Proizvajalci avtomobilov, ki so vložili milijarde v električna vozila, so kritizirali potezo Velike Britanije, odloži prepoved prodaje novih bencinskih in dizelskih avtomobilov, ki bi se morala zgoditi leta 2030. trdijo, da bo to prekinilo dobavne verige in upočasnilo prehod na okolju prijaznejše avtomobile.
Po tednih špekulacij o ključni obljubi neto ničelne vrednosti je britanski premier Rishi Sunak namreč v sredo dejal, da bo prepoved preložil za pet let, do leta 2035. S tem naj bi zmanjšal finančno breme za gospodinjstva.
Proizvajalci avtomobilov, ki so že sprejeli ključne naložbene odločitve v skladu s ciljem do leta 2030 – ki je bil pred tremi leti premaknjen s prejšnjega cilja do leta 2035 – so pozvali k večji politični gotovosti, ki bi ustvarila manj zmede.
Nova odločitev vpliva na načrte
Tiskovna agencija Reuters navaja korejskega proizvajalca avtomobilov Kia, ki načrtuje lansiranje devetih modelov električnih vozil (EV) v Veliki Britaniji v naslednjih nekaj letih. Pri Kii so razočarani nad spremembo politike, predvsem z vidika velikih vložkov v električna vozila.
"Objava spreminja zapletena pogajanja o dobavni verigi in načrtovanje novih modelov, hkrati pa prispeva k zmedi pri potrošnikih in industriji," je dejal tiskovni predstavnik Kie.
"Nujno potrebujemo jasen in zanesljiv regulativni okvir, ki ustvarja tržno gotovost in zaupanje potrošnikov, vključno z zavezujočimi cilji za uvedbo infrastrukture in spodbudami," je dejal tiskovni predstavnik Volkswagna v Združenem kraljestvu.
Analitiki vladni neuspeh ocenjujejo kot izgubo nedavnega zagona pri sprejemanju bolj zelenega prometa v Veliki Britaniji, odvračanje kupcev avtomobilov od razmišljanja o prehodu na električna vozila, hkrati pa nova odločitev moti načrte operaterjev, ki načrtujejo nova električna polnilna mesta.
"Ta zamuda bo ogrozila tudi naložbe v infrastrukturo električnih vozil, da ne omenjamo širšega trga, vključno s pobudami za baterije, sončno in zeleno energijo," je dejal Adrian Keen, izvršni direktor javnega polnilnega omrežja InstaVolt.
Velika Britanija ni primerljiva z EU
Sunak je spremembo politike predstavil kot usklajevanje Velike Britanije s časovnico Evropske unije glede leta 2035 in prepovedjo prodaje novih bencinskih avtomobilov, vendar je analitik EY dejal, da trga "nista primerljiva."
"Združeno kraljestvo ne ponuja enakih spodbud na strani povpraševanja ali infrastrukturnega okolja kot številne države EU," je povedala Maria Bengtsson, vodja oddelka za električna vozila EY Velika Britanija.
Zanimivo, iz Toyote pozdravljajo to potezo, saj po mnenju japonskega proizvajalca vozil, ki še vedno v prvi vrsti stavi na hibridno tehnologijo, pomaga industriji in potrošnikom pri prilagajanju. Pri Toyoti poudarjajo, "da lahko vse nizkoemisijske in cenovno dostopne tehnologije igrajo vlogo pri pragmatičnem prehodu vozil z motorjev na notranje zgorevanje na 100-odstotno električna vozila."
Pri Fordu, ki ima globalno zavezo v višini 50 milijard dolarjev za elektrifikacijo svojih avtomobilov, so kritizirali spremembo politike, ki je sama glasovala za "največjo preobrazbo industrije v več kot stoletju".
"Naše podjetje s strani vlade Združenega kraljestva potrebuje tri stvari: ambicioznost, predanost in doslednost. Zadnja odločitev bi lahko spodkopala vse tri," je dejala predsednica Forda za Veliko Britanijo Lisa Brankin.
Sem zelo zato , da se čimprej losamo nafte , samo problem je , ker trenutno (še) nimamo kaj posebej …
NI šans, preprosto v nobeni obliki to ni izvedljivo! Ali pa postanemo Kuba in furamo stare avte naslednjih 100let
Prepoved bencinerjev do leta 2035 je utopija. Ali pa se bo cena elektrike tehtala v zlatu!