V 12 mesecih lanskega leta je bilo na novo registriranih kar 85.544 vozil, kažejo podatki sekcije avtomobilskih uvoznikov pri Gospodarski zbornici Slovenije. Od tega je bilo osebnih vozil 72.835, lahkih gospodarskih pa 12.709. V te številke so vključeni tudi avtomobili iz t. i. enodnevnih registracij, ki nato končajo pri kupcih v drugih evropskih državah. Po ocenah strokovnjakov iz branže je bilo v letu 2018 takšnih avtomobilov okoli tretjina, za toliko nižja je torej nižja realna prodaja v Sloveniji.
Primerjava osebnih vozil pokaže, da je bila rast registracij v primerjavi z letom 2017 okoli 2,5-odstotna. Ta razlika bi bila gotovo precej višja, a so imele nekatere znamke, recimo znotraj koncerna Volkswagen, precejšnje težave pri prehodu na WLTP cikel merjenja porabe, zato so nastajale precejšnje zamude pri dobavi nekaterih modelov.
Presenečenje, golf na robu stopničk!
Med znamkami je Volkswagen ostal na prvem mestu z 11.817 vozili, sledi mu Renault z 10.511 registracijami. Precej zadaj so nato znotraj prve petnajsterice znamke Škoda, Opel, Fiat, Peugeot, Hyundai, Citroën, Kia, Dacia, Ford, Toyota, Nissan, Seat in Audi. Slednji je po novih registracijah tudi prvi med premium znamkami.
Statistika GZS kaže, da je bil največkrat registriran novi avto v Sloveniji še enkrat več renault clio (3.901), medtem ko sledi presenečenje na drugem mestu - tam ni VW golfa (2.814), ki je sicer daleč najbolj prodajan model v evropskem merilu, temveč njegov manjši brat polo (2.905).
Ne tako daleč zadaj sledita škoda octavia (2.542) in renault kadjar (2.503), nato pa še renault megane, fiat 500, nissan qashqai, VW tiguan, peugeot 2008, dacia sandero, škoda fabia, VW T-roc, citroën C3, kia ceed ...
Dizel strmoglavil, a ne na račun elektrike
Statistika še navaja, da smo v Sloveniji lani registrirali 1.818 novih električnih ali hibridnih vozil. To predstavlja le 2,5-odstotni delež v celotni prodaji. Natančnejše primerjave med tipom goriva statistika GZS ne omogoča.
Podatki družbe ARDI, ki prav tako zbira informacije glede registracij novih avtomobilov pri nas, in ki se skoraj skladajo s podatki GZS, pa kažejo na velikanski premik glede razmerja med bencinskim in dizelskim pogonom - v letu 2018 je imel dizel pri novih avtih le še 30,5-odstoten delež. Še leta 2017 je bil ta delež 43-odstoten!
andrej.leban@zurnal24.si
še glede registracij, več kot 30% reg. avtov jih vw pošlje nazaj v Evropo. Tako da uradna statistika ne drži, …
Zamejal becinarja za naftaša. Citroen 1.6 in 160konjev me je mučil 4 leta. Sedaj zamejal še znamko.
Sem ravno letos bencinarja zamenja za dizelaša. Moj 4 leta Citroen 1.6bencin in 160 konjev se je stalno kvaril, preveč …