Bralec pripoveduje: "Če je le mogoče, se v središče Ljubljane v službo pripeljem z motorjem in tako prispevam tudi k manjši prometni gneči. Zadnjič pa mi je ljubljanski redar na moj parkirani motor nalepil obvestilo zaradi napačnega parkiranja. Motor je bil resda na pločniku, a ta je bil zelo širok, zato ni motor nikogar oviral. Slučajno sem bil blizu, zato sem nemudoma pristopil in ga vprašal, kje pa naj sicer parkiram, da ne bom kradel mesta avtomobilom. Napotil me je na pol kilometra oddaljeno parkirišče, kjer da so tudi mesta za motorje. Si predstavljate, da bi moral kolesar prepešačiti čez celoten center do svojega parkiranega kolesa? Ljubljana je do motoristov očitno še zelo neprijazna."
Kazen, ki jo bo moral poravnati, je ista kot v primeru napačno parkiranega avtomobila, torej v polnem znesku 80 evrov.
"Povečane problematike glede parkiranja motorjev v zadnjem obdobju ne zaznavamo, saj so vozniki večinoma dobro seznanjeni z lokacijami parkirnih mest, ki so praviloma na obrobju strogega centra. Po naših izkušnjah največ prekrškov ugotavljamo ravno zaradi napačnega parkiranja motornih koles v območjih za pešce," odgovarja Roman Fortunat, vodja Mestnega redarstva pri ljubljanski mestni upravi.
V Ljubljani uradno prostora le za 96 motorjev
Slovenska prestolnica, ki je v zadnjih letih vsaj v samem središču storila veliko tako v smeri prijaznejših prometnih ureditev kot privabljanju turistov, glede enoslednih motornih vozil še vedno le počasi dojema pomen dobre infrastrukture. V vsej Ljubljani je namreč le 96 urejenih javnih parkirnih mest za motorna kolesa in kolesa z motorjem, torej skuterje. Lastniki teh so torej pri parkiranju velikokrat odvisni od lastne iznajdljivosti, saj odlok o ureditvi prometa v prestolnici izrecno navaja, da so parkirišča za avtomobile namenjena le avtomobilom. S tem odpade možnost, da bi na enem mestu za avto lahko parkiralo več motorjev.
-
Kje lahko parkirate motor v Ljubljani? Seznam parkirišč je na voljo TUKAJ
Predsednik zveze dodaja, da so se v Ljubljani v zadnjih letih vendarle zgodili pozitivni premiki, saj je župan Zoran Janković prav na pobudo ZMKS pristopil k reševanju problematike in zagotavljanju parkirišč za motorje. Vseeno pa Ljubljana po mnenju Pungerčarja potrebuje vsaj dva do trikrat več mest za motorje kot jih ima danes, še posebej zaradi doprinosa, ki ga lahko enosledna motorna vozila prispevajo k zmanjševanju prometne gneče. Zgledov iz mest Zahodne Evrope je v tej smeri zelo veliko, je prepričan.
Pri ZMKS tako predlagajo, naj MOL zagotovi več parkirišč na Vodnikovem trgu ter uredi parkirišča na prenovljenem Kongresnem trgu (ali v tamkajšnji garaži). Ne vidi niti težav, zakaj ne bi poleg kolesarjev na prenovljeni Slovenski cesti pri Nami urejeno parkirali tudi motoristi.
andrej.leban@zurnal24.si
Ql, ta nova R1 :)
MIlsim da temu Fortunatu ni nereodno počenjat takšne blesarije. Ja je dirketno za mestno redarstvo ali pa kakšno službo v …
Saj poznate tisto; Ljubljana je bolana........!