Če bi sedeli v golfu II, bi imeli zelo slabe možnosti

Foto: ADAC
Foto: ADAC
Kaj ostane od golfa II, če bi se zaletel s svojim novim bratom?
Oglej si celoten članek

Ob obeležitvi 30. obletnice prvih varnostnih trčenj, ki so jih pričeli opravljati pri nemškem avtoklubu ADAC, so pri organizaciji spomnili, kako zelo je vpliv tovrstnih neodvisnih potrošniških testiranj vplival na varnost avtomobilov. 

Avto VW golf: Z zaprtimi očmi sem ugotovil, v katerem avtomobilu sedim

Raje kot naštevanje, kaj vse so avtomobili v tem času pridobili na področju aktivne in pasivne varnosti, so opravili primerjavo trčenja VW golfa druge generacije, ki je bil sredi 80. let eden najsodobnejših velikoserijskih avtomobilov, in današnjim golfom sedme generacije. Oba so čelno (40 odstotno prekrivanje) pognali v zid s hitrostjo 64 km/h. Vse skupaj so zabeležile kamere z zmogljivostjo 1.000 posnetkov na sekundo. 

Golf II: uboge glave

Foto: ADAC ADAC test Rezultat je bil pretresljiv. Golf II je bil po trku hudo izmaličen, varnostna kletka potniške kabine je povsem popustila. Analize podatkov iz modernih testnih lutk so pokazali, da bi voznik in sopotnik zadobila hude in izredno hude poškodbe, saj bi manko varnostnih blazin in varnostni pas zelo enostavne zasnove (brez zategovalnikov) pomenila zelo hude obremenitve za glavo in predel prsi. Povedano drugače, potnika bi imela zelo slabe možnosti za preživetje. 

Armaturna plošča in stopalke bi po trku sunile globoko v predel voznika, kar bi pomenilo hude poškodbe spodnjih okončin. Pri vozniku bi bile zelo verjetne hude poškodbe v predelu prsnega koša, pri obeh prednjih potnikih pa tudi glave. Vozniku se je volanski obroč dobesedno zaril pod vrat.

Golf VII: morda prestrašena, a praktično nepoškodovana

V golfu VII bi se zgodba odvila precej bolj pozitivno. Uničen bi bil le prednji del avta, medtem ko bi potniška kabina zaradi velikega napredka pri materialih in gradnji ostala praktično nedotaknjena.

Foto: ADAC ADAC test

Ker so se sprožile varnostne blazine, sta obe glavi prednjih potnikov ostali nepoškodovani, medtem ko sta varnostna pasova z zategovalnikom in omejevalnikom zatezne sile poskrbela, da so se zavorne sile porazdelile na telesa s čim manj vpliva. 

Foto: ADAC ADAC test ADAC je varnostne teste pričel izvajati še v času, ko so bili kromaste letvice na odbijačih pri takratnih avtomobilih veliko bolj pomembni od varnostnih pripomočkov.

Tudi ob pomoči njihovih testov in posledično vzpostavitve programa Euro NCAP leta 1997, pri katerem ADAC prav tako sodeluje, so danes pravila za varnost avtomobilov veliko bolj stroga, proizvajalci (in potrošniki) pa temu področju namenjajo veliko več pozornosti. 

Pri različnih testih s področja avtomobilske varnosti z ADAC pogosto sodeluje tudi slovenski AMZS.

BREZSTIČNI KLJUČI IN TATOVI ADAC avtomobilskim proizvajalcem: Bolje poskrbite za zaščito!

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 14:12 11. November 2017.

    Nikoli ni bil moj ljubljenec. Pika

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.