Če država ne pohiti, se bo kmalu davek na nova vozila povečal do trikrat

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24
Slovenija zamuja s spremembami na področju zakonodaje glede merjenja izpustov CO2 pri novih vozilih. Prodajalci vozil opozarjajo, da se lahko nova vozila močno podražijo.
Oglej si celoten članek

Protokol o testiranju emisij vozil WLTP je v veljavi že več kot leto dni, država pa še ni uspela prilagoditi DMV-ja aktualnim izpustom CO2 vozil, ki nastajajo v realnih razmerah in za obračun davka še vedno obračunava stari cikel NDEC, po katerem so izpusti veliko manjši, saj so jih merili v laboratorijih in ne v realnih razmerah na cesti.

nakup do 500 evrov Nakup avtomobila do 500 evrov

Na tiskovni konferenci ob koncu leta je Danilo Ferjančič generalni direktor največjega prodajalca vozil pri nas Porsche Slovenija na glas opozoril, da sicer ostajajo optimistični glede prodaje novih vozil v Sloveniji, a le pod pogojem, če bo država sprejela nov DMV.

Če bo v veljavi še stari, bo zaradi novih WLTP pravil o merjenju emisij, po napovedih Ferjančiča kupcev novega avtomobila v Sloveniji kmalu to močno občutil na svoji »denarnici«, saj se bodo vozila podražila.

Foto: Shutterstock Nakup avtomobila

Na Ministrstvo za finance smo zato naslovili vprašanje, kako daleč so s pripravo sprememb Zakona o davku na motorna vozila? Odgovorili so nam zelo na splošno in nejasno, in sicer, da bo v prihodnosti zaradi sprememb na področju prometne zakonodaje glede merjenja izpustov CO2 pri novih vozilih kot tudi z namenom zagotavljanja okoljskih ciljev potrebna tudi sprememba Zakona o davku na motorna vozila. "Žal pa v tem trenutku o bolj konkretni časovnici glede sprememb zakonodaje še ne moremo govoriti. Prav tako še ne moremo govoriti o konkretnih rešitvah. Ko bo pripravljen predlog sprememb, bo zakon dan v javno obravnavo, v okviru katere se bo javnost imela možnost seznaniti s predlaganimi spremembami in podati svoje predloge in pripombe," so nam odgovorili na Ministrstvu za finance.

Nakup avta Veliko jih je pohitelo v nakup avtomobila pred 1. septembrom

Pri odmeri davka na motorna vozila se upoštevajo uradni podatki, ki so za posamezno vozilo razvidni iz potrdila o skladnosti oziroma izjave o emisijski vrednosti vozil. Na ministrstvu pri tem dodajajo, da je v zvezi z meritvijo izpustov CO2 motornih vozil in delom homologacijskega organa pristojno ministrstvo za infrastrukturo.

Foto: Epa Avtomobilski salon v Frankfurtu 2019

Na podlagi podatkov, s katerimi razpolaga FURS pri odmeri davka na motorna vozila, so razbrali, da v zadnjem letu ni prišlo do bistvenega povečanja izpustov CO2, ki so navedeni v potrdilih o skladnosti, kar po njihovem kaže na to, da se v uradnih dokumentih vozil še vedno navajajo podatki o izpustu CO2 po preskusnem postopku NEDC oziroma vrednosti CO2 NEDC in ne WLTP, zato Finančna uprava Republike Slovenije tudi po uveljavitvi novih meritev izpustov CO2 upošteva uradne podatke o izpustih emisij CO2 motornih vozil NEDC, če so te na razpolago.

V povprečju so vrednosti, ki so izmerjene po novem testnem postopku WLTP, višje od dosedanjih vrednosti za 20 do 25 odstotkov.

Glede na to, da so v zvezi s prehodom na nov način merjenja izpustov CO2 predvidena določena prehodna obdobja v zvezi z zagotavljanjem obeh podatkov (NEDC in WLTP) o izpustu CO2 novih vozil v potrdilih o skladnosti, Ministrstvo za finance v naslednjem letu pri odmerah davka na motorna vozila ne pričakuje večjih sprememb.

Foto: Gregor Prebil Oplova delavnica na temo WLTP

Jih pa pričakujejo prodajalci avtomobilov. Slavko Ažman, ki je vodja delovne skupine za davke pri Sekciji za osebna motorna vozila, poudarja, da zdaj za vsako vozilo obstajata dve uradni vrednosti emisij ogljikovega dioksida. V povprečju pa so vrednosti, ki so izmerjene po novem testnem postopku WLTP, višje od dosedanjih vrednosti za 20 do 25 odstotkov, pri nekaterih modelih pa tudi več. "To povečanje uradnih emisij se pri obračunu davka na motorna vozila (DMV) letos še ne odraža, ker uvozniki skladno z navodili FURS-a obračunavamo DMV po preračunanih NEDC vrednostih."

Ažman pravi, da podražitve tudi še ne pričakujemo v letu 2020, pač pa bi do zelo velikega povečanja obdavčitve vozil lahko prišlo s 1. 1. 2021. "Takrat namreč ne bodo več na voljo preračunane NEDC vrednosti emisij ogljikovega dioksida. Zato bodo postale višje WLTP vrednosti edine uradne vrednosti emisij CO2. V primeru, da država ne bo sprejela novega Zakona o davku na motorna vozila (ZDMV), bo veljala stara davčna lestvica v kombinaciji z novimi vrednostmi CO2."

Foto: EPA Emisije

Sporočila iz salona Nakup avtomobila bo čez 10 let zelo drugačen

Ker je lestvica zelo progresivna, povečanje izpustov za četrtino po mnenju Ažmana "žal ne pomeni tudi povečanje obdavčitve samo za četrtino". Zaradi preskoka za enega do dva davčna razreda se bo namreč obdavčitev vozil povečala za dva do trikrat. "Zato avtomobilisti vsekakor pričakujemo, da bo Ministrstvo za finance še pravočasno pripravilo ustrezno prilagojen Zakon o davku na motorna vozila."

Kaj prodajalci avtomobilov pričakujejo od novega DMV? Ažman pravi: "Naše pričakovanje je, da bo zakon pripravljen pravočasno in da bo, kot je bilo s strani Ministrstva za finance večkrat poudarjeno, resnično proračunsko nevtralen. To pomeni, da bo novi zakon prinesel ustrezno prilagoditev na nove vrednosti CO2, nikakor pa ne bi smel biti namen zakona polnjenje proračuna in dodatno obremenjevanje novih vozil."

Foto: Gregor Prebil Oplova delavnica na temo WLTP

Večja obdavčitev se mu zdi smiselna zgolj v primeru uvoženih res starih in okoljsko najbolj spornih rabljenih vozil, saj bi s tem preprečili, da bi Slovenija postala odlagališče tovrstnih vozil iz razvitih držav EU.  

Avto Totalna razprodaja avtomobilov zaradi kopičenja zalog

Za zdaj tudi pri Sekciji za osebna motorna vozila še nimajo popolnoma nobene informacije, kdaj naj bi bil osnutek zakona nared za javno obravnavo, je pa, kot poudarja sogovornika dejstvo, da časa ni več veliko. "Vemo, da že sam postopek oblikovanja zakona in njegovega potrjevanja v parlamentu zahteva svoj čas. Poleg tega bo treba tudi  ustrezno prilagoditi celo vrsto informacijskih sistemov pri uvoznikih in trgovcih. Spremeniti bo treba sisteme za davčne obračune, za poročanje, internetne konfiguratorje vozil, cenike ipd." 

Ažman pravi še, da bo posodobitev in prilagoditev sistemov potrebna tudi na strani FURS-a, saj lahko sami s posodobitvijo sistemov lahko pričnejo šele takrat, ko bo zakon dokončno potrjen in bodo dokončno znane vse tehnične zahteve. Zato je nujno, da mora biti zakon sprejet vsaj do septembra 2020. Ažman zaključuje: "Zato je februar 2020 zagotovo skrajni rok za začetek javne obravnave osnutka novega zakona."

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 24

  • 22:54 1. Januar 2020.

    www.Badoo.red - spletna stran za zmenke za odrasle, ki želijo najti partnerja za seks

  • 23:33 30. December 2019.

    https://Badoo.red - spletna stran za zmenke za odrasle, ki želijo najti partnerja za seks

  • 22:52 30. December 2019.

    https://Badoo.red - spletna stran za zmenke za odrasle, ki želijo najti partnerja za seks

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.