2.790 prtljažnik (v litrih): 621-1.151
Cena: 67.300/70.600 (z odbitim 20% DDV: 56.480) EUR
Cenovno bolj dostopen "tank“
Vozili smo. Linija professional pri Toyoti pomeni linijo dostavnikov, pri nakupu katerih so pravne osebe oproščene plačila davka na dodano vrednost. S tem postane land cruiser veliko bolj dostopno terensko vozilo, ki izvzevši možnosti dveh dodatnih sedežev v tretji vrsti, prav nič ne izgubi na uporabnosti, izgubi pa okoli 14 tisočakov pri ceni. Da nima zadnjih stekel skoraj ne boste opazili, tako kot ne nekoliko zmogljivejši trilitrski dizel v nosu.