Duraid El Obeid je v intervjuju za časnik WirtschaftWoche komentiral, da bodo nemški vozniki po 1. junija točili cenejše gorivo, saj bo v cene z znižanjem davka posegla nemška vlada. Trenutno nemški vozniki za liter bencina ali dizla plačajo več kot dva evra. Na znižanje se je odzvalo nemško Združenje neodvisnih bencinskih servisov, kjer so jasno opozorili: "1. junij bi lahko bil res dramatičen."
El Obeid, ki upravlja 140 bencinskih servisov pod blagovno znamko Sprint na območju širšega Berlina, po 1. juniju pričakuj veliko nihanje cen, težke čase za najemnike – in težave. S strahom pričakuje, da bo EU sprejela naftni embargo in tudi to, da bi lahko utegnilo zmanjkati goriva.
"Smo zelo zaskrbljeni. Z dobavitelji imamo sklenjene enoletne pogodbe in predvidevam, da nam bodo trgovci in rafinerije dobavili obljubljene količine goriv, kot sta dizel in bencin. Seveda pa naftni embargo na rusko surovo nafto ne bo bil brez posledic. Rafineriji v Schwedtu in Leuni bi zagotovo lahko vsaj začasno dobavile manj mineralnega olja. To bi vplivalo tudi na nas," pravi in dodaja, da so si vnaprej zagotovili transportne kapacitete za prihodnje mesece, na primer na plovilih po celinskih plovnih poteh in železniških cisternah.
Konec maja bodo bencinske črpalke prazne
Skupina Sprint je veriga bencinskih črpalk, ki jo lastnik upravlja že več kot 40 let. "Praviloma vedno kupimo toliko, kolikor prodamo. Iz izkušenj zelo dobro vemo, kako visoka bo prodaja na naših bencinskih servisih. Običajno niha med minus in plus petimi odstotki. Zato lahko prodajne količine izračunamo precej vnaprej in naročimo ustrezne količine. Naše podjetje deluje kot po maslu," je dejal v intervjuju in napovedal, da bo, ko bo Zvezna vlada uvedla popust, dizel za kupca cenejši za 17 centov, bencin pa za 36 centov.
"Ljudje bodo konec maja prenehali polniti avtomobile in bodo na bencinske servise spet zapeljali 1. junija. V tem času vse bencinske črpalke potrebujejo še več goriva," je opozoril in dodal, da bi predvsem lastniki manjših bencinskih črpalk ostali brez goriva. "Kot veriga bencinskih črpalk smo prednostna stranka avtoprevoznikov in rafinerij. Z velikimi težavami pa se lahko soočijo lastniki malih podjetij. Obstaja veliko malih podjetij, ki upravljajo samo eno ali dve bencinski črpalki. Mineralnega olja praviloma ne zagotavljajo z letnimi pogodbami, ampak kupujejo dizel in bencin na promptnih trgih. To je postajalo vse težje. Promptni trg je bil zaprt pred dobrima dvema mesecema. Zdaj nafto dobivajo od trgovcev ali neposredno od naftnih podjetij. Toda brez kupne moči so odvisni od tega, kaj lahko dobijo na trgu. Nakupne cene so visoke, banke zahtevajo več zavarovanj za predfinanciranje posojil. To bi lahko postavilo operaterje bencinskih črpalk pod velik pritisk."
Po besedah strokovnjaka bo v bližnji prihodnosti zagotovo nekaj bencinskih servisov, ki začasno ne bodo mogli kupiti dovolj mineralnega olja na trgu, ali pa tega ne bodo mogli dobiti pravočasno. Če se bo to zgodilo, bi zagotovo morali dvigniti cene. Po mnenju El Obeida pa bodo že sami logistični stroški podražili mineralna olja. Če bo treba goriva v prihodnosti od daleč dovažati s tankerji, se bo to seveda odrazilo v cenah na bencinskih servisih. Kakšna je njegova napoved povezana s cenami goriv za bližnjo prihodnost? "Kmalu bomo spet videli cene bencina nad dva evra za liter, morda 2,20 evra za liter."
ja švabonarji, mate sranje, najebala pa bo evropa drugega tira, tako kot pri krizi 2007, pa pri goljufanju z mesom …
prej,ko bo v nemčiji kriza ,prej bo konec sranja v ukrajini
Ja sankcije delujejo samo proti Evropi ne proti Rusiji-nori politiki!